vrijdag 22 juni 2012

Dream & celebrate life

allereerst hartelijk bedankt voor alle Lieve berichten,
de jurk ligt nu als een verkreukeld hoopje,
in de wasmand,
maar ik het Werkelijk zo'n leuk gesprek gehad,
(nadat ik te laat kwam,
omdat de Tomtom het Ineens niet meer deed,
en ik 10 kilometer voor Antwerpen geen idee had,
waar ik naar toe moest, oh oh...)
met twee bijzonder vriendelijke en inspirerende vrouwen,
en daar is een afspraak uit voort gekomen,
die Helemaal paste in de serie
6 Onmogelijke dingen voor het ontbijt,
maar nu Echt word...
zomaar ineens een Mogelijkheid is

ik kan er Echt nog niet zoveel over zeggen,
maar het heeft van doen met mijn blog,
en dat ik het Ongelofelijk druk ga krijgen de 
komende maanden..!
Ik kan het niet helpen, maar ik dacht gisteren,
in de auto, terwijl de donkere onweerswolken ,
zich samenpakten aan de hemel,
even terug aan een jaar geleden,
toen al mijn dromen in Duigen waren gevallen...

maar ik heb Keihard geoefend (en gewerkt)
en soms wel 20 onmogelijke dingen bedacht,
voor het ontbijt,
 en misschien wel voor elke maaltijd,
steeds opnieuw,
en Nu, ik kan je bijna niet zeggen,
hoeveel Mooie dingen mijn kant opkomen...
Laat me weten wat jouw Onmogelijke dromen zijn,
en ik zal regelmatig, van één van jullie gedachten
een tekening maken, en deze op mijn blog zetten,
(als je dat leuk vind)
misschien helpt het wel,
om de droom kracht bij te zetten,
ik hoop het..
dus
wat is (één van) jullie
6 onmogelijke dingen voor het ontbijt?

and remember to Dream & Celebrate Life
(juist op de momenten dat Alles onmogelijk lijkt,
het helpt, Echt!)
-xxx-

36 opmerkingen:

  1. Ingrid, ik weet er eentje,....wedden dat jij hem raadt? Ik wil zo graag nog héél lang leven...gelukkig zijn met mijn gezin, met alle lieve mensen om me heen...met mezelf en mijn lijf.... Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat leuk, trouwens, dat je bezoek aan 'Antwerpen' zo'n succes was. Heerlijk voor je!! Geniet ervan, maar dat doe je vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, op de ochtend jou inspirerende tekst! Mijn droom, dat ik op een dag weer een gezond lichaam heb en een heerlijk baan zal vinden!!! Ik zie daar zo naar uit, ik ben keihard aan het knokken om mijn lichaam er weer boven op te krijgen. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een fijn berichtje met prachtige tekeningen! Je maakt me wel nieuwsgierig, ben heel benieuwd wat er op je pad is gekomen!

    Ik heb zoveel onmogelijke dromen...wel meer dan zes! Ok, maar ik zal het voor nu even bij twee houden :)

    De eerste:
    Een bakkerijtje-taartjes-koffie-en-thee-haakwerkjes-bolletjeswol-lange-houten-tafel winkeltje. Snap je 'm nog? Zo niet kijk hier even: http://elkedagzaterdag.blogspot.nl/2012/02/mijn-eigen-bakkerijtje.html

    De tweede:
    Een supergoedlopende memoryboekjes winkel (mag ook op internet). Zodat ik mijn baan op kantoor vaarwel kan zeggen en de hele dag alleen nog maar in mijn o zo fijne en gezellige atelier, in een prachtig oud pand (allemaal illusie hoor)memoryboekjes kan maken. En omdat dit dan zo geweldig loopt, schenk ik natuurlijk een groot deel van de omzet aan goede en nuttige doelen...

    Maar eh, ik droom nog even verder...want ik geloof niet dat een van deze twee ooit onmogelijke dingen ooit zullen gebeuren...ach, dromen is ook fijn!

    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het zo goed is gelopen in Antwerpen :))

    Ik heb veel dromen, maar de belangrijkste is toch wel de ware liefde. Ik zou zo graag over 30 jaar samen met mijn net zo oude meneer op een bankje zitten in het park, en dan elkaar aankijken en zeggen dat we het zo goed hebben samen.... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net mijn gedachte! We zijn nu meer dan de helft van ons leven samen...wat moet dat zijn als je 75% van je leven met die ene ware doorbracht?!

