zondag 19 december 2010

we zijn officieel ingesneeuwd hier
er is geen doorkomen meer aan
na een barre tocht gisteren
toch nog een kerstboom gevonden
met korting, omdat de verkoper niet meer dacht
nog een exemplaar kwijt te raken, zo laat en met dat weer..

dus alle kerstversiering van de zolder
vorig jaar maakte ik een stuk of 100
vilten hartjes voor in de boom
wat er geweldig uitzag..


maar dit jaar heb ik alle glazen
kerstversiering weer eens gepakt
ze lagen al weer zo lang ongebruikt in de doos
en ik had wel zin in een ouderwetse boom..

meteen maar wat kersthoekjes gemaakt
hier en daar
en nu Hopen dat Daan en Judith
Zeeland kunnen bereiken aan het eind van de week
vorig jaar; onbegaanbare wegen
vastgevroren wissels
uitgestelde pakjesavond
urenlang onderweg en een Ongeruste moeder (ik)
blijf Alsjeblieft thuis met dat weer..

ik ga vandaag de pakjes inpakken
nog wat dingetjes maken
die ik natuurlijk nog niet kan laten zien..
wat kookboeken doorbladeren
en bedenken wat we gaan eten..
en hopen dat er deze week Niet meer sneeuw komt
het is prachtig allemaal
maar ik heb liever iedereen Veilig hier
met de kerst...

8 opmerkingen:

  1. Ooooooo die houtend boom met vogels is mooi zeg!!! Heb je die zelf gemaakt of zelf gekocht? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lisette, de boom is van hout met vilt beplakt, ik kocht m ooit op een rommelmarkt (waar anders:)Ik heb geen idee waar hij verkocht werd, iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om de boom met vilt te beplakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ingrid (Punky Wunky)19 december 2010 om 13:21

    Leuk om je huis zo in kerstsfeer te zien veranderen. Veel plezier met versieren en Sterkte daar met de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluk…
    een boom voor een prikkie!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig harten schaaltje! Ik had er precies zo eentje gekocht van de zomer bij de kringloper op de camping in Zweden ( jawel echt waar een kringloper op de camping!) met rode harten. Helaas heeft onze jongste Pleun het schaaltje laten vallen in tien duizend stukjes. Kon wel janken. Leuke kiekjes heb je weer gemaakt.
    Geniet met versieren.
    Bjør

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, als ik het goed zie komt de postbode, ondanks de sneeuw, wel aan de deur van je herberg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)