donderdag 12 mei 2011

Wouldn't it be nice to be green?

van de week kreeg ik van een vriendin
 deze kikkers bij de post
op het briefje wat er bij zat stond:
vandaag leerde ik dat de kikker 
symbool is voor verandering..
ze zijn thuis in verschillende werelden
(water en land)
en symboliseren vertrouwen
want als hij springt weet hij nooit waar hij terecht komt...

hij past zich aan aan veranderende omstandigheden
gaat met sprongen vooruit
en staat weer rap op zijn pootjes
als hij op zijn rug ligt..

nadat ik dat las dacht ik:
ik wou werkelijk dat ik Groen was
(en dan niet van ellende)
en ik vroeg me af
of er ergens een prins was die
- als een soort omgekeerd sprookje-
mij zou kunnen kussen
zodat ik in een kikker zou veranderen..
(mocht je toevallig zo iemand kennen
stuur hem alsjeblieft even langs..
de deur is open..)

11 opmerkingen:

  1. sorry no frog princes here!

    Like the thought.

    Bellaxx

    bybande.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook geen prins, wel Eindelijk regen . Ik tel de mm , het waren er 9 veel te weinig voor de tuin maar de regentonnen zijn weer vol en het is ineens heerlijk fris en groen.
    Neem vandaag eens een kikkersprongetje......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar het is heus niet altijd gemakkelijk om groen te zijn:
    http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de kikker word je vanzelf, gaandeweg je pad waar die prins dan ook nog eens ergens rond stapt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...gaat het een kikker niet altijd terug naar z'n 'oude stekkie'...?
    Beter is het als je Ingrid blijft, want kikkers kunnen nooit zulke mooie berichten schrijven ;-)

    groet, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O als dat toch zou kunnen, ook de mens heeft die mogelijkheid tot aanpassing alleen gaat het niet zo snel als bij de groene vriendjes.
    Heb geduld & vertrouw op je eigen kracht! En maak af & toe een sprongetje dan zie je weer eens een andere horizon!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent een geweldig mens waarom zou je dan in vredesnaam kikker willen worden, brrrr zo een glad, nat,pukkelig vel. Al bij nagedacht?!
    Haha. Zet m op vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm, opeens staat mijn achternaam erbij wat dus helemaal niet de bedoeling is..ik hoopte dat als ik mijn bericht verwijderde de naam ook weg zou zijn. Ingrid, kun jij het bericht helemaal verwijderen??

    Dit was mijn reactie op jouw blog:
    Wat leuk, wat lief en wat mooi, deze vrolijke kikkers.
    Maar een Prins? Nee, helaas...als ik 'm tegenkom stuur ik 'm naar jou!

    liefs Sig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap je helemaal, zou regelmatig wel eens iets anders dan mezelf op dit moment willen zijn....Maar niet in een kikker veranderen hoor!! Heb je die pootjes wel eens bekeken? Dan valt er echt niets meer te bloggen! En wat moeten wij dan????? En wat dacht je van de reigers en ooievaars?
    Als ik een prins tegenkom zal ik hem wel naar je toesturen, een lieve, zorgzame en betrouwbare met een lekker koppie (kontje?)!!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dan lekker een beetje Zorgeloos Zonnen langs de waterkant. Dat kan ik begrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)