      Verwijderen
  6. Wat goed om te lezen dat de dag van gisteren
    zó positief is geweest, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

    Zou ik, nog vóór het ontbijt, terug naar Zeeland kunnen verhuizen naar een klein boerderijhuisje met een grindpad en een grote tuin vol boerenplanten en hortensia's en twee appelbomen met een hangmat en een boom met boomhut voor de Meisjes en een waslijn met gigantische witte onderbroeken eraan?

    Onmogelijk denk je niet?

    ik droom nog even verder! fijne vrijdag xx

    ps wat een heerlijke tekeningen weer, de laatste maakt me erg vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Dream and celebrate life'... dat had ik efkes nodig! Ik zal ook blijven oefenen om het toe te passen! (even jou tekeningetje, die altijd zooooo prachtig zijn uitgeprint en aan mijn muur gehangen) Thanks! Mijn onmogelijke droom (of misschien ooit toch??) ... een mooi oude boerderij verbouwen en daar een B&B beginnen met mijn ventje ... als ik nu eens hééél hard droom ... maybe ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn onmogelijke droom....is samen met mijn lief en kindjes in een wit met blauw Grieks huisje in een klein idyllisch vissersdorpje te niksen op een klein rustig Grieks zonnig eiland...terwijl we met onze voeten in het koude water hangen zittend op de kade....
    We doen de hele dag niets meer....eten wanneer we willen en luieren wanneer we daar zin in hebben.
    Natuurlijk is het kleine witte huisje met blauwe luiken ons tweede huisje en en moeten we ooit weer terug....maar ook de tijd hebben we mee...geen grenzen...al blijven we maanden :-)
    Uiteraard hebben we bij het huisje een piepklein privé strand met wit zand en eigen houten vissersboten waarmee we vis vangen die we s'avonds op het vuur klaarmaken.

    Poeh poeh...nu hen ik er helemaal zin in ! Maar goed...ik ga voor nu eerst aan het werk;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een spannend dagje met een mooie afloop!!

    Vele dromen zijn in duigen gevallen omdat ik ongeneeslijk ziek ben, dus ja mijn onmogelijke droom is beter worden en alles weer kunnen doen ( lopen,rennen,veel energie hebben),nog een droom is doorbreken met mijn vilt slingers die ik zelf ontwerp. En de andere droom is dat mijn man kan leven zonder de zorgen voor mij en zijn ding kan doen en mijn kinderen hun weg in de wereld vinden. Liefs ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil op spitsen kunnen dansen, voor het ontbijt met vogelnestkapsel van de nacht en nog in pyama ! Dan zet ik fluitend koffie ...
    Anders gezegd : bye bye ochtendhumeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niets is onmogelijk.
    Groetjes,
    Esther.

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben toch ook wel erg nieuwsgierig wat er voort gaat vloeien uit jouw "Antwerpen bezoekje"...

    Ik zou voor mijn kinderen graag een gezellige caravan willen in het bos of vlakbij zee. Zodat zij kunnen ervaren hoe geweldig ik dat als kind vond om samen met mijn ouders en zusje elk vrij moment (het hele jaar door) door te brengen in de natuur in alle rust, waar niks moest en alles mocht... zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn droom is: Een dag zonder kinderen helemaal alleen met de trein naar Utrecht, op Hoog Catharijne wandelen en winkels kijken, de Domtoren beklimmen en in mijn eentje uit eten bij een lekker restaurantje en koffie drinken bij mijn zoon die aan de Oudegracht woont. Gewoon een dagje herinneringen leven maken, want ik heb daar 6 jaar op de middelbare school gezeten. Onmogelijke droom? Ja, nu nog even wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh wat spannend Ingrid, je maakt me wel nieuwsgierig!
    Dromen genoeg, ik doe bijna niks anders! Onmogelijk zijn ze niet.
    Maar dat boerderijtje die hier in de buurt te koop staat voor 5x zoveel als dat wij kunnen betalen staat wel hoog op het verlanglijstje. Er hoeft niks aan gedaan te worden, kan er zo in!
    Maar ach ik ben gelukkig zoals mijn leven nu is, er zijn genoeg mensen die het slechter hebben en als we allemaal gezond blijven, dan teken ik ervoor! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een inspirerend en oppeppend stukje op de vroege (voor mij dan) morgen. Ik lees het tijdens mijn ontbijt, dus eigenlijk ben ik al te laat voor onmogelijke gedachten voor het ontbijt.
    Op dit moment zit in (denk ik) in ongeveer dezelfde situatie als jij een jaar geleden en ik kan me niet voorstellen dat ik over een jaar net zo happy ben als jij nu. Dus misschien is het goed om dat dan maar voor ogen te houden.
    Dus droom ik nu maar even van een happy life in een schattig huisje (liefst in Zweden) met een heerlijk tuintje en veel lieve mensen om me heen die gezellig komen logeren en nog andere lieve mensen die het leuk vinden om mijn maaksels te kopen. En dat ik dan aandurf om daarmee op een marktje te gaan staan, net zoals jij.
    Keep on dreaming.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grappig, toen ik las dat je naar Antwerpen ging voor een belangrijk gesprek had ik gelijk een beeld van met welke twee dames je een gesprek zou hebben omdat ik jullie zo bij elkaar vind passen. Nu lees ik vanochtend dat je een gesprek met twee dames had dus ik ben heel benieuwd of het om dezelfde dames gaat als die ik voor ogen had in mijn eerste gedachte.....we wachten het af. Àls het dezelfde zijn gaan er vast heel mooie dingen van komen :-)

