dinsdag 21 december 2010

Moeder en kind

het thema van deze week
mag je toch wel Moeder en Kind noemen
ik hou van Maria en kind afbeeldingen
hoewel ik niet gelovig ben..



het is, denk ik, de serene sfeer
waar zelfs een soort troost vanuit gaat
ik loop geen buitenlandes kerk voorbij
zonder een kaarsje aan te steken
bij een Mariabeeld



ooit kon ik geen Maria beeldje
of afbeelding laten staan
vooral op Belgische rommelmarkten
wemelt het ervan
maar genoeg is genoeg
hoewel ik ze nooit weg zal doen..
~deze werd gemaakt door zuster Angelbertha
in 1973 (staat acherop)~

mijn kinderen zijn allang de deur uit
maar soms zou ik willen
dat ze nog Zo klein waren
dat ik ze kon behoeden voor
de problemen en de Mindere dingen
die ze tegenkomen
daar in de Wijde wereld..

dat ze
gewoon nog even Veilig
zouden zitten
bij moeder op de arm..

3 opmerkingen:

  1. Het valt bij mij de laatste dagen allemaal wat tegen, en ik denk met heimwee terug aan die jonge, onbezorgde dagen.
    Ik ben blij dat jij ons doet herinneren aan de mooie kleine dingen... Dat doet deugd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)