zaterdag 4 december 2010

Wit en stilte (kan ik niet even weg?)

 nog maar even wat sneeuwfoto's
gewoon omdat het zo mooi is
ze zijn ook niet zo moeilijk om te maken
alles ziet er ineens Feestelijk uit

ik sta er wel een beetje dubbel tegenover
al die sneeuw
als het begint te sneeuwen
vind ik het geweldig
zo'n mooie stille witte wereld..


maar dan als je weg moet..
ik weet niet waarom er hier
geen strooiwagen komt
te ver, geen zin meer
of ze denken dat iedereen hier nog
met paard en wagen om boodschappen gaat..


ik wil altijd ineens graag Weg
als het niet kan
dan heb ik zin in heel veel mensen
overvolle winkels waar alles voor handen is
en warme cafeetjes om chocomel met slagroom te drinken
in plaats van Wit en Stilte..


wat natuurlijk niet wegneemt
dat het prachtig is
en misschien moet ik me Mindfull overgeven
aan Wat er is

(maar ik denk toch dat ik binnenkort even
bij mijn broer in Amsterdam ga logeren
en als ik dan uitgewinkeld ben,
en de drukte helemaal zat
hier tevreden ga zitten Zijn..)

13 opmerkingen:

  1. Ik kan me het helemaal voorstellen Ingrid. Al hoef je helemaal niet weg, het idee dat het niet kan of erg link is lijkt me niks. Vind het hier al lastig, alles is zo glibberig en die auto schuift zo gemakkelijk door. Ik fiets en loop vooral, wat ook kan omdat alles op kleine afstand bereikbaar is.
    Sterkte en ook genieten. Fijn weekend!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid,
    ja heel herkenbaar....mijn moeder is hier op bezoek vanuit Zeeuws Vlaanderen....die zei ook gelijk ....hoe moet dat nou....niets aan de hand hier alles is te lopen....oooohhhh jaaaa dat is waar ...dat is bij haar wel anders...wat een geluk dat zij bij ons is....sterkte en ga door met mooie plaatjes schieten...liefs Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ingrid (Punky Wunky)4 december 2010 om 11:11

    Ik kan het me wel voorstellen. Lijkt mij ook niet fijn. Hier is alles wel goed begaanbaar.
    Ik heb een vraagje, waar heb je dat rode boompje van de bovenste foto vandaan. ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets.
    Een fijn wit weekend (ze zeggen dat het vanaf morgen weer gaat dooien overdag, maar wanneer dan de wgen weer begaanbaar zijn?????)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh hier blijft het ook maar sneeuwen. En ik wil zo graag straks even met de kindjes naar de sporthal lopen... maar sneeuw is inderdaad prima, maar dan wel al op de grond en niet wanneer het nog uit de lucht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mijn wekelijkse 800 km erop zitten, ik ga vandaag niet verder dan lopen naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum, ik neem de slee mee voor de boodschappen. En dan snel weer naar huis om erwtensoep te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Ingrid, het boompje kocht ik bij Dille&Kamille in Antwerpen, maar ze zullen het hier ook wel hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar je kan wel de allermooiste plaatjes schieten...
    Doe als Boeddha in de sneeuw, niets is voor altijd, ook deze sneeuw niet!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn héle mooie wegdroom-foto's...
    Daar waar ik woon wordt trouwens ook niet gestrooid en glibberen we ook naar de winkel toe, misschien even 'gedeelde smart'?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie 'stillevens', en wat heerlijk dat je ook de keuze hebt om een paar dagen naar Amsterdam te gaan.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In alle sneeuwigheden zijn je Matroeska's Warm ontvangen!! Wegens weer blijft de Kleine Matroeska zelfs bij ons overnachten...(luckyme!)
    Dikke Winterknuffel-Dank en heul veul plezier met en bij je broer ;) Enjoyski!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor de info. ik ga daar eens even neuzen.

    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je blog net tevoorschijn geklikt, er valt hier precies heel wat te beleven!
    Hier dezelfde kerstboom, klein maar fijn.
    Nu hopen op een tweede lading sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)