    En mijn droom....ooit zag ik een interview met Yvon Jaspers waarin beelden te zien waren van haar boshuisje. Zo'n plek zou ik graag hebben, een mooi licht ingericht huisje in het bos waar we met ons gezin en vrienden en familie en wie maar wil heerlijk de weekenden en vakanties door kunnen brengen. Zo'n huisje waarvan je, al ga je er maar twee dagen heen het gevoel hebt dat je heeeeeeeeel lang op vakantie bent en waar je de mooiste creatieve ingevingen krijgt. Wie weet ooit, later als ik groot ben dat er zo'n huisje gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauwie, klinkt helemaal fijn, wat super voor je!!! Ben heel benieuwd wat je allemaal in petto hebt!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk blogberichtje weer! Ik ben zó benieuwd naar al het onmogelijks dat je doen gaat. Mijn onmogelijks: kunnen vliegen (zonder hulpmiddelen zoals vliegtuig, ballon, vlieger, ofzo) Gewoon zoals vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wanneer krijgen wij meer te weten over dat projectje waar je het binnenkort heel druk mee gaat hebben?

    Ik heb ook een droom die een beetje aan het uitkomen was....ik wil de liefste en inspirerendste juf zijn voor mijn leerlingen met een super gezellig klasje waar iedereen zich goed voelt. Nog 1 weekje, dan begint de vakantie en voorlopig zijn er geen uren beschikbaar voor volgend jaar ( loopbaanonderbrekendejuffen die terug komen)
    en een droom voor kortbij...dat de gastroscopie van maandag vlotjes verloopt dat ik dit keer niet te ziek word van de baxter en dat mijn gezondheid positief evolueert

    en nu ga ik ontbijten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooo, wat spannend, ik ben benieuwd wat daar allemaal bekokstoofd is in Antwerpen & wat maak je toch een mooie, vrolijke tekeningen.
    :-) Ook ik ga meteen nadenken over mijn onmogelijke droom:
    Ik zou heel graag mooie illustraties maken, die dan ook iedereen geweldig vind en waar ik fijn de hele dag mee bezig kan zijn. Niet meer werken bij mijn baas, maar gewoon 's ochtends naar mijn inspirerende werkplek in huis, met al mijn fijne spulletjes om mij heen en een heerlijke bak koffie verkeerd, een beetje schetsen, schilderen en dan uitwerken op de computer (en dat is dan natuurlijk wel zo'n mooie Apple...) Zucht! ik droom nog even verder.... terwijl ik ga stofzuigen...hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I am new to your blog. Have been reading for a few days. Thank you for this inspiring post and all the best with the exciting project.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heerlijk voor je dat nu alles zo zijn plekje krijgt.
    Al die onmogelijke dingen lukken wel, als je er maar vertrouwen in hebt.
    Nu nog vertrouwen in mijn eigen onmogelijke dingen; Een boerderij beginnen maar dan via een nieuw en ecologisch concept. Maar zucht, wat een gedoe en wat een geld en wat een regels..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie tekeningen weer. Mijn droom is een heel lang leven in goede gezondheid met mijn lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooh Ingrid,

