dinsdag 20 december 2011

Snow, yellow rabbit & xmas bells


vanochtend werd ik wakker
van gegiechel, hoge gilletjes
en af en toe een schaterlach..
(is er een betere manier om de dag te beginnen)
ik had geen idee waar het vandaan kwam
terwijl ik koffie zette
hoorde ik de kerktoren in de verte
'midden in de winternacht' klingelen
ik keek even door het raam
of de autoruiten nog heel waren
(yeah, dat waren ze..)
en ik zag de family Little
buiten spelen in het beetje sneeuw
dat er was gevallen..


ze klommen omstebeurt
op een geel konijn
lieten zich eraf glijden
en zich in de sneeuw vallen
dat veroorzaakte grote hilariteit..
ze gilden en lachten dat het een lieve lust was..


op mijn vraag
of ze het niet koud hadden
riepen ze "welnee joh (?)
doe ook mee!"
ik bedankte ze en liet ze..
dronk mijn koffie
mijmerde even over de Dingen
totdat de family Little
bibberend binnenkwam..


ik slikte mijn 'Zie je nou wel' in
(nu ze in zo'n goed humeur waren,
wilde ik ze niet irriteren)
en legde ze onder een dekentje
waar ze nu gezellig liggen te babbelen
(hoewel miss Little 2 al ligt te slapen,
ze droomt waarschijnlijk over Mario)

en terwijl het langzaam licht word
groeten the Little's en ik jullie
vanuit een vredig Zutphen
-x-

11 opmerkingen:

  1. Da's een gezellig begin van de dag! Ze hebben het wat mij betreft goed bekeken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heerlijk begin van de dag, de Littles missen de zon uit Italie niet?
    Een fijne dag gewenst voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier geen sneeuw, maar gelukkig mocht ik meegenieten met de Littles! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig weer een vredige stad. Hier nog geen sneeuw en het mag van mij ook wegblijven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier gelukkig geen sneeuw, maar kben blij dat de Littles er van genoten hebben en dat ze daarna zo goed verzorgd zijn!
    Ik geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vraag eens of familie little een keertje naar limburg op vakantie wil?
    ik zou ze zo graag een weekje willen verwennen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah goed te horen dat de stad vredig is! En wat heerlijk om te lezen dat de familie je eens niet afsnauwt! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig om te zien en te lezen over de family Little.. elke keer weer bijzonder!!
    Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om te lezen dat de familie Little haar draai weer gevonden heeft! Vandaag heeft de postbode een grote doos bezorgd die ik vanavond op m'n gemakje ga openmaken. Hartstikke bedankt!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)