zondag 5 september 2010

Handwerk gedachten en een vraag..

ik ben altijd met iets bezig
een haakwerk, vogels vouwen, iets naaien (met de hand..)
zeker als ik op de bank zit
ik moet gewoon iets in mijn handen hebben

vooral langlopende projecten vind ik Fijn
maar soms weet ik het even niet
-wat zal ik nu eens doen-
iedereen in mijn omgeving is al ruim
voorzien van gehaakte dekens, kussens, slingertjes
zelfgenaaide  gordijnen, laptop-hoezen, kraanvogel-lampen...

ik bedoel, hoeveel Zelfgemaakt is er nog nodig?
ik denk weleens zal ik ook een Etsy winkeltje beginnen
maar dan kijk ik daar even rond
en heel veel vind ik Prachtig
(ook veel niet..)

maar het lijkt wel of Alles al Gedaan is
of dat het Varianten van elkaar zijn 
dat heeft een verlammende werking 
op mij in ieder geval
ben benieuwd -als je een Etsy winkeltje hebt-
hoe je begon,
gewoon je Ding gedaan en begonnen
of uitputtend rond gekeken
naar Iets wat er nog Niet Was?

totdat ik er uit ben
blijf ik gewoon bezig
en Deel Uit aan een ieder die het waardeert..

11 opmerkingen:

  1. gewoon jouw ding doen!! daar heb je het meest plezier aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gewoon je eigen zijn, en dingen doen die je blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er leuk uit!
    Ik zou de bloemen op een leuke kussenhoes naaien en er lekker zelf van genieten.

    Bjør

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh en trouwens
    ik deel ook uit
    vind ik ook nog ns veel leuker dan verkopen
    eigenlijk...
    had een klein tijdje een winkeltje
    maar werd er niet blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie dingen van anderen
    kunnen je inspireren
    nieuwe creatie's zijn meestal
    een samenvoeging van dat wat je eerder
    hebt opgemerkt.
    Oude handwerkboeken staan vol moois
    dat je even moet updaten om het weer hip te laten wezen.
    Ik ben er zeker van
    je komt er wel uit,
    de winter staat immers voor de deur,
    tijd bij uitstek om te "handwerken"!

    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het gevoel: ik ben werkelijk altijd wel bezig met het ene of het andere handwerk :-) En meestal ook projecten die weken/maanden duren, want als het dan uiteindelijk afgewerkt is, is dat zo'n leuk gevoel :-)
    Je moet gewoon doen waar je zin in hebt, en maken waar je je goed bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik ken het gevoel. Laatst hoorde ik iemand zeggen ook al heb je iets zelf bedacht, vaak is er iemand die het ook al bedacht en gemaakt heeft, maar wat maakt het uit? Je moet gewoon maken wat je zelf mooi en leuk vindt. Ik heb een jaartje of zo samen met een vriendin een webwinkeltje gehad en ik ben ermee gestopt. Ik werd daar niet blij van. Er komt zoveel gedoe bij. Mensen willen iets hebben maar dan toch weer net anders. Wat mij constant voor het dilemma zette, blijf ik erbij dat dit het is, take it or leave it! Of ga ik naast wat ik eigenlijk wilde verkopen nog iets nieuws maken? Het zorgde ook voor stress op momenten dat het nou net niet handig was. Nou is stress natuurlijk nooit handig. Spullen die ingepakt klaarliggen om verstuurd te worden en maar niet betaald worden en als je namailt, o, nee, toch maar niet. Ik heb er in elk geval voor gekozen gewoon lekker zelf dingen te maken die ik leuk vind en aan anderen cadeau te doen en dat voelt goed. Mijn vriendin is alleen doorgegaan en er zijn dingen die ook wel weer jammer zijn dat dat mij dat niet meer ten deel valt maar als ik bedenk waarom ik ook alweer gestopt ben weet ik weer dat het is goed zoals het nu is.
    Een webwinkel met zelfgemaakte spullen moet je echt voor de lol doen want als je uren en materiaal gaat rekenen verdien je niks.
    En zolang je daar plezier in hebt is natuurlijk goed, maar niet voor mij.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bloemetjes zijn superschattig!

    Andere technieken, andere steken, andere materialen kunnen ook weer nieuwe inspiratie oproepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ingrid (Punky-Wunky)5 september 2010 om 22:51

    Ik stel mezelf ook wel eens de vraag zal ik eens een webwinkeltje beginnen, maar kom dan vaak toch weer tot de conclusie dat ik het leuk vind om te maken en niet omdat ik iets moet maken om in de winkel te zetten. Maar gewoon voor een vriend of vriendin die ik er een plezier mee doe.

    Waar ik wel van genoot is het boek Maak het, van Machteld Stilting over crea bea vrouwen die wel een webwinkel hebben. Dan kan ik weer even wegdromen van zal ik ook????

    Maar kom ook weer tot de conclusie dat ik vind dat de dingen die ik maak ook al door zo veel worden gemaakt, maar dan net weer wat anders natuurlijk. Want ieder heeft toch zijn eigen stijl.
    Ik kan je niet verder helpen, maar je maakt wel veel mooie dingen die niet zouden misstaan op Etsy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken het gevoel, maar blijf gewoon trouw aan jezelf en doe waar je gelukkig van wordt. Als je een winkeltje begint zal je hobby misschien heel snel alleen maar draaien om geld verdienen en dat zou toch heel erg jammer zijn.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)