donderdag 1 december 2011

Blue birds (or yellow if you like them better)

er zijn van die dagen
die je liever over wil slaan
nog voordat ze begonnen zijn eigenlijk
nadat
 ik de halve nacht wakker lag,
na te denken over Dingen
waar je helemaal niet aan Wil denken
(zeker niet midden in de nacht)
maar als ik tegen jou zeg:
denk Niet aan blauwe vogeltjes
zie je ze meteen voor je, nietwaar..,
(of gele. als je dat mooier vind..)


fietste ik vanochtend in het donker en de regen
naar de (nieuwe) huisarts
omdat ik al een paar dagen zo'n onwerkelijke pijn in mijn kaak heb,
dat ik er flauw van ben...
kortom tijd voor koffie en een 
het gaat-helemaal-nergens-over-maar-leuk-is het-wel-bericht
over vogels..


makkelijk om te maken
ook met kinderen
misschien voor in de kerstboom..
zo doe je het (ongeveer)
teken op karton het vogeltje
belangrijk is het staartje
daarmee hang je hem (of haar) in evenwicht


leg het op vrij stevig papier
teken met langs de rand van het karton
en knip het 2 keer uit


natuurlijk moet het de ene kant
wel in spiegelbeeld
en niet zoals ik de eerste keer deed, hetzelfde..


dan plak je ze op elkaar
en maakt een knipje
zowel in de staart en de staart vleugel


schuif beide in elkaar
vouw een stukje van de vleugeltjes om
en plak ze op beide kanten
doe een touwtje met een naald
door de rug
(och, dat klinkt wel heel akelig
maar gelukkig hebben papieren vogels geen gevoel)


 klaar is het vogeltje,
klaar deze slapeloze nacht
klaar met de pijn (ik neem gewoon een pijnstiller)
en
klaar is de koffie...

maak er wat Moois van,
vandaag 
(en alle andere dagen)
-xxx-

16 opmerkingen:

  1. Leuk van kerstpapier voor in de kinderboom!! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga er zeker een mooie dag van maken! En wellicht een vogeltje knutselen. Leuk je knutsel berichten. De sterren waren ook al zo'n succes. Fijne dag enjoy your coffee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk weer!! En zeker leuk om samen met mijn dochter te gaan maken.. we zijn helemaal op de knutseltoer :)) Alleen heb ik tegen haar gezegd dat eerst de sinterklaas-surprise af moet zijn.. daarna.. hebben we heel veel leuke dingen te knutselen!!
    Heerlijk, 'k heb er zin in!
    Dank je wel voor de uitleg van je papieren vogels!! Mooi papier heb je ook!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I plan to make a few of these lovlies....thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn leuk!
    Veel sterkte met je kaakpijn, erg vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik voel het aan mijn water (huh?) dit gaat een knutselige kerstvakantie worden!
    Dank voor deze geweldige vogel & sterkte met de kaak!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mhz...vandaag weet ik precies wat je bedoelt! :) maar deze vogels hebben mij al behoorlijk opgevrolijkt :) Dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tja met deze vogeltjes vervliegen de zorgen minstens voor even en hopelijk je pijn ook ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap Ingrid! Hopelijk vrolijkt het schattige volgeltje je op!! (mij wel, ook al is dat een schrale troost....)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk ben je snel van je klacht verlost!!! Het vogeltje is een schatje zeg, ga ik zeker eens proberen (moet ik even wat dikker papier opscharrelen ergens)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oef pijn is niet fijn! Beterschap....en je vogeltjes....die zijn weer te leuk gewoon!
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig vogeltje, ik ga er een maken!
    En ik hoop dat je snel geen pijn meer hebt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig cadeautje! Zo voelt het nl. elke keer als je tutorial plaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He weer zoiets leuks! ga na sinterklaas met de kinderen aan de knutsel! bedankt voor dit mooie idee

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lief vogeltje, echt een snoepje!
    Deze is voor als je weer ligt te tobben (goed voor een glimlach)
    http://www.youtube.com/watch?v=Sdn3O6aaMNc

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)