maandag 1 november 2010

onbedoelde verzamelingen en nog even over de Slofjes..

zoals inmiddels Wel bekend 
ben ik een verzamelaar
vooral oude Handwerkspullen
gemaakt met liefde en aandacht
-maar ook jaren 70 spullen, oude kinderboeken en zo verder..-
glimlachen mij toe..

aan de andere kant
hou ik heel erg van Opgruimd
en georganiseerd
dat Wringt wel eens een beetje
want waar laat je het allemaal
en Vooral wat doe je er mee?

ik probeer mijn aankopen zoveel mogelijk
te beperken
en bedacht me dat ik het Vinden
eigenlijk leuker vind dan het Hebben
daarom vind ik het ook geen punt
om het weg te geven

mijn dochter Judith zei laatst
ik durf bijna niet meer te zeggen dat ik iets
leuk vind bij jou in huis
want je zegt meteen: oh neem alsjeblieft mee..

en dat meen ik ook
vreemd genoeg hecht ik Niet aan spullen
(op wat bijzonder dingen, vaak met een herinnering, na)

daarom alhoewel het al bij mijn welkomswoordje staat
Als je iets ziet op mijn blog
wat echt leuk vind, (niet de kast of de bank : )
maar Kleine dingen
mail me even
kijken we wat er mogelijk is..

maar het op pad gaan
om dingen te zoeken (waarvan je niet wist dat je ze Zocht)
vind ik fanatstisch..
-ik had ontdekkingsreiziger moeten worden
ware het niet dat Alles al ontdekt is-


de slofjes...
ja ze zijn Echt heel leuk
na enige twijfel bood ik ze te koop aan
dat was niet nodig!
er zijn Zoveel bestellingen gekomen
dat ik nu al een Bestelstop heb
 iedereen die nu gemaild heeft
krijgt ze binnen drie weken
als ik weer Tijd heb
kan ik nieuwe maken, ik zal het laten weten..
dus hierbij het Patroon
voor eenieder die het zelf wil proberen..

dit zijn de vierkantjes voor de rand
daarna kan je verder met de beschrijving
van de foto erboven
wil je groter of kleiner: moet je het zelf wat aanpassen..

en ik haak en haak..

14 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk! Ik ga het zeker proberen die slofjes, en mocht het op een mislukking uitlopen ga ik ze gewoon bij je bestellen.

    Wat is dat precies op die zwart wit foto (behalve heel leuk?) Ook een kleerhanger?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds twee weken heb ik het boek van Lis Paludan in huis en de slofjes glimlachten me gelijk toe! Ik ben inmiddels met de rand begonnen en nu de rest nog.... Ben benieuwd of het me lukt!
    Leuk dat je al zo veel bestellingen hebt! Nu maar hopen dat je d'r geen kramp van krijgt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Annis, het is inderdaad een kleerhanger, met een stofje eraan wat ik er wel bij vond passen..succes met haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben op zoek naar houten kleerhangers om er zelf "jasjes" rond te haken, tot nu toe onsuccesvol... Daarom ben ik oh zo jaloers op jouw collectie.. :)

    Heb ik je trouwens al bedankt voor de lieve vogeltjes en kaart die bij het stofje zat? Dankjewel, echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blog heb je, ik vond je bij tikje wit. En die lapjesgiveaway is een enig idee. Ga ik ook een keer doen. Jammer; ik ben net te laat!!! MIjn giveaway is ook vandaag afgelopen, sorry, volgende keer beter. Ik kom zeker terug

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha zulke klerenhanger heb ik hier ook nog in de kast..original 70 van mijn moeder ;O)

    Fijne maandag!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke hangers!!
    en die laarsjes vind ik zo lief......
    Bedankt dat je het patroon met ons wil delen ik ga ze proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar, ook ik nam soms veel te veel mee, nu denk ik eerst...hahaha ik leer het wel op mijn 41-ste:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. slik ....ik kan niet haken...
    Maar wat een geweldige blog heb je ga gauw verder kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooow! 264 volgers! Dat je goed Mam! Ben trots op je :)
    Liefs X Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ingrid!
    Ik kan haast niet geloven dat je echt zo
    vrijgevig bent! Volgens mij ben je echt
    een fantastisch mensch :)!
    Ik hou van je retro printjes kledinghangers,
    ik verzamel ze :D! Dit is een foto van een
    tijdje geleden, inmiddels zijn er al weer wat
    bijgekomen:
    http://www.flickr.com/photos/liefgeval/4319501388/in/set-72157623776599524/
    Dus mocht je er ooit eentje weg doen, dan
    hoor ik het graag!
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattige slofjes. Heb het patroon naar mijn zus gestuurd, die heeft een vriendin met een baby. Dank je wel. Je naamgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die kleerhangers! te leuk om iets aan te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die slofjes ga ik natuurlijk ook meteen haken (tussen alle andere haakprojecten door)! Uit welk boek van Lis Paludan komen ze, deze kende ik nog niet, dank je voor het posten van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)