donderdag 2 december 2010

I'd like to hit one serious note..

ondanks het feit dat dit een soort van Blije blog is
waar ik meestal een beetje babbel
over van alles en nog wat
ben ik natuurlijk niet altijd Zo gezellig
als daaruit zou kunnen blijken..

er gebeuren hier natuurlijk ook dingen
die heel wat minder feestelijk zijn
ook wij bijten regelmatig in een Zure appel
net als ieder ander (denk ik)


 ik kan soms ook behoorlijk van slag zijn
van dingen die ik zo hoor
op het nieuws
 (vorig jaar toen ze de geiten ruimde vanwege de q koorts
begon ik er steeds weer over tegen iedereen die het
maar horen wilde, totdat Judith zei:
nu Weten we het wel van die geiten..)

maar wat meer raakt zijn de akelige persoonlijke berichten
Ik hoorde dat de moeder, van de beste vriendin (Britte)
van Judith (vriendinnen sinds ze 4 zijn en nu wonen ze
samen in Breda)
in het ziekenhuis ligt, ze is al jaren ernstig ziek,
om de meest vreselijke behandelingen te ondergaan..

daar maak ik me zorgen over
net als over ander Klein en Groot leed

en daarom brand ik een kaarsje
voor Jeanette
haar dochters Britte en Lorette
en voor een Ieder
die het zo Nodig heeft

17 opmerkingen:

  1. Ja, zorgen horen ook bij het leven. Het is goed, denk ik, om daar af en toe eens bij stil te staan. Een kaarsje is dan een klein, maar mooi gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kaarsje is prachtig. Energie volgt de gedachten en zo geef je haar ook nog licht en kracht. Mijn kaarsje zal vandaag ook voor jou en Jeanette en haar dochters branden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, helaas blijken zulke dingen allemaal bij ons leven te horen...Ik vindt het wel goed dat jij het ook durft te posten,..anders wordt het wel zo'n heel erg roze bloggerwereld ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi.
    We maken deze dingen allemaal mee, helaas.
    Goed, dat je er even bij stilstaat.
    ~X~ Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn vaak berichtjes die je niet zomaar van je af kunt zetten. Meestal onverwachts kom je ze tegen en ze blijven door je hoofd gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik liet je eerder al weten, dat ik niet in toeval geloof. Juist vanmorgen heb ik met mijn moeder afscheid moeten nemen van haar lieve broer, mijn altijd optimistische en grappige oom. Hij zal niet lang meer leven. Dit soort dingen maakt je kwetsbaar, maar ook bewust van wat echt belangrijk is.
    Juist door ook hierover te schrijven, maakt je blog zo byzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi. Zelf brand ik ook graag een kaarsje voor iemand die het nodig heeft. Of zoals met bijzondere dagen altijd een kaarsje voor mijn lieve schoonmoeder die al 12 jaar niet meer lijfelijk maar altijd in ons hart bij ons is.
    Hopelijk hebben Jeanette en haar gezin naar omstandigheden een mooie warme tijd voor wat haar nog rest.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zet ook altijd een kaarsje aan en zal jou kaarsje ondersteunen.....sterkte!
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas horen ook de slechte en lelijke dingen bij het leven. Ik zou willen dat het niet zo was. Wat mooi dat je bewust stil staat bij een ander, of het nou in goede of slechte tijden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zorgen en verdriet horen bij het leven al valt het niet altijd mee.

    Lief dat jij aan een ander denkt.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tsja...... het is niet leuk soms, allemaal - daar wordt een mens stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lief van je...de wereld zou altijd verlicht zijn (letterlijk en figuurlijk) als we voor alle leed een kaarsje zouden branden..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ieder huisje heeft zijn kruisje, soms weegt het ene kruisje heel wat zwaarder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was het bijna vergeten, "een kaarsje branden". Wat een mooi idee, eigenlijk.
    Mijn oma deed dat vroeger altijd tijdens mijn examens en ik vond dat toen wat stom.
    Maar nu besef ik hoe lief dat eigenlijk was! We zouden dat vaker moeten doen, hé.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)