maandag 27 december 2010

Vroeger..

het onderwerp van gesprek deze kerst
was toch wel Vroeger
dat is eigenlijk vrij logisch
want je hebt er ook Zoveel van...
mijn broer begon ermee: vroeger hadden we dat niet
en bij elk nieuw onderwerp
werden de verhalen zielige, gekker
 en ongeloofwaardiger
(zo ongeveer tot mijn broer en ik, alleen, in een pyamaatje
onder een kale kerstboom met 3 ballen,
geen kadootjes, voor de tv met een boterham doorbrachten..
niet waar natuurlijk..)
maar grappig was het wel..


de plaatjes van mijn nieuwe banner
zijn ook van Vroeger
(er was al een reactie van Siem:
hé, dat is mijn memoryspel van vroeger..)
van mij Ook
ik had het in de jaren 70
-om precies te zijn
het heet: kom er maar eens achter-
eindeloos veel gespeeld
want we hadden natuurlijk nog niet Zoveel  (ha)
dit waren mijn favoriete plaatjes..

(zoals je ziet maakte ik hem niet in een keer
de kaartjes waren eigenlijk te glad voor de stempels..)

de plaatjes geven mij een fijn vroeger-Gevoel
vrolijk, kleurrijk
niet dat het toen allemaal Beter was..
het was gewoon...vroeger

28 opmerkingen:

  1. I love your new banner. Though I've loved them all. I need some lessons in craftiness.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige nieuwe banner! En inderdaad een letterlijk trip down memorylane... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die hadden wij ook! Misschien zijn ze nog te vinden op zolder bij mijn ouders!
    Overigens duurden die spelletjes nooit lang met vijf meiden, de kaartjes waren zo op...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh ja, deze had ik dus vroeger ook bij mijn oma thuis. Het stond garant voor uren en uren en uren speelplezier. Ik zoek 'm al een tijdje in de kringloop, maar helaas nog geen succes. Maar eens zal het gebeuren, ik voel 't! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja hoor heel bekend..kom er maar eens achter met deze plaatjes had k vroeger ook...volgens mij staat hij nog wel bij mijn ouders in de kast:) Spelen de kleinkinderen nu mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the little picture cards- make a great new banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joehoeéé!
    Ikke ook ;)
    De plaatjes zijn nog steeds geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee Ingrid, wat een leuke banner!
    Ik heb kort geleden dit spelletje gekocht op de kringloop en ik gebruik het als kadokaartjes. Ik heb er een gaatje in gemaakt en met een koordje eraan staat het zo leuk op een pakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel bekend memoryspel! Bij m'n vriendin thuis hadden ze het en we hebben er úren mee gespeeld. Ik heb zelf ook zoiets maar dan net iets anders (lekker duidelijk hè)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie nieuwe banner. Ik weet niet of ik deze vroeger had maar laatst heb ik hem wel bij de kringloop gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit spelletje speelden we altijd graag met en bij Oma, dan wonnen we altijd.
    Leuk om het zo als banner te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke, nieuwe banner!! Mooi en origineel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ingrid Punky Wunky27 december 2010 om 10:52

    Mooie banner. Denken aan vroeger geeft mij ook een warm gevoel. Bij mijn moeder thuis kijk ik altijd graag naar mijn spulletjes die daar nog staan, dan ben ik soms zo een uur boven :)En komen er leuke herinneringen boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij ziet er geweldig uit, die banner. Ik ken het spel ook van vroeger. Het is op wonderbaarlijke wijze verdwenen, maar onlangs vond ik er weer één via marktplaats. De plaatsjes zijn nog steeds heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi!
    Mooi nieuw blog-hoofd heb je weer...
    kan je ook uitleggen hoe je ze steeds zo leuk krijgt (als in: welke programma's gebruik je bijvoorbeeld...)?! Please! Pretty please!!

    -x- Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Daan, ik gebruik helemaal geen bijzondere programma's..(ik kan ook helemaal niet photoshoppen of zoiets..)Ik knutsel gewoon een beetje!
    zoals je kan zien op de bovenste foto heb ik het op mijn werktafel neergelegd nadat ik het gestempeld heb en er een foto van genomen.. Ik heb windows 7 en daar zit een standaard programmatje bij,kan je wat simpele bewerkingen doen, zoals bijsnijden..verder gewoon proberen en weer opnieuw..!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig gemaakt Ingrid :) ken het niet van vroeger, maar heb deze ook bij kringloop gevonden, ze zijn echt geweldig, esthetisch ontworpen, vind het hele mooie kaartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vroeger?
    toen speelde ik dat ook.
    leuk herinneringen ophalen ( en een beetje aandikken)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja hoor, hij is geweldig! en helemaal 'hier'... niet anders verwacht trouwens. mooi dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Houwen deze, zou ik zeggen! Dat spel is van voor mijn tijd vrees ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jaah.. vroeger!
    Vroeger hadden ze het thuis ook altijd over vroeger, en ik maar denken, dat ga ik nooit doen...
    en wat denk je?
    Er gaat geen dag voorbij of ik heb het over vroeger.
    arme kinders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eindeloos gespeeld datzelfde 'kom er maar eens achter-spel', vroeger...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een super super super leuke banner!!! dit is een blijvertje wat mij betreft ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)