maandag 19 juli 2010

Maandag Wasdag (de Italiaanse variant)


Ondertussen misschien overbodig te zeggen
dat ik dol ben op was,
gezellig wapperend aan lijntjes..


In het buitenland ga ik altijd
naar de plaatselijke kruidenier
op zoek naar wasknijpers
soms vind ik bijzondere
groot plezier..


Italiaanse was hangt overal
bij voorkeur aan het balkon
aan de straatkant
Het is ook het land waar de minste
wasdrogers worden verkocht..


Het allerleukste wasje wat ik zag
was een laken aan een balkon,het hing
Voor de deur van de bakker
niemand vond het gek
ze deden het laken gewoon opzij..


Italië was fantastisch
maar de Was, was de kers op de taart,
Leve alle Wasvrouwen!
(en die enkele Wasman..)

1 opmerking:

  1. AA wat leuk, ik heb precies hetzelfde als jij, ik kan gerust halve dag de was op mijn zonnige balkon hagen en opvouwen en genieten van al het gewapper en me verbazen hoe snel het droogt, maar zodra het winter is, verdwijnt mijn wasliefde als sneeuw voor de zon, want dan hangt mijn halve huisje vol :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)