woensdag 20 juni 2012

6 impossible things before breakfast #2


afelopen zondag poste ik de quote
uit Alice in Wonderland,
over het geloven in Onmogelijk dingen,
voor het ontbijt,
wel, ik heb nog niet ontbeten,
het is vroeg in de ochtend,
en het is maar goed dat ik 
ze Vantevoren bedacht, want ohoh,
er is niet Zoveel in mijn hoofd,
behalve de vraag waar is de koffie..
het is al weer een tijd geleden dat ik iets deed,
met kwasten en verf
(maar ik had de verfdoos natuurlijk Zo gevonden,
in mijn goed georganiseerde huis,
ingericht met, volgens het Mollie makes interview,
Firm designmantra (ha)


de eerste van mijn 6 onmogelijk Dingen,
waar ik heel goed voor ga oefenen,
om ze werkelijkheid te laten maken, 
is natuurlijk een huisje met uitzicht op zee,
dat mag ook Best in Frankrijk zijn,
met wat rondscharrelende kippen,
en natuurlijk een echte waslijn,
(en niet dat stomme rekje wat nu aan de schutting hangt,
o gruwel..)


sinds ik als kind een boekje las,
over een meisje wat meeging met het circus,
wilde ik dat ook,
kan je nagaan dat ik zelfs nu nog weet,
hoe het boekje heette: Jimmy het clowntje..
en natuurlijk zou ik Dan heel lenig zijn.
(ik ben een ongelofelijke stijve hark),

 ik zou dan reizen met zo'n caravan...
een Airstream, ik kende ze alleen van plaatjes,
maar laatst haalde we er een in op de A2,
mijn hart sprong op,
is dat echt een...en ja hoor,
fantastisch...
maar met een klein vintage exemplaar,
zou ik het ook wel doen hoor..

tijdens al deze avonturen,
stel ik mijzelf natuurlijk voor,
dat ik kalm en wijs alles wat er Zoal op
mijn pad komt, tegemoet treedt,
wat nog niet zo mee zal vallen voor
een paniek-vogel als ik ben,
maar hé, we hebben het over Onmogelijke dingen,
hier zal ik dus extra hard op moeten oefenen
(zo voor het ontbijt)

misschien is het daarom beter,
dat ik rustig ga zitten haken,
voor een piepklein rommel-winkeltje
ergens in de wirwar van kleine straatjes in Parijs,
waar dan zo één keer per dag,
iemand langskomt om wat te kopen...

maar Bovenal, heb ik het onmogelijke verlangen,
eens boven de Dingen uit te stijgen,
rustig zwevend op een wolk,
lijkt je dat niet heerlijk,
zo'n zachte grote privé wolk,
met alleen het geluid van de wind,
suizend door de hemel?


ach ja, zes onmogelijke dingen 
voor het ontbijt,
ik ga gewoon keihard oefenen..
(en nog maar eens een keer,
koffie zetten..)
-x-

39 opmerkingen:

  1. Prachtige tekeningen en mooie dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekeningen!!! Geniet van je koffie! x Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker die onmogelijke dingen... *ik zweef even mee*
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zijn je tekeningen MOOI!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pff, onmogelijk mijn ZOLEN! :-) Ahem (sorry voor het schreeuwen op de vroege morgen, ik ben vandaag ook nogal delicaat) maar onmogelijk zit volgens mij in je hoofd (ook in dat van mij). Doen doen doen... oké, mss moet ik dat advies zelf ook maar eens opvolgen. Hmmm... toch eens 'dat ene' tijdschrift bellen of ik wat voor ze mag doen?
    Groet! Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha....ik moet erg lachen om de tekening op de wolk. zie me al helemaal zitten,
    liefs,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof, je magasin ......'for everything that smiles at you'.
    En wat zijn je tekeningen toch weer bijzonder prachtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke tekeningen heb je gemaakt! die met het winkeltje vind ik het mooist. zou ik ook wel willen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en inspirerend zo op de (niet meer zo vroege) ochtend. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beste ingrid, wat kan je toch ongelofelijk mooi tekenen en schilderen. daar kijk ik zo graag naar en aangevuld met je teksten!!!!!!. het geheel roept zo'n heerlijke sfeer op. bij ons in de buurt kan je nu voor weinig geld je eigen boek uitgeven, ik zou zeggen DOEN.
    fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende tekeningen, en dan dieverhaaltjes erbij.
    Ik zou jou boek beslist kopen in dat heerlijke winkeltje van jou in Parijs, en beslist nog wel meer. Wat een talent!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoe lang heb je gewerkt aan die prachtige illustraties?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk verhaal en wat een prachtige tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettende leuke tekeningetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie tekeningen! Heerlijk, zo dromen.. Wat kan een simpele waslijn toch lekker zijn, met die kleurige frisse was wapperend in de wind..genieten van kleine dingen.
    Het huisje is er dan nog wel niet maar die waslijn moet toch wel kunnen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tekeningen Ingrid. En als AL die dromen dan niet lukken kan je altijd nog illustratrice worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. misschien een klein winkeltje in het
    stadje waar je nu woont.
    kom ik zeker een keer bij je langs
    om wat te kopen.

    groetjes, bep bombeld

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En alweer een glimlach, jouw blog lacht mij altijd toe! Prachtige tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, supermooie teken-schilderingen en fijne dromen horen bij het begin van een mooie (zomerse? please!) dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie tekeningen... en geweldige dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wauw, wat een ongelofelijk heerlijk blogbericht is dit weer!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik moet altijd hard lachen als ik lees over je design-mantra :D

    Ik ben blij dat je je verfdoos hebt gevonden, want de tekeningen bij deze post zijn geweldig.
    Fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige tekeningen, dat winkeltje ook...zucht...zou graag naast je komen zitten met een breiwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige tekeningen! Fijne woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat een mooie tekeningen, echt zalig om naar te kijken. Die zijn toch niet allemaal al voor het ontbijt ontstaan ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zou willen dat ik zo mooi kon tekenen...*zucht* :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zoekt er hier nog iemand een illustratrice (van bv. kinderboeken, kookboeken, dameszwijmelboeken, te leuke tijdschriften, etc....) want dan hebben we die hier gevonden!
    WAUW Ingrid, wat een heerlijke tekeningen (en dromen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. het huisje met uitzicht op zee en de wapperende waslijn ...daar ga ik voor en als het zomaar pardoes toch op mijn schootje valt ...dan nodig ik je graag uit ...en haken we samen een rondje of veel zomaar niet al te perfect ...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zoveel reacties op je tekeningen (en terecht, ze zijn prachtig!), zou je er geen posters van laten maken? Ik bestel er vast eentje: die van die zilveren Airstream waar ik zelf ook al jaren van droom (hoe kun je in vredesnaam dromen van een ca-ra-van?!) :-)

    Nannet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Helemaal mooi.
    Ben niet zo van de samen, even wel, dus zou graag met je op dat bankje zitten haken. En dank voor de geweldige tekeningen, heeft me gestimuleerd (en gedesillusioneerd: kan er (nog) niets van) om m'n tekenspullen te pakken.
    Vandaag gewoon verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. He Ingrid, mooie dromen, doen me zo denken aan de film Chocolat, zo romantisch, zo frans en zo'n leuk winkeltje... zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, ik word helemaal blij van al je mooie tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wat heerlijk om met je mee te dromen! Ik heb twee vriendinnen in Parijs met zo'n winkeltje alleen geen bankje ervoor ;-)
    En wat een mooie tekeningen ze zouden het prima doen als anzichtkaarten die je dan weer kan verkopen om voor dat huisje aan de zee te sparen...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo mooi, zo leuk, zo lief!
    Moet er zelfs een beetje van huilen...
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)