zaterdag 27 november 2010

Stapels stapels..

ik heb veel spullen
kleine verzamelingen
van allerlei dingen waar ik
niet zonder denk te kunnen
of waar ik gewoon Blij van word..

schalen van Emsa
borden
spelletjes uit de jaren 70
wol
boeken
stoffen
dekens
en ga zo maar door..

ik gebruik wel alles
ben ook niet bang dat er iets kapot gaat
ik vind een stukje er af
of een vlekje wel charmant
geef het ook even makkelijk weer weg
het Vinden is het leukste
iemand er mee Blij maken
beter dan in de kast laten staan..

de verzamelingen wisselen
ook regelmatig
ineens valt mijn oog ergens op
glimlacht het mij toe
en dan zoek ik het een tijdje
totdat ik het gewoon Genoeg vind..

eigenlijk is ook bijna altijd alles
tweedehands
nieuw vind ik gewoon minder leuk
dan ga je iets Halen wat je nodig hebt
naar een rommelmarkt ga ik
met het idee: je Weet maar nooit
en 10 keer vind je niks
maar Dan de 11de keer...

maar meestal
vind ik dingen waarvan ik niet Wist
dat ik ze zocht..
en dat is dan vaak het begin
van een Nieuwe stapel..

natuurlijk moet ik al die spullen
ook ergens kwijt..
en De manier daarvoor is natuurlijk
Stapels maken
en nog meer stapels..
want behalve van veel Dingen
hou ik ook van orde...

nb .het sneeuwt hier, de eerste sneeuwbui
heeft altijd iets Feestelijks, vind je niet?
(totdat je auto niet meer start, het strooizout op is
en je nieuwe laarzen verpest zijn..)

-nog iemand ruilen?
zie bericht gisteren-

17 opmerkingen:

  1. Ik geniet virtueel zo mee van al jou verzamelingen en stapeltjes.
    In mij schuilt ook een verzamelaar....
    maar ik ben erg gebaat bij orde in huis.
    Dus ik gooi en geef weg, of breng t naar de kringloop
    waar mensen zoals jij mijn schatten en rommeltjes kopen
    en ik er dus op deze manier toch nog van kan genieten.
    Is t niet wonderlijk?

    Hier pas drie vlokken sneeuw,
    ik had mijn wollige sneeuwlaarzen al te voorschijn gehaald
    maar nog helemaal niet nodig gehad!

    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige verzamelingen!! Mooi weergeven!!
    De eerste sneeuw valt hier ook ;)...heeft iets magisch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke verzamelingen !
    Hier een laagje van 1 mm motsneeuw op de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hier al zoveel sneeuw, dat je een sneeuwpop kunt maken en foto's voor je kerstkaarten, fijn dat het zaterdag is, kun je er nog meer van genieten, als je niet weg moet natuurlijk. Alles wit, prachtig, je krijgt zin om je hele huis te witten! (tot je vindt dat er toch echt weer wat kleur bij moet) niets veranderlijker dan een mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie verzamelingen! Ze zijn al prachtig genoeg om alleen al naar te kijken!

    Bij ons in het noord-oosten zijn ook de eerste sneeuwvlokjes gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeej Lieve Mam!
    Vandaag ga ik kleren en kerstcadeautjes verzamelen ;)
    Hihi!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhhhhhhh...die lapjes!
    daar word ik nu blij van!

    leuk al die stapeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, wat een mooie stapels!
    Hier pas een paar vlokjes helaas en dat is al niet meer te zien.
    Over je blogje van gister, handwerken doe ik graag maar van borduren schiet ik nog al snel in de stress... Ik blijf je volgen en dan komt er vast wel een ruil die wel aan mij besteed is! ;-)
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Ingrid, het sneeuwt hier ook! Weer erg leuke things op je bog! Ik probeer volger te worden maar ben nog niet zo ervaren :)
    Kom je gauw naar huisjeopdedijk? Veel liefs uit Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stapelen, dat kan natuurlijk ook. Ik ben zelf een verzamelaar van 'ik weet niet wat allemaal'. Verzamelen is ook kunst!
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig weergegeven verzamelingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh man, wat een prachtige spulletjes ! Ik word er altijd helemaal week van van jouw verzamelingen. Jij bent een verzamelaar "pur sang"!! Ik zet een linkje naar je blog op mijn bureaublad. Als mijn lief nog eens begint te "zeuren" over "de rommel" ( dat zijn zijn woorden, ik noem het liever leuke spulletjes) die ik van overal aansleep kan ik altijd zeggen: "you ain't seen nothing yet" en hem dan naar jouw blog doorsturen! ;-)) Ik ben het daarentegen eens met Helmi: jij bent een ware kunstenares!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wowie! Dat je een verzamelaar bent had ik wel door. En ach, stapels stofjes hebben is tegenwoordig zelfs heel hip.

    Maar DIT, dit is echt serieus verzamelen. Die spelletjes! Dat servies! Die...dat...
    Tis wel een beetje gek; LEUK gek...!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je mag mij altijd vragen om te ruilen...ik heb nog kaarsen was over van de advent kaarsen versieren met de kindjes...wie weet vind je dat wat...H gr cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooo, dit moet ik Jan laten zien! Ik val reuze mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat heb jij veel leuke stofjes, waar haal je die toch allemaal!

    x Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)