woensdag 10 november 2010

haken met plezier..

een dag of 10 geleden
had ik een post over de slofjes
uit het boek Haken met plezier
van Lis Paludan
met de mededeling dat ik ze wel
op bestelling wilde haken..

ik vond het zelfs een beetje gek
om ze aan te bieden
maar na enige twijfel toch gedaan
ik was Werkelijk verbaasd
over alle reacties

bij de eerste bestelling reageerde ik
bijzonder enthousiast,
Ooooh
kijk iemand heeft ze besteld!
een dag later
Aaaah
nee, niet Nog meer!
(ik vind het vervelend iemand teleur te stellen
als je iets aanbied, moet je het ook waarmaken..)

deze keer Kon dat niet
ik moest stop zeggen..
en ik ben gaan haken
het patroon zat nog niet echt in mijn vingers
(nu kan ik ik het uit mijn hoofd)
dus tellen, uithalen, weer opnieuw
2 slofjes die klaar waren bleken verschillend
weer opnieuw, uithalen, tellen...

het resultaat, zeg ik met Enige trots-
zijn een berg slofjes
die vandaag de deur uitgaan
-ik ben blij-
maar nu ga ik een tijdje Wat anders doen
vogels vouwen bijvoorbeeld
totdat ik weer kan
Haken met Plezier..

33 opmerkingen:

  1. En....kromme vingers?
    ziet er weer prachtig uit.
    Zijn vast een hoop koude kindervoetjes erg gelukkig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's the good and bad of crochet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohjee, ik beloof je dat de slofjes helemaal opgedragen zullen worden. Ze zijn echt prachtig, en ik lig alvast onder de brievenbus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettende leuke slofjes!
    Kijk en dat is nou het leuke van "eigen baasje" zijn, dat je nu zegt, gnoeg is genoeg, het moet wel leuk blijven, tijd voor iets anders:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar verhaal :-), maar ze zijn dan ook zo leuk. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn super leuk geworden!
    En wat is het dan heerlijk om wat anders te kunnen haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan mij goed voorstellen dat er positieve reacties zijn! Ze zijn absoluut lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joepie! Mooi! Ohoo, welke zijn nu van mij? Spannend, ik lig onder de brievenbus te wachten...

    En van mij mag je ook wel sloffen voor grote meisjes haken...!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze mooi geworden! Je gaat er nu vast heel veel kindervoetjes een plezier mee doen.
    De vogeltjes van jou hangen erg gezellig aan onze lamp, het staat zo vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, dat krijg je ervan als je zulke mooie dingen fabriekt :-). Ze zijn beeldschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel mooi, goeie kleurencombinaties ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihihi wat een verhaal! ben errug onder de indruk. prachtig zijn ze, en wat een ontzettende berg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige sloffen en wat een mooie kleuren. Turquoise is mijn lievelingskleur. Je mag terecht trots zijn.
    Ik kan me voorstellen dat je nu weer iets anders wil gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jij moet zeker blaren op je vingers hebben van al dat haken;)
    Ze zijn wel mooi geworden trouwens .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn dan ook prachtig en vrolijk kleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ...ze zijn ook wel heul errug leuk...!! (Heb je nu een haak-arm?) Veel plezier met Vogelen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt leuk die verzameling slofjes!

    Welke nr. haaknaald heb je er gebruikt?

    groetjes Geriene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooh, maar ze zijn wel erg mooi geworden zeg! en inderdaad: schud je armen en ga lekker vouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die zijn echt prachtig!
    Wow... en helemaal hand made! Dat geeft het toch wat extra's.
    Leuk blog trouwens, je zult me nog vaker tegenkomen!

    Liefs, Fleur
    P.S. Ik ben nu ook een trotse volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn heel mooi geworden. Het is wel herkenbaar wat je schrijft. Niet te lang hetzelfde doen, al wil je nog zo graag iedereen blij maken. Veel plezier met vouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, die zijn leuk!
    Turqouise is een kleur die ik ontzettend mooi vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Ingrid.
    Nou eindelijk uitgebreid je blog gelezen, en jeetje meid, wat leuk al die "doorkijkjes"in alle hoeken van j ehuis. Nou begrijp ik de interesse van........... je weet wel.
    Ziet er allemaal heel erg leuk maar vooral errrug creatief uit!!
    Ik heb je blog bij mijn favo gezet, kan ik die niet meer kwijtraken :-)

    veel succes en tot ziens!
    gr corrie ( Humpy)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wat mooi zeg! Heerlijke kleuren heb je gebruikt! jij gaat voor heel wat warme en hippe voetjes zorgen deze winter! Leuk!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi, ik herkende de slofjes gelijk want ik heb het boek zelf ook. Ik heb met grote ogen het boek doorgekeken, maar de slofjes leken me voor mij een te groot project... eerst maar eens klein beginnen. Ik snap wel dat mensen ze dan bij jou bestellen... leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ing,

    I told you so...ben blij voor je, echt super!!


    x

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)