    Dit is dus mijn kans om een prachtige tekening van jou in de wacht te slepen.....Hier komt ie:
    Vliegen in een luchtballon (nee geen gewone,maar een gemaakt van de mooiste stof in ossebloed rood versierd met franjes en kleurtjes(vooral koningsblauw)waar lakeien aan touwen naar beneden dwarrelen om de ballon aan de grond te krijgen,en als hij dan eenmaal aan de grond is gaat er een luik open om uit te stappen...)over de mooiste tuinen van de Dordogne (die van Marquessac..)met z`n prachtige Salon du The.Het liefst in het schemerdonker als de tuin verlicht is met honderden kaarsjes...
    Ik word gewoon echt blij van de gedachte,om dit misschien op papier te zien.Want in mijn hoofd is het namelijk een prachtig plaatje.Ik ben benieuwd!!!

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja sorry hoor ik werd alleen zo enthousiast van je aanbieding voor de tekening dat ik helemaal voorbij ga aan het feit wat er voor spannende dingen zijn besproken in Antwerpen.Hoe lang ga je ons nog in spanning houden?

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Spannend! Goed te lezen dat de afspraak in Antwerpen goed ging! (naja, op dat te laat komen na dan, waar je niks aan kon doen...) Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat worden!
    Mijn onmogelijke droom (helaas wel ná het ontbijt) is heerlijk hoog kunnen springen in een veld met klaprozen, korenbloemen en andere mooie bloemen. En dat dan de vlindertjes achter je aan vliegen. Mét de zon hoog aan de hemel. En misschien een paar lammetje die ook gezellig meespringen. Jum!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk voor je dat alle goeds je kant op komt! Ben heel benieuwd wat het allemaal is en wat er gaat gebeuren. Alvast veel voorpret, maar dat heb je wel, zo te horen. Heel kek jurkje idd! (On)mogelijke droom/waarheid: ik hoop toch zo op een baan voor mijn lief en dan geen zorgen meer over ons huisje en tuintje. Je tekeningen zijn prachtig, daar word ik in ieder geval heel vrolijk van! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mijn droom is nu het vinden van een baan, iets wat ik echt leuk vind en gelukkig van word. Ik droom van een schattig en knus winkeltje met meubeltjes óf kleding óf sieraden óf stationery, als het maar leuk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ga je bij de televisie? Daar zeggen ze namelijk ook altijd 'dat ze er helaas nog niets over kunnen zeggen'. Het heeft mijn voorkeur om er dan helemaal niets over te zeggen, maar hé, dit is jouw blog, dus daar ga ik niet over.

    Mijn onmogelijke ding: iemand vinden die niet alleen zegt "goh, wat een talent, daar moet je eens iets mee doen", maar ook "wat kost het om daar gebruik van te mogen maken"...

    En zo niet, dan doen we lekker wat wel mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat het ook is Ingrid, ik ben heel erg blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Eindelijk weer wat tijd gevonden om je blog te volgen.
    Dit was een hele boterham om te lezen.
    Maar ook fijn om te weten dat er spannende tijden zitten aan te komen.
    Die tekeningen van jouw zijn geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd met dat ene wiens naam niet genoemd wordt. Oh oh oh, wat een nieuwsgierigheid wekt dat bij mij op ;-)

    Mijn onmogelijke ding van het moment: wakker worden in een zomer die ook echt een zomer is (en geen stiekeme herfst). Dus met zon. En blote voeten. En lange lome dagen, met badjes achter het huis en spontane BBQ's met rosé. En dan om 23 uur nog buiten zitten. En dan de dag erna wéér. En weer. En weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Spannend, je feliciteren met iets wat wie weet het mag zijn ;)

    mijn wens: dat mijn blog, welke ik net gelanceerd heb, en maar al liefst 1 bladzijde heeft, een succes wordt.

    Grappig, dat ik nou net op jouw blog terecht kom.......

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wauw super ik ben erg benieuwd!
    Ik zit even te bedenken en het eerst wat me te binnen schiet is dat die wilde konijntjes die je dan wel eens ziet nou eens een keer niet weg hopsen, maar naar mij toe komen gehupst! (en dat ze dan heeeel zacht zijn natuurlijk en een wortel in hun mond hebben).

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind je tekeningen echt altijd zooo geweldig! Mooi talent :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)