zaterdag 7 mei 2011

You'll get there..(angels in trains from Paris)

toen ik een jaar of 20 was
ging ik een week of 2 naar mijn zus
in Parijs, die daar op een boot woonde
ik liep daar een beetje rond,
keek wat iedereen aan het doen was
en dacht na over wat ik verder wilde gaan doen
(ik was net gestopt met mijn opleiding)
op de terugweg stond ik op Gare du Nord
te wachten op de trein
daar stond ook een hele deftige mevrouw
ze leek totaal ontredderd..
ik ging naar haar toe en vroeg haar
of ik iets voor haar kon doen
ze leek opgelucht en zei dat ze nog nooit alleen
met de trein had gereisd
ik wees haar de weg, en ging naast haar zitten
we raakten aan de praat, en ze vertelde over haar leven
ze kwam uit Egypte, was heel rijk
maar had een zwaar en ingewikkeld leven
ik vertelde over het mijne
en hoe moeilijk ik het vond de Goede keuzes te maken
en dat ik niet wist wat Nu
vlak voordat ze uitstapte in Brussel zei ze:
soms heb je ontmoetingen in je leven, hoe kort ook
die heel Bijzonder zijn, je bent een engel
(wat ik onmiddelijk bestreed, natuurlijk..)
ze gaf me een bankbiljet, en zei:
het biljet is niks waard, maar deze ontmoeting wel
bewaar het en denk aan mij, en mijn woorden:
Your journey will be long and difficult,
just be who you are and you'll get there..

-gisteren bij het Opruimen, vond ik het biljet,
ik had het in geen jaren gezien,
toeval?-

33 opmerkingen:

  1. Wauw....soms heb je ontmoetingen....inderdaad...en die ontmoetting is terug...en de weg blijkt moeilijk...doe zoals je bent...dan kom je erwel!!!!!
    Nou niets is minde waar!!
    Ingrid...hoe bijzonder...koester het!
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, nu was zij jouw engel...(in de zin van: dienaar/boodschapper van God)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal en toeval bestaat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat schrijf je dat toch mooi op! en het is een prachtig moment om nu dat biljet te vinden toch?

    fijn weekend!

    groetjes daan

    ps heb je mn give away a gecheckt, vintage knopenarmbandjes (wellicht wel met je eigen knopen ertussen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, prachtige ontmoeting, dat heeft zo moeten zijn... Mooi dat je dat biljet weer terug vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik word er stil van, zo mooi beschrijf je het!
    Inderdaad een momentje om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi verhaal, inspiratie komt altijd uit een onverwachte hoek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een kippenvel verhaal…
    toeval bestaat niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig verhaal! Ik hoop dat je er moed uit kan putten om door te gaan met te zijn wie je bent.
    Liefs,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ...en onthou goed wat deze wijze dame tegen je heeft gezegd!...het was vast de bedoeling dat je het biljet zou vinden op een moment in je leven dat je het nodig hebt.

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Krijg er kippenvel van, dit is geen toeval inderdaad maar een klein geschenk om je een steuntje in de rug te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook spontaan kippenvel bij het lezen van je stukje. Ik geloof ook niet in toeval, dit heb je gewoon nodig nu.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verhaal zeg!
    En een goed moment om dit te vinden, want ze heeft gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, wat een ontmoeting zeg! En ik ben ervan overtuigd dat toeval niet bestaat................

    Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is maar net wat je er zelf van maakt...
    Maar wat een mooie ontmoeting! Het feit dat je het biljet nog hebt is al een teken dat de ontmoeting betekenisvol is geweest!
    Fijne dag!
    Groet,
    Elizabeth
    Crafty Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig verhaal... kippenvel, en het is hier nochtans lekker warm...
    A moment to treasure!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geloof niet in toeval en ook als je er wel in gelooft komt dit op het goede moment, daar is geen twijfel over mogelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. toeval bestaat niet.....
    tenminste;
    niet na dat ik dit verhaal gelezen heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wie wat bewaart.. zo zie je maar, jouw verzameldrang heeft wel degelijk ongelofelijk veel nut! Mocht je daar bij het dozen inpakken, opruimen en schiften plots toch aan twijfelen..

    Denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat bijzonder zeg, die ontmoeting die je toen had, en die nu weer ineens boven komt drijven. Letterlijk zelfs, door het biljet wat tevoorschijn kwam. En wat een mooie boodschap ook: blijf jezelf. Dat is al wat je wezenlijk nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh, wat mooi Ing, sprakeloos, kippevel...
    Wat kunnen dit soort bijzondere 'kruispunten' in je leven veel waard zijn. Dat jij je het hele verhaal zo levendig herinnert, zegt veel over jou en over wat je met deze ontmoeting hebt gedaan en nog gaat doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En terwijl ik jouw verhaal lees, is hier net een Egyptische vriendin op visite. Ik leerde haar kennen toen ik daar woonde. Ze is voor het eerst hier in Nederland. Ik vertaal je verhaal. Ze is ontroerd. Net als ik. Wat bijzonder....Ze wenst je nog heel veel van dit soort bijzondere momenten toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nee, zeker geen toeval. Sommige dingen komen (weer) op je pad, omdat je ze nodig hebt. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hiiiiiiiiiiii..

    Oefffffff...krijg hier kippenvel van..

    toeval bestaat niet...

    xxx Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een bijzondere ontmoeting..
    En ja, het kan geen toeval zijn dat je juist nu dat biljet weer terugziet.
    Sterkte Ingrid, met alles. Het zal niet makkelijk zijn, maar met veel lieve mensen om je heen, en jijzelf, zo dapper, moet het lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. nee zeker geen toeval, gewoon precies waar het ooit voor bedoeld is, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een bijzonder verhaal en wijze woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh ja, ik geloof helemaal in dit soort prachtige verhalen. Dus nee, geen toeval. Geniet van de mooie herinnering,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een ongeloofelijk mooi verhaal, ben er even stil van...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)