zaterdag 6 november 2010

Slaap (was ik maar een kat..)

ik kon vannacht niet slapen
dat heb ik niet Zo vaak
maar als ik eenmaal  wakker lig
zie ik het later en later worden
het bed lig dan ook niet goed
op mijn rug, op mijn zij..
te warm, te koud..

 en dan denk ik aan Al die dingen
waar je s' nachts niet aan moet denken
aan de ernstig zieke moeder van de 
beste vriendin van mijn dochter
of het wel Echt goed gaat met mijn kinderen
-ze vertellen natuurlijk lang niet alles meer-
wat er allemaal nog  Moet
en vooral wat er zou Kunnen gebeuren  

waar ik Natuurlijk aan zou moeten denken
zijn de leuke dingen
leuke onverwachte post (met kadootjes)
van Roos en Jurianne
een verzoek voor een interview(!) en foto's
op een Amerikaanse interieur blog
-are you an interior designer? (haha) -
een smsje van mijn zoon Daan
uit Wenen, waar zijn vriendin woont
dat hij het goed heeft
een praatje met een onbekende
als ik sta te wachten bij een 2dehands verkoop
het plezier van mijn opgeruimde kantoor
-ik vind alles in een ogenblik-
de fijne dingen die nog komen gaan ...

maar zo Gaat dat niet
als ik niet kan slapen...
pas op het moment dat ik denk
~maar waarom is dat pas om 10 over 4 ?~
laat maar zitten
dan slaap ik maar Niet
en alles kan loslaten
pas dan Slaap ik...

(en nu, in de ochtend
ziet alles er weer Licht uit
maar ik ben wel een beetje Suffig..)

13 opmerkingen:

  1. Ook al ben je uit de kleine kinderen, een middagdutje kan wonderen doen! En dan een grote pan met Italiaanse stoof op het vuur ofzo ;-) Beetje die kruiden opsnuiven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Middagdutjes zijn zo fijn, ja echt, ik heb er bijna elke dag wel een (oei, niet al te best voor iemand van mijn leeftijd...maarja).
    Heel herkenbaar, zo niet kunnen slapen omdat je
    je hoofdje niet uit kan zetten. Op een gegeven
    moment lig je zelfs te piekeren over de poes van
    de vriendin van het zusje van je vriendje die
    naar de dierenarts moest. Echt jammer dat er we
    geen uit knopje hebben... :)
    liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kopje Goedenachtrust thee wil ook wel eens helpen.
    Die lieve kat van jou heeft overigens nergens last van :)

    Fijne rustige dag
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pussy cat sure has some wonderful sleeping places. Looks like a very content cat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. best wel een beetje herkenbaar. En ik kan ook regelmatig zeer jaloers naar mijn katten kijken, vooral om het gemak waarop ze overal kunnen slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha, de kat in die kist! heerlijk!
    hoop dat je vannacht wat beter slaapt.
    alvast sweet dreams!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel sterk..de tekst en dan maar die doorslapende kat. Ik kan soms zo jaloers zijn op onze Molly. Geen zorgen, veel slapen..wat een leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een zalige luie kat!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love the cat. Sleep...get it when you can. I have trouble sleeping and to fight it never works. Sometimes just to lay down with your eyes shut is good as you are resting nonetheless. Don't fret. You'll sleep eventually. This comes from experience! Ha! Ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet kunnen slapen is niet prettig, maar de sofa, zo smiddags kan heerlijk wezen voor een dutje, net zoals de poes. Lekker snoezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoop dat er inmiddels weer lekkere doorslaapnachten zijn geweest! Mooie post.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)