dinsdag 28 december 2010

De makkelijkste das (en de leukste zoon*)

deze das breide ik als kadootje voor Daan
eigenlijk een echt Beginners Breisel
brei m voor je man, zoon, je dochter
(Judith wilde er ook wel een)
of gewoon voor jezelf..
echt een Fijn gedachtenloos werkje..

nodig:~ breinaalden nr.8
~ong. 300 gram wol
(ik breide met een dubbele draad)
~zet 50 steken op
of minder als je hem te breed vind
~brei enkel rechte steken
~totdat je m lange genoeg vind
-deze is 2 meter-
~afhechten.
C'est tout!

*ik heb maar 1 zoon, maar toch!

19 opmerkingen:

  1. Ik weet niet welke ik leuker
    vind de das of de zoon….
    knap werk!
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ben ik nog wel even aan het breien, ik heb negen zonen! En als mijn dochter dan ook nog willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sorry, dochters natuurlijk, ik heb er meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die heb je beiden erg leuk gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze heel mooi allebei, de zoon en de sjaal (zo noemen wij dat in Vlaanderen hé). Helaas weigeren mijn twee zonen een sjaal te dragen. Ze zouden hem ook binnen de kortste keren kwijt zijn, lees=ergens laten liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is 'm dus, je grote zoon! Wat een leukerd. Bedankt voor je berichtje van van de week. Je mag mijn kroost wel een dagje lenen, kun je ze lekker onder je vleugels nemen en heel de dag memory spelen...of shawls breien voor ze ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk, ben gisteren ook begonnen een sjaal te breien, en aangezien ik al breiende leer (heb het nog nooit gedaan) zit er nu al een gat in, maar ik ga stug door!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zullen jullie blij zijn met elkaar, jij met je zoon en hij met zo'n handige moeder.
    Mooi gedaan hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk setje ;-)
    Gewoon recht breien is idd heerlijk ontspannen, zo breide ik ook de sjaal voor dochterlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig! Ik breide de afgelopen dagen in de lappenmand een das op dezelfde eenvoudige wijze in mosterdgeel voor enthousiaste Man. De kinderen willen ook wel, maar ik heb al meermalen zuchtend uitgeroepen dat breien echt alleen iets voor mij is bij hoge koorts! hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sluit mij van harte aan bij de 'allebei' boodschappen van mijn voorgangsters... *voelt zich beetje opgelaten*

    dank voor weer een fijne blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hmm jah hoor ik zie het al hele leuke zoon :-) ohh ennne die sjaal ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk, zo'n zoon verdient zo'n prachtige sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Even mooi! Zowel Daan als de shawl ;)

    Hihi X Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ingrid (PunkyWunky)28 december 2010 om 21:55

    Dat is leuk om je zoon eens te zien. En het toeval wil, ik ben ook met zo'n mooie eenvoudige sjaal bezig. Die van mij is voor manlief. Hij moest eigenlijk met de kerst klaar zijn, maar je kent het wel. te laat begonnen. Maar nog 1 bol en dan is hij klaar. Wordt het een oud en nieuw sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou zeg wat een hunk ;)!
    Heerlijk zo'n grof gebreide shawl!
    hmmm... dat doet me denken aan dat ik
    nog twee teckels moet breien. Ik wil
    meer geduld!
    Liefs en een mooi nieuw jaar toegewenst!
    Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wrougerr was het afzien, sjoullen om de kost te verdienen, een tweede Hanskerstboom. Over wrougerr niets dan goeds, je weet wel

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)