maandag 16 mei 2011

Gone with the wind (not being focussed at All)

in de absolute chaos van de laatste weken
is mijn vermogen me te concenteren
tot ongeveer 0 gereduceerd
ik rij verkeerd op een bekende weg
(terwijl ik het bord met de juiste richting wel lees
en even later denk: Hé, moest ik daar niet...)
post brieven zonder postzegels
(terwijl ik even ervoor nog dacht er 
moeten nog postzegels op)
doe ondoordachte dingen
(die mij een forse bloeduitstorting
in mijn oog opleverde)
neem de verkeerde boodschappen mee
(nu zit ik met zo ongeveer een jaar voorraad
aan kattenvoer )
zeg dingen toe
(die ik helemaal niet na kan komen
of vergeet ze totaal..)
ik weet niet waar al die gedachten blijven
ze waaien Zo mijn hoofd weer uit..
zo creëerde ik ook verwarring over
de sluiting van de veiling van de lapjes, 
ik schreef zaterdag en dacht zondag
heb er ook helemaal niet meer naar gekeken
terecht kwamen daar reacties op
ik zou dat graag via de mail op een goede manier
op lossen (Ria, mail me ook nog even als je wil)
niemand hoeft sorry te zeggen
ik ben er gewoon niet bij met mijn gedachten

(als een klein zaad-pluisje in de wind
maar ook dat zal weer aarden
en uitgroeien tot een bloemetje)
xxx

13 opmerkingen:

  1. Oh Ingrid, maak je maar niet druk.

    Jouw concentratievermogen, alertheid en helderheid komen vast wel weer goed...net als de 'krakjes' in je oog (zo noemen mijn kinderen rode adertjes op je oogwit, en ja, die heb ik soms na een lange dag...)

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adem in... adem uit...
    Je gedachten dwarrelen als vanzelf weer op hun plaats terug.

    Slaap lekker voor straks!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijstjes maken, lijstjes maken, dat heeft mij door een soortgelijke periode als jij nu gaat, enorm geholpen.
    Je wordt er innerlijk ook rustiger van; je hoeft niet steeds te denken: 'vergeet ik niks?', want je hebt je lijstjes.(wel af en toe even checken...*proest*)
    Het komt allemaal goed, echt waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar en inderdaad komt dat ook weer goed. Het is ook allemaal niet niks wat je moet meemaken. En dan ook erg moeilijk om in te zien dat toch juist deze donkere periodes de meeste winst maken in iemands leven...sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh herkenbaar Ingrid. Toen ik in deze periode zat was ik niet eens in staat om de achterkant van een pakje Knorr saus te lezen.....
    Het komt echt goed....

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo herkenbaar, ik ben ook een 'lijstjes vrouw'. helpt me echt.
    Pas wel heel goed op jezelf hoor, die bloeduitstorting is toch wel erger dan die brieven zonder postzegels.
    Mooie foto en vergelijking weer, die zaadpluisjes die weg waaien en weer ergens aarden en ontkiemen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel begrijpelijk, je hoofd is nu vol met andere dingen. Komt vast welk weer goed. Eerst weer wat ruimte maken.
    Sterkte en liefs, Sig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet al lijstjes maken zonder een bak ellende ernaast. Ik kan me er alles bij voorstellen. Ik wou dat ik alles voor je terugdraaien kon en dat je weer Gewoon Gelukkig kon zijn. Er is één lichtpuntje: de kat zal in ieder geval niet omkomen van de honger ;-) Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat loopt allemaal wel weer terug los
    Af en toe eens diep ademen en denken zo slecht doe ik het nog niet
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ooooh Ingrid, je bent de weg kwijt :(
    Hopelijk vind je snel het goede pad!

    XO

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herken het wel! Komt uiteindelijk allemaal weer goed maar tot die tijd hè.

    KNUFFEL!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ...dat mag nu ook best! Neem het jezelf niet kwalijk. Het is zoals het is...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OH, dat overkomt de beste! Dat heb ikzelf ook als ik veel aan mijn hoofd heb. Helemaal niet erg, alles komt GOED!
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)