maandag 29 november 2010

Ah nee, dat is zielig..

nu het zo ontzettend vroeg
donker is
steek ik s'avonds kaarsjes aan
ik heb een hele mand vol
en elk jaar komen deze weer
tevoorschijn..

ik heb ze al jaren
en steeds zet ik ze weer neer
maar
ik steek ze nooit aan
weekhartig als ik ben..

ik bedoel: wie vind een brandende kaars
nou zielig?
ik weet natuurlijk ook wel
dat er heel veel serieuze Dingen
 erg zijn met een Hoofdletter..

-dit is ook maar zielig
op de vierkante centimeter..-


maar een Smeltende
meneer en mevrouw de Boer
is toch werkelijk meer dan ik kan hebben..

dus ik zet ze gezellig neer
en als de de avonden Lichter worden
leg ik ze gewoon weer terug
in de kaarsenmand
tot volgend jaar..

nb. je kan nog meedoen met de kerst give-away

21 opmerkingen:

  1. Grappig, terwijl jij bij mij zat, was ik jouw wonderschone kaarsjes hier aan het bewonderen.

    Je hebt gelijk, ze zijn te schattig om in de hens te steken, want zo voelt dat toch een beetje....? Onze kerstengelkaarsjes mogen ook ieder jaar uit de doos om alleen maar mooi te wezen.
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier begrip alom...
    ik zou het ook niet aan kunnen zien!
    Zo'n smeltend stuk was van een
    ordinaire HEMA kaars....
    daar heb ik toch een stuk minder gevoel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op mijn website heb ik een week geleden je vorige banner ( ik geef toe, een beetje laat)aangepast en nu heb je weer een nieuwe! Vorige keer ging het precies zo! Welk verband zit hiertussen? Vind hem/haar overigens heel mooi, ook maagdelijk wit, maar mis toch álle vorige met de tekst 'brighten up my day'. Maar ik ben er ook erg voor om, zeker creatief gezien, te doen wat jezelf wil doen. Dus.......... X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeel herkenbaar :-) en ze zijn prachtig. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Normale kaarsen kan ik ook heel goed aansteken maar kaarsen die een figuurtje oid zijn niet. Ik heb een klein cactus-kaarsje in en glazen potje met wit zand. Als ik die aansteek dan is ie morgen weg...zonde toch!
    Ik vind je banner mooi hoor! Maar de vorige vond ik gezelliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik snap het helemaal!!!! Ze zijn ook veel te leuk en mooi omaan te steken.
    Ik bewaar al jaren een Babushka-kaars, die mag ook echt niet aan!!!

    En nog bedankt voor het patroon van de Ing-things sjaal. Mijn hele familie en ikzelf, loopt er intussen mee rond. Heerlijk makkelijk en snel patroon!

    Lieve groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ojaaaaaa, heel herkenbaar!
    Laat ze lekker overleven, genoeg andere kaarsjes om te branden.....
    Je nieuwe banner is fantastisch, wat een meesterwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, volgens mij hebben meer mensen dat dus! Ik ook hoor Geen smeltende kerst en sneeuwmannen hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ..k had 'ns zo een boeddha-kaars...Op een dag tóch maar aangestoken...na een half uurtje droop zijn halve gezicht met dikke klodderige tranen naar beneden....sielug...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @maartje: ik heb ook al jaren een babushka-kaars. ik heb hem vorige week aan mijn nichtje gegeven, die was geopereerd. misschien dat zij hem wel aansteekt, maar dan hoef ik het niet meer zielig te vinden ;-)

    @Ingrid en Maartje: ik heb de sjaal ook gemaakt! super. ga binnenkort met een mede-moeder van school zitten, die wilde ook graag zien hoe het moet. Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb al jaren twee engeltejs-kaarsen staan met kerst, wie steekt er nou een engeltje aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei oei oei....wat herkenbaar!!!
    H gr cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ;-) Ja, dat herken ik! Zo'n smeltend kinderkopje kan ik ook niet aanzien. Ze zijn prachtig trouwens. Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar kan ik mij absoluut wat bij voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik snap het ook helemaal. Mijn Boeddha kaars ook niet aangestoken, wel even vergeten dat hij in de zon ook smolt en er dus uiteindelijk toch nog heel zielig bij stond...
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die zou ik ook niet aansteken, dat is inderdaad zielig! En wat zijn ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zijn dat kaarsjes??? Die mag je echt niet aansteken hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar! Ik heb een engeltjes-kaars, nog van toen ik heel jong was, en die steek ik ook niet aan (om dezelfde reden!).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die met dat parapluutje had ik vroeger ook en uiteindelijk is ie verdwenen in de vuilbak. Omdat ik dat niet durfde aan te steken. Helemaal opbranden vind ik nog niet zo erg maar halverwege uitblazen en dan zo'n half lijf zonder hoofd laten staan. Dat geeft mij nou de kriebels.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, ik ben volop sterren aan het haken hoor! ze zijn zo makkelijk om te doen en met zulk leuk resultaat! Heb mijn 'sterren' berichtjes op mijn blog gelinkt aan jouw blog!
    groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach, dat is zó herkenbaar. Elk jaar kreeg ik vroeger een sneeuwmankaars met kerst, en elk jaar huilde ik als zijn hoofd opbrandde... het sentiment!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)