vrijdag 23 december 2011

Christmas tree (it's a wonderful life)


dit jaar is anders dan andere jaren
(ik denk nog na over een kwalificatie,
ik ben er nog niet helemaal uit,
maar Anders was het wel
dus ook deze kerst-periode),
op de een of andere manier,
kom ik er niet zo in..
ik wapperde een beetje heen en weer
tussen wel of geen kerstboom,
nam me een paar keer voor er een te kopen
en dan toch maar weer niet..


totdat P van de week
s'avonds met een boompje aan kwam
(een overgebleven boompje
wat hij kocht met een flinke korting
van een kerstbomen-mannetje die blij was
er nog een kwijt te raken zo vlak voor de kerst)
en ik daar zo Blij van werd
dat ik me afvroeg waarom
ik het mijzelf soms zo moeilijk maak
(overal over na wil denken)
en de Dingen niet laat gebeuren,
onderga ze gewoon
zoals P regelmatig zegt..


dus ik heb de kerstboom neergezet
in de emmer uit de schuur
(en waarvoor P het zand
haalde van de bouwplaats hierachter)
hing de lampjes op,
legde er kraanvogels in
(symbool voor geluk en gezondheid)
ging met P uit eten
omdat er nog wel het e.e.a te vieren was...
en had een fantastische avond


en nu zit ik hier
(voor of achter de tafel,
het is maar hoe je het bekijkt,
geldt dat eigenlijk niet voor Alles?)
op deze donkere dag
(het is bijna 9 uur in de ochtend
en nog steeds niet echt licht)
met de lampjes aan
en onderga een bijna onwerkelijk gevoel
van Blijheid
als ik denk ...(dat wel) 
ik weet eigenlijk niet eens waar ik precies 
aan denk,
het Is er gewoon...

21 opmerkingen:

  1. Kippenvel, zo mooi omschreven. Het leven nemen zoals het is, dat is soms heel moeilijk. Aanvaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geluk is gewoon van die 'is momenten' ... fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet er gewoon maar van... van dat gevoel! Zonder je al te veel vragen te stellen :)
    Prettige kerstdagen Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat herken ik dat denkhoofd!
    Alles afwegen, en constante chaos omdat het gewoon niet stil wordt als ik druk ben... Ik kan goed piekeren.
    Meestal is het bij mij een teken dat ik even rustig aan moet doen, dagje sauna plannen, met een haakwerkje op de bank, met een vriendinnetje naar het bos... Gelukkig heb jij P om mee uit eten te gaan, geniet van het boompje en van de kerstdagen die eraan komen!
    Liefs,
    mevrouw Snoeshaan, die nu ook een boompje wilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi, die lichtjes in de vorm van een hart.
    Heb het goed met diegene die je lief zijn.

    groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat iedereen zich een boompje moet gunnen. Ik snap ook wel dat de stemming er niet altijd naar is, maar echt ontkennen kan je het toch niet...je wordt er toch een beetje vrolijker van van die lichtjes...
    Geniet er maar van, samen met P...
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne Kerst en geniet van die kleine dingen waar jij zo goed in bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi. Soms moet je gewoon zijn. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms is het fijn om dingen gewoon te laten zijn zoals ze zijn zonder er al te veel over na te denken.
    Geniet van de kerstboom, de lieve mensen om je heen en het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi geschreven ingrid! En je boom met kraanvogels vind ik ook prachtig! Hele fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar, dat je soms nadenkt over waarom je over alles zo na moet denken. Ik zeg mensen ook vaak: laat het gewoon gebeuren en je ziet wel wat er van komt maar die wijze raad zelf opvolgen is een heeeeeeeeeel ander verhaal.

    Ik ben in elk geval blij dat je blij bent met je boom (die er overigens ook wel heel leuk uitziet zo) en hoop dat jullie fijne dagen gaan hebben. Geniet ervan!

    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve Ingrid, zo'n gevoel van blijheid had ik ook ineens vanmorgen. Ik ontving een heel lief pakketje, precies op het juiste moment... x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lastig hè zo'n denkhoofd. Soms moet je even de 'uit'knop gebruiken en genieten van hetgeen er is. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yes, wat een goed bericht.
    Mooie kerst!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn om te horen. Geniet nog maar lekker even door!
    Fijne tijd met P. en iedereen die je dierbaar is.
    Groeten,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk genieten.... :)
    Fijne feestdagen meisje X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw boompje is fantastisch!
    Ik wens jou samen met P en jouw kinderen heel vreugdevolle kerstdagen en alle goeds en gezondheid voor het nieuwe jaar ♥
    Ik geniet iedere dag weer van jouw blog.
    Liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap je helemaal en geniet met je mee
    Geniet samen met je P van de kerst en je mooie boom, want misschien dat je het niet beseft maar je zal nog vele jaren aan dit boompje terugdenken ;-)
    Heel veel liefs
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo herkenbaar, het eerste jaar dat ik weer 'alleen' was moest ik er ook niet aan denken, alleen met zo'n boom sjouwen...toen kocht ik zo'n sloophoutboompje. Dat hielp.
    Fijne kerst, veel geluk...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. het is gewoon een gelukkig kerstfeest gevoel:)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)