donderdag 7 juni 2012

Letter for Maantje #day4 give-away-marathon

-foto Daan Rot-

Lieve Maantje,
natuurlijk ken je mij helemaal niet,
en ben je nog veel te klein,
om blogberichten te lezen,
 hoe heerlijk is dat,
je neemt de dag zoals hij komt,
in verwondering,
elke nieuwe ervaring,
een groot avontuur,
elke ontdekking,
een feestje...
ik ken jou wel een heel klein beetje,
via de foto's van je moeder,
zie ik hoe je groeit, lacht, 
je eerste stapjes zet,
en ik kan je zeggen dat niemand meer mijn
hart heeft gestolen, 
in blogland, dan jij..


ik maakte een tekening voor je,
ik stel me voor,
dat je over een paar jaar,
zo op de schommel zit, in de grote tuin,
op een warme zomerdag,
zo mooi en lief als je grote zus,
en zo stoer en grappig als je broertjes,
mijmerend, kijkend naar al het moois,
een vogeltje, kleine bloemen,
misschien zelfs een liedje zingend..

-foto Daan Rot-

als ik naar je foto's kijk,
tover je als eerste een glimlach op mijn gezicht,
en dan denk ik terug, soms verlangend,
naar de tijd dat mijn kinderen klein waren,
de fijne blonde haartjes, de onschuldige blik,
ze zijn groot nu,
maar net Zo dierbaar, als toen,
ik wil je nog meegeven,
wat ik hen meegaf (of in ieder geval probeerde)
ga onbevreesd op pad,
heb oog voor het kleine,
omring je met liefde,
heb vertrouwen en vooral heel


liefs Ingrid
xxx

-foto Daan Rot

nb. de give away van vandaag 
is een stempel naar keuze van Daan 
uit het winkeltje van Moosmade

doe weer mee,
ze zijn echt Geweldig leuk!

(en Bedankt voor alle reacties tot nu toe,
ook namens de kadootjes-gevers,
super!)

125 opmerkingen:

  1. Jet - K:)dootje7 juni 2012 om 09:06

    Jeeee, je hebt wel veel leuke dingen verzameld om weg te mogen geven! Ik doe weer graag mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een stempel van Daan, daar doe ik natuurlijk voor mee! En-slik- wat een prachtbrief schreef je aan Maantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!! Weer een prachttekening en een zo mooi geschreven blog! Grappig dat jij ook een lievelingetje hebt in blogland, de mijne zijn ook groot maar ik smelt altijd voor Mus van Anki&Casper. De stempels van Daan vind ik erg mooi, ik waag een gokje en doe mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer zoiets leuks! Ik doe dus graag weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, geweldig! We weten net 1 week dat ik zwanger ben, dus zwijmel weg bij jou blogbericht en de geweldige stempel, die zou ik dolgraag willen hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lieve brief. mijn humpie iets maar ietsjes ouder, en maantje doet me ook altijd aan haar denken, een zonnig blond vlaskoppie.
    ik doe (weer) graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee voor een stempel van Daan! En wat een mooie woorden aan Maantje. Zo probeer ik elke dag een onbevreesde moeder te zijn vol van vertrouwen en liefde. Een goed voorbeeld te zijn! Maar wat is dat moeilijk! Ik denk eigenlijk dat alles voortkomt of uit angst of uit liefde. Leef dan vanuit liefde, dat is de uitdaging! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi bericht heb je geschreven! Lief hoor. Ik doe graag mee voor zo'n leuke stempel! Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief berichtje voor Maantje...
    oei, ik wil niet hebberig zijn maar doe toch wel erg graag weer mee....ze zijn te leuk
    Groet Arnika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat berichtje zal Maantje later koesteren vermoed ik...
    En vandaag doe ik ook weer heel graag mee voor één van die leuke stempels!!
    Fijne donderdag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ingrid

    Ik doe ook graag mee aan het weggevertje van de dag want het ziet er weer heel schoon uit !
    Alvast bedankt !
    Groetjes van Ingrid uit België !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve brief en toffe stempels. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi geschreven... en doet me ook direct aan mijn kids denken. Ja, ik wil ook weer graag meedoen vandaag. Thanks

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zit ik hier toch zomaar ineens met een dikke brok in mijn keel je blogbericht te lezen.
    Ik zal mijn kindjes vanavond extra dikke knuffels geven. Nu ze nog klein zijn, daar even bewust bij stil staan. Door hun blonde haartjes strijken. Ruiken in de nekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lieve brief voor Maantje! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik ben nog maar een beginner op het pad van stempels maken. En ik lees de verhaaltjes van maantje Piet en zo ook heel graag!!
    Ik doe dus graag mee voor een mooie stempel!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een lieve foto en dat gedichtje. dat stempeltje wil ik wel hebben om op mijn nichtjes te stempelen. Niet door mij met liefde gemaakt, maar wel mijn grote liefdes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een pracht post. En de stempels van Daan zijn marvellous!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! Ik ga mee doen voor de stempels.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik volg Maantje Piet ook met plezier! En ik ben dol op mooie stempels, dus doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tja, nostalgie: kindertjes met blonde haartjes. We hebben pas een DVD laten maken van oude 70-ger jaren films heerlijk. En nu de kleinkinderen, al groot en nog een kleintje. We zijn erg bezig met stempels dus........ ik doe graag mee en geniet ook altijd van Maandag-Daandag. Liefs van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben gek op stempels... geweldig leuk en ben fan van Moosmade ;o) ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik doe niet mee ik heb al prachtige stempels van zowel daan als moosmade, maar wilde wel even een reactie achter laten. Wat een onwijs lieve brief heb je geschreven voor Maantje Piet, wat ben je toch een onrecht en bijzonder mens Ingrid! Heerlijk dat er mensen zijn zoals jij, heb een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke tekening voor Maantje en weer veel herkenning in je verhaal. En de stempels van Moosmade zien er heel leuk uit. Dus ik waag een kansje. Veel plezier vandaag!
    groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja nu ga ik toch ook echt meedoen. En idd Maantje Piet, wat een heerlijk meisje he. Ook van MaandagDaandag geniet ik, geweldige foto's. Fijne dag. Wat een geweldige actie is dit toch. Bloggen is toch zooo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik doe graag mee ! Vrolijk en mooi, groet dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooi tekstje. Voor deze give away waag ik graag een kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig blog bericht, ontroerend en zo lief, gedachten die in je omgaan maar jij krijgt ze zo mooi op "papier".
    Ik doe heel graag mee aan deze Give Away.
    X Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Inderdaad zeer leuke stempels dus ik doe graag mee met de give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk