donderdag 26 mei 2011

The perfect princess and her happy happy life

Gisteravond vond ik de onderstaande tekst bij mijn reacties,
ik moet zeggen dat ik werkelijk onder de indruk was van zoveel
negativiteit (als je het al geen haat wil noemen)
ik heb geen idee wie dit is
en vraag me af waar al die frustratie vandaan komt.
Blijkbaar vinden sommige mensen het nodig
om ANONIEM, hun gal te spuien:
Anoniem zei 
 Dag Ingrid, Ooit ben ik je blog gaan volgen voor je haakwerkjes, maar het is inmiddels verandert in een slechte soap. Ik verbaas mij ten zeerste dat geen van jouw volgers een kritische noot plaatst ,waar je wellicht meer aan zou hebben dan alle pluimstrijkende reacties die je nu krijgt. Is het je daarom te doen, dat je heel je lief en leed op het net zet, opgesmukt met beelden en zorgvuldig gekozen teksten? Ben jij die perfecte ‘Princess’ hetgeen je aan je volgers wil doen geloven? Kan toch niet waar zijn. In je ‘echte leven’ ben je het huis uitgezet en het lijkt mij meer helend om in anonieme stilte eens naar de reden daarvan te kijken.
dit is mijn reactie: 
@ Anoniem: ik heb geen idee waarom je meent zo giftig te moeten reageren en dan nog wel Anoniem, als je mij werkelijk iets te zeggen heb dan kun je me mailen of je op zijn minst bekend maken. Er staan een paar onwaarheden in bovendien, ik ben niet mijn huis uitgezet, ik woon hier gewoon nog steeds, en je weet niks van de redenen van deze breuk, het gaat je bovendien niets aan. Er is ook niemand die zegt dat je mijn blog moet blijven volgen, als je het niet bevalt, blijf dan weg. Ik pretendeer op geen enkele wijze perfect te zijn, en wat helend voor mij is, is aan mij te beoordelen en niet aan jou. Ik laat deze reactie staan maar eventuele volgende anonieme reacties zonder naam, zal ik verwijderen, je kan mij rechtstreeks benaderen, via mijn mail als je iets met mij uit te vechten hebt, om welke reden dan ook.

57 opmerkingen:

  1. Ik denk niet dat mensen zich realiseren wat het met iemand doet als ze zich zo negatief uitlaten. Wat het met jou doet. Ik hoop dat je deze reactie bij je langs kunt laten glijden en dat de anonieme reageerder het hierbij laat. Ingrid, je bent een mooi, dapper mens. Be proud of yourself!
    (Op een of andere manier word ik steeds uit mijn account geknikkerd als ik heb ingelogd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, meestal zeggen dergelijke reacties meer over de schrijver dan over de ontvanger.

    Ik sluit me bij Annemiek aan en hoop dat je je niet teveel aantrekt van de anonieme reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk is de toon van deze blog wat veranderd, logisch als je in zo'n situatie zit. Dan kun je als lezer stoppen wat het volgen of juist je voordeel doen met zulke mooie gedachten, conclusies en..ja nog steeds haakwerkjes! Ingrid, ik blijf je korte verhalen met mooie plaatjes graag volgen; it brightens up my day!! (met een dikke streep onder my)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ingrid,
    Zag de anonieme reaktie gisteren ook en vind: bemoei je met je eigen zaken.
    Jij bent goed bezig en een mooi mens en laat anoniem maar een ander blog gaan volgen.
    Dikke knuffel,
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, Ingrid, soms zijn er gekke mensen die ongevraagt even langskomen om hun opinie te geven. Kritiek is blijkbaarbaar wat jij nodig hebt in je leven. En vervolgens moet je heel gauw anononiem in stilte gaan zitten lijden, want het zou toch wat wezen dat jij schrijft wat jij wil in jou blog.
    Ik ken dat soort mensen heel goed. Om achter het behang te plakken. En durft niet eens onder eigen naam te schrijven. Zwak hoor. Zou me ook zeker geen seconde druk maken over zo een reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh ik schrik ervan….
    waar is dat voor nodig
    vraag ik me af.
    "Wil je t niet lezen,
    dan snel wegwezen"
    is mijn motto.
    Wat een naar mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am saddened at the effort some people make to write negative and unhelpful comments. Rise above the anonymous person, your blogging has courage and integrity.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet leuk, zo'n reactie, en ook nergens voor nodig. Gelukkig dragen de meeste followers je een warm hart toe...Ik vind je blog (nog steeds) inspirerend, ook al kan ik niet haken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Ingrid,
    Het bericht van "Anoniem" lekker langs je heen laten glijden. Wel heel goed dat je gereageerd hebt. Vind altijd dat je zo mooi kan schrijven en alles zo goed en to the point kan neerzetten. Het is een manier van verwerken, geen wonder dat je blog er nu anders uitziet, het is toch een weerspiegeling van jezelf, dus aan verandering onderhevig?!! Ik ben ervan overtuigd dat jou posts andere lezers helpen. Mij zeker wel. Het leven is nu eenmaal geen rozengeur en maneschijn! Ik vind je juist zo'n dapper mens! Kus, Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ingrid,
    je blogt voor jezelf en niet voor ons,
    en ik vind al je berichten inspirerend of ze
    nou over je mooie handwerk gaan of over jou persoonlijk. Er zit altijd wel ergens een negatieveling, niets van aantrekken hoor.
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg, het lef van iemand, daar kan ik mij nou echt over verbazen!
    Sowieso dat je de tijd neemt om zo negatief te zijn, heel bijzonder.

    En tja het staat al hierboven maar het zegt veel over de afzender. Wellicht raak je een gevoelig puntje aan? ;)

    Ik zeg, lekker door bloggen! Het leven hangt nu eenmaal niet alleen van haakwerkjes aan elkaar..

    Fijne dag en laat het vooral zo van je rug afglijden.

    Groetjes Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. .... verschrikkelijk. Het gebeurt op mijn blog soms ook. En soms doet het pijn... aan de andere kant zijn zulke mensen het niet waard dat je je druk maakt over hun geschrijfsel!

    Knuffel, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is de keerzijde van bloggen, helaas.

    Gewoon je ding blijven doen. Ik twijfelde ooit openlijk over wat er allemaal wel of niet op de diverse blogs moest komen, en een goede vriend keek mij eens onderzoekend aan en sprak: "It's your blog, so you can cry if you want to."

    En zo is het maar net.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een ongelooflijk nare reactie, ik ben er met jou vervelend van.
    je vraagt je af wat iemand beweegt.
    geen zonnig hart, zo lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Afschuwelijk! En waarom?
    Ik begrijp dat niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bah Bah BAH! Getsiederrie wat een vervelende mensen zijn er toch hier en daar. Voor mij is het altijd heel simpel, dit is jouw blog en JIJ en alleen JIJ bepaalt wat je daar op wilt schrijven. Inderdaad, als mensen niet willen lezen over wat jij wilt schrijven dan gaan ze maar ergens anders naar toe, en niet zo laf anoniem reageren. We hebben hier in Nederland vrijheid om te schrijven wat we willen, dat geldt net zo goed voor anoniem maar ik denk dat je verder in het leven komt als je elkaar met meer respect behandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sommige mensen kunnen er misschien niet tegen dat het leven niet perfect is. En willen niet horen en lezen dat het ook wel eens anders loopt dan je het zou willen.
    Ik vind het juist moedig dat je je strijd die je nu mee maakt dat je dat durft te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat moedig dat je gereageerd hebt op de anonieme reactie. Ik vind het juist van heel veel kracht bewijzen dat je juist nu, zo open blogt over alles wat er nu op je pad komt.
    En net wat je zegt; als het niet bevalt, blijf dan weg in plaats van onaardige reacties te plaatsen. Ik hoop dat je het naast je neer kunt leggen en je energie kunt gebruiken voor belangrijke zaken.
    Lieve groet Sig

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wanneer iemand een blog niet (meer) leuk vindt om te lezen is de oplossing makkelijk: niet meer lezen! Ik geniet nog steeds van je blog, mooie foto's en passende quotes. Ook heel fijn om te zien dat er steeds zulke hartverwarmende reacties komen. Ik wens iedereen die een moeilijke tijd doorgaat een zo'n blog toe met zulke reacties... (behalve anoniem dan, die mag t zelf uitzoeken haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. OH Ingrid, leg het naast je neer en lach erom! Wat een belachelijke frustratie spreekt er uit zo'n reactie. Ik ken je niet maar krijg niet het idee uit je blog dat je jezelf perfect vindt! Bovendien hou je ook enorm de eer aan jezelf en staat je blog absoluut niet bol van de grieven aan je voormalige partner. Daar spreekt echte klasse uit! Knap hoor! Hou vol, sla je er doorheen en doe dat op JOUW manier!
    Veel liefs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben ik een paar dagen weg uit blogland, lees ik dit soort kolder!!

    Dit is toch jóuw blog? met jóuw ervaringen, jóuw verhalen over jóuw leven?
    Heb je ooit een contract getekend bij Blogger dat je alleen over gehaakte bloemblaadjes mag schrijven?

    nee. dus...lekker doorgaan met je mooie blog.
    En vergeet niet dat er véél mensen van jouw blog genieten, die tenminste echt en puur is, zoals het Leven, met z'n ups en downs.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ingrid,

    zoals de mensen hierboven al zeiden: als iemand je blog niet meer leuk vindt, dan moet hij/zij stoppen met lezen.
    Ik zelf vind het net fijn om te merken dat het niet alleen in mijn leven soms mis loopt. En dat niet alles zo perfect loopt als we in onze blogs tonen.
    Als bloggen oplucht, moet je dat doen. Als het je sterker maakt, zeker.
    Zelf twijfel ik enorm om te bloggen over de rotzooi die mijn leven nu is. Maar als ik voor mezelf beslis dit te delen met anderen, hoop ik dat het even mooi kan doen als jij (hoewel ik dat ten sterkste betwijfel.)
    Dus ga vooral door als je wil en weet dat er meer mensen zijn die je blog nog meer waarderen dan voorheen. Juist omdat het perfecte plaatje doorbroken is.

    Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ta-ti snijdt hier wel een punt aan; veel blogs staan bol van de perfecte verhalen waarbij alles lukt, er geen verdriet is, geen geldzorgen, leuke mannen en kinderen etc.etc.
    Dat vind ik soms ook vermoeiend, want zo is het echte leven niet. Dat weten we eigenlijk allemaal wel. (Ik blog ook niet als ik stuiterend van de migraine door het huis loop...).
    Blijf gewoon bloggen wat je wil, en alhoewel je je erg kwetsbaar voelt in deze periode; trek het je niet aan wat voor reacties je krijgt, zeker niet anoniem.
    (Blogger doet raar want ik krijg mijn account niet open. Maar ik ben Hélène van Hélène's Handwerk Huis, http://handwerkhuis.blogspot.com/ ).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Loslaten Ingrid! Je bent een prachtmens - een echte, van vlees en bloed, die echte-mensen-dingen meemaakt. Zoals iedereen in zijn of haar leven. En ik heb net je foto bekeken en je bent precies zoals ik me je had voorgesteld; zacht en warm, een schitterende uitstraling. Hang in there!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Huh?! Dit is toch jouw blog? Oftewel: jij bepaalt wat er op komt te staan?
    Op dit moment heb je 669 volgers, waarvan er dus eentje is die het nodig vindt dit te schrijven. Ik geloof in de kracht van de andere 668 volgers die het beste met je voorhebben (getuige al die lieve reacties op je berichten van de afgelopen tijd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje, wat gemeen en onterecht. Ik vind het juist zo dapper dat je ook over de moeilijke tijden blogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O lieve help. Nu ik je bericht van vandaag lees word ik misselijk. Wéér misselijk want dit is mij ook overkomen. In een kwetsbare periode, net als jij. Het heeft me kapotgemaakt en ik ben erom gestopt met bloggen. Ik blogde met heel veel plezier, maar het lukte me daarna niet meer. Je kunt uit laten zoeken (via het IP adres) wie er achter zit hè? Naast je neerleggen, of er bovenstaan zoals geadviseerd wordt is heel heel moeilijk. Zeker in deze fase van je leven. Ik hoop dat het je gaat lukken. Heel veel sterkte ermee. Weet dat ik voor je duim :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. WTF!!!! ja, sorry, weet ff niet met andere woorden te reageren. Maar van zoiets wordt ik dus echt boos! Hoe durft diegene?! Toevallig dat ik gister nog een stukje schreef over het feit dat ik zelf maar weer eens beseft heb dat ik kan doen en laten met mijn blog wat ik wil. En als iemand dat niet bevalt, dan zoekt hij of zij het maar ergens anders.
    Als het jou helpt om door te blijven bloggen, en ik heb wel degelijk het idee dat dit voor jou 'helend' is, dan moet je dat vooral doen!
    Dat hij of zij ff lekker ophoepelt! kom zeg...
    Pffff...
    En ik vind dat je met heel veel waardigheid hebt gereageerd. Ik weet niet of ik zo netjes had gereageerd op diegene...
    Je bent een topper!! zo, nog een dikke pluim erbij! HA! ;)


    nou, en nu lukt het me niet om met mijn account te reageren, maar alleen anoniem..... :(
    Maar ik ben Anneke, van HandigeAn.blogspot.com haha. niet zo anoniem dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is het nadeel aan mensen met verwachtingen. Die worden teleurgesteld. Zij verwacht haakwerkjes en is teleurgesteld dat je blog een dagboek is. Dat is haar probleem. Dit is jouw blog, jouw plekje, jouw uitlaatklep. Ik vind haar reactie bizar en de jouwe bewonderingswaardig. Net als jouw hele zelf zoals het beeld dat ik van je via je blog heb gekregen. En of dat nou is zoals jij wil dat anderen je zien of hoe je bent, dat maakt me niets uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou Ingrid, mij doe je veel plezier met je dagelijkse blogjes, en ik leef hiervandaan met je mee. Gelukkig laat jij ook weten op je blog hoe kwetsbaar je bent, en dat je juist niet perfect bent, wat heel prettig om te lezen is want het is heel herkenbaar. Ik baal ook wel eens van al die perfecte bloggers waar alles van een leien dakje gaat! Het leven heeft gewoon ook scherpe kantjes naast alle fijne dingen die er gebeuren! Ga zo door hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat lopen er toch rare mensen op deze wereld zeg...............Gelukkig staan er meer positieve, fijne reacties dan dit soort berichten. Maar het zal best hard aankomen. Weet dat je mij (en met mij velen) plezier doet met je blog en ik hoop dat je dat nog lang blijft doen!

    Knuffel voor jou en voor Tineke (die mis ik ook sinds ze na de herstart weer gestopt is)Ik moet even anoniem reageren want Blogger maakt er een potje van!

    KNUFFEL!!!!
    Miriam van http://creatief-miriam.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  32. er zijn en zullen altijd gekke mensen op deze wereld blijven rondlopen:)
    groetjes, riet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Laat "Anoniem" lekker ergens anders gaan lezen als JOUW blog niet vrolijk genoeg is voor haar!
    Ingrid trek het je vooral niet aan & blijf vooral op jouw eigen manier bloggen.
    xoxox
    Saskia
    van
    Knoopjes
    (Blogger doet nog steeds raar, het helpt als je comments in een pop-up omzet.)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Volg je hart en blijf trouw aan jezelf, dan komt alles goed! Laat je niet uit het veld slaan door zo een negatief bericht. Het is en blijft jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Denk aan de blauwe lucht van gisteren Ingrid! Die is er nog steeds, echt.
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ach Ingrid..met dit soort soort mensen moet je eigenlijk medelijden hebben....ze zijn het verder niet waard om lang bij stil te staan.
    Misschien houden zij liever van de Schone SCHIJN. Het is bovendien JOUW BLOG en je mag er zelf opzetten wat je wilt en wie het niet wilt lezen; dan niet.
    Het is heel moedig om ons na vele gezellige en vrolijke blogstukjes, ook te laten zien dat zo'n fijn leven plotsklaps als een zeepbel kan klappen.
    Ook ik ben ooit gaan lezen vanwege alle leuke vintage spullen, ik ben ook bloemenslingers gaan haken en bewonder je tekenwerk en creativiteit.
    Het is ook wel tekenend voor de persoon om iemand in slechte tijden een trap na te geven.
    Ach vergeet het en denk aan alle velen lieve reakties!

    liefs Fleur uit de polder
    enne...je mag ook soms ook weleens hartstikke BOOS ZIJN HOOR! op zo´n ano/NIEMAND( hi ,hi)
    en ook op de persoon die je zomaar huppetee laat vertrekken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ingrid, het is jouw blog, en bloggen moet je vooral voor jezelf doen! Wie iets anders beweert begint beter een tijdschrift, schrijft een boek of wordt journalist...

    Ik lees je heel graag, in goede en slechte tijden, omdat je blogje me inspireert, aan het denken zet, en vaak ook doet glimlachen!

    Zwaai aan de kleine familiemensjes (ik ben fan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het is jou blog...en jij mag bloggen wat JIJ wil...Er lopen soms vreemde discipelen op deze wereld...die met negativiteit de aandacht trekken..
    Ik blijf je lezen want het leven bestaat jammer genoeg niet alleen uit haakwerkjes en knutsels...en ik spreek uit ervaring....dat weet je ...
    Dikke kus en Knuffels-X-

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Je bent een tefalpan: het glijdt zo van je af. Weg er mee en doet je niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een TRUT, wat heeft dat nou voor zin, iemand die het al moeilijk genoeg heeft nog eens even zwart te maken, ttsssss...
    Ik lees je blog iedere dag en ben blij als je bericht weer een beetje een positieve draai heeft. Niets van aantrekken Ingrid, jij bent baas op eigen blog!!!
    XX Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  41. er zijn nog steeds een heleboel mensen die afhaken als het leven een slechte soap wordt i.p.v. naast degene te gaan staan die in de slechte soap meedraait. egoïsme noemen ze dat :-(.
    ik hoop nog lang je leerzame blogjes te mogen lezen, in goede en kwade dagen.
    groet, idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wat grof zeg !
    En zo onwaar !
    it zegt meer over ' anoniem' dan over jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lelijk zeg, tjonge jonge... Blijkbaar bestaan Boze Heksen óók echt. Niet in de appel bijten hoor, Ingrid! x

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ""anoniem "" lijdt aan een ernstige vorm van verzuring /verbittering .
    Dat kan jou nooit treffen ,jij bent nl WEL een leuk en positief mens

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoera voor Ingrid!
    Go Girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Anoniem: wat brengt je ertoe om moedwillig een ander zo negatief af te schilderen (en dan ook nog eens anoniem, terwijl je je lelijke reactie vol aannames wel publiekelijk maakt)!?? Waar komt die behoefte vandaan 'Anoniem'?

    Bizar...

    Ingrid: jouw blog, jouw leven. Ook al zou alles wat je schrijft een prinsessenfantasiedroomwereld zijn: nou en!? Ik lees het toch wel. Omdat ik je foto's en stukjes tekst werkelijk prachtig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat jammer dat zo 'n reactie nodig is .... pff, 't lijkt wel iemand uit het 'andere kamp' als ik dat zo lees.
    Niet alleen voor jou is deze blog helend, ik denk ook voor heel veel anderen die dergelijke dingen meema(a)k(t)en.
    Ff verwerken maar die anonieme galspuierij en vooral jezelf blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Nou ja zeg, wat een negatieve reactie. Ik vind je antwoord heel netjes geformuleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. You go girl!!
    Dikke kus uit het noorden, vang je m?

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hiiiiiiiiiii..

    Ik zag de reactie..(kon het niet laten) anoniem!!!...en wat is dit goedkoop!!.. Als je kritisch wilt zijn dan graag met open vizier...Mevr. Anoniem!!!..maar heb dan ook dat lef...zou ik zeggen....het is zo makkelijk op deze manier.
    Zo makkelijk om mensen te kwetsen vooral als ze zo kwetsbaar zijn.

    Maar 1 ding..lieve Ingrid..ben blij dat je je niet bent gaan verlagen tot dat niveau..superbbbb..!!1 respect!!! Magnifieke response van je..klasse!
    Ken je alleen van je blogs maar ik sta achter en uhh... voor je..

    'Kom maar op...Mevr. Anoniem....!

    Zo dat is er ook weer uit...
    Mensen in hun waarde laten en met respect behandelen...dat is toch niet teveel gevraagd.

    blijf zoals je bent Ingrid..

    dag mooi lief mensje..


    xxx Carolien


    www.chateaudelesteous@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Brrr... wat ontzettend naar om zo'n bericht achter te laten! Sommige mensen hebben een bord voor hun kop... Niets van aantrekken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik vind het niet kunnen dat mensen je zo maar anoniem gaan aanvallen. Als je toch je gal wil spuien laat dan tenminste zien wie je bent. En wees niet zo laf om anoniem te blijven.

    Trouwens Ingrid het is jou blog en jij zet erop wat jij wil! Ik heb heel veel respect voor je, dat je je zo sterk houd ondanks al het negatieve dat op je pad is gekomen. Als die personn geen respect voor je kan hebben moet die maar iemand anders gaan volgen.

    Ik zou zeggen probeer je er zo weinig mogelijk van aan te trekken en doe verder gelijk je bezig bent! Het ga je goed!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Via the sketchbook project hier terecht gekomen om te kijken of je echt daar woont waar ik denk (nog niet achter gekomen, veel te leuk blog, bleef maar lezen!) en kwam toen dit berichtje tegen.

    Jemig! Ik kan alleen maar zeggen: je hebt groot gelijk. Je bepaalt toch zeker zelf hoeveel privé je hier kwijt wil? En dat mens hoeft jouw blog niet te volgen als ze het zo vervelend vind. Heel apart van haar (of hem) om zo op jouw blog te reageren. Alsof je een blog dat begon met haakwerk alleen maar haakwerk mag bevatten! Misschien is er wel jaloezie in het spel...dat je meer kunt dan alleen haken. En dat je ondanks tegenslagen (tenminste, dat denk ik af kunnen leiden uit de berichtjes tot nu toe), het tóch presteert om én een prachtig blog bij te houden én je dagen kleur te geven met het maken van mooie dingen. Dit soort mensen lekker laten kletsen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik heb geen idee of je reacties op oudere stukje wel leest, maar ik plaats het toch. Dit is acht een nare kant van blogland, het is zo vervelend om anonieme en negatieve reacties te krijgen. Alles wat je er over kunt zeggen, staat al in de reacties hierboven. Eén ding wil ik er aan toe voegen: het is maar een klein deel van blogland dat zo zuur is. Gelukkig. Het vreet energie, dat wel (ik heb helaas ook ervaring), maar ik houd me vast aan het idee, dat het maar een eenling is en die is het weglekken van jouw energie niet waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)