maandag 5 december 2011

Peace & crochet


ik sta in de knutselstand
ik haak, plak, knip
dat het een Lieve lust is
dat is op zich niet zo bijzonder
ik deed het altijd al
maar dit jaar
kon ik me er niet toe zetten


blijkbaar is er (voor mij)
een soort van Rust nodig
om te gaan zitten
en me bezig te houden met dingen maken
die er verder helemaal niet toe doen
maar wel Fijn zijn


terwijl je juist zou denken
dat er in tijden van crisis
(zo heb ik het althans beleefd)
juist zo lekker zou zijn
als je je Gedachteloos kan overgeven
aan een eindeloos haakwerk
of ergens in een hoekje
met een fijn muziekje aan
onzin-dingetjes gaat zitten maken..


maar dat is geweest,
ik heb weer Ruimte
dus ik haak
slingertjes voor de Shop for a Weekend
mocht ik ze niet verkopen
heb ik een jaar-voorraad-kadootjes
(de Gele wand, ziet er bij elk licht anders uit,
van warm geel tot bijna groenig)


en ik plak
labeltjes 
om aan kadootjes te hangen
en ondertussen neem ik mij voor
tijdens deze vredige knutseluurtjes
om in een volgende stress&gedoe periode
(spaar me alsjeblieft,
maar je weet maar nooit,
als ik Iets heb opgestoken het afgelopen jaar
is het wel dat je sommige dingen
gewoon Niet kan weten..)
een vrolijk gekleurd bolletje wol
en een haaknaald te pakken
en dan haken 
tot mijn hoofd leeg is..

fijne pakjes avond,
als je het viert!
-x-

17 opmerkingen:

  1. door breien en haken
    kun je de geest leegmaken
    en met heel veel geduld
    wordt de geeest weer met vreugde gevuld
    dus in tijden van stress en pijn,
    zullen haak-en breinaald je vrienden zijn:)
    geniet vandaag van sinterklaas
    en zijn knechtje pieterbaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd een fijn muziekje =D en wat zien de labels er leuk uit!!!
    Genoeg leuke cadeautjes voor Shop for a weekend!!!!

    Liefs Xx Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg die labeltjes! Die zijn al een kadootje op zich :-)Veel plezier met alle voorbereidingen voor het shopweekend! Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. uw bloemetjes slingers maken mij vrolijk!

    Doe maar rustig verder en geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaha! Zo tof die labeltjes :) verkoop je die ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het weer lukt! Ik kan ook het lekkerst haken als de stress voorbij is, dat is inderdaad wonderlijk.

    Ik ben wederom fan! Van je gele muur, van je bloemenslingertjes, van je labeltjes... Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke labeltjes!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je weer de rust kunt vinden om zo'n leuke dingetjes te maken, ohhh die labeltjes, zo eenvoudig en zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :-) zo leuk jouw berichten lezen en nu helemaal. Fijne dag verder
    groetjes,
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, zo werkt dat eenmaal niet. Voor de knutselmodus heb je rust in je lijf en hoofd nodig. Fijn dat jij die stand weer gevonden hebt Ingrid. En zo te zien GOED ook! Wat een mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn lodus staat ook op haak en knutselstand, heerlijk!!!
    liefs,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat heb je weer leuke dingen gemaakt. Die cadeaulabels zijn geweldig!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aangespoord door jouw prachtige bloemenslinger ben ik er ook aan begonnen en het werkt inderdaad ontspannend !
    Bedankt voor het patroon.
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach, wat heerlijk dat gefrunnik, en wat komt alles mooi uit tegen die geel/groene muur.
    Lekker door knutselen, is goed voor een mens, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fijn als je weet dat je met zoiets eenvoudigs je hoofd tot rust kan brengen! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is fijn om iets te haken
    Of andere mooie dingen te maken.

    Lekker bezig zijn met patronen,
    Een gezellig huis om in te wonen..

    Het zijn dingen die goed voor je zijn
    Je voelt je rustig, je voelt je fijn.

    Veel plaatjes en kleuren voor Ingrid
    Die in de knutsel-modus zit.

    Haak en plak dus maar lekker door,
    Want jezelf: DAAR doe je het voor!

    Groeten van Piet en natuurlijk de Sint
    Die je slingers het einde vindt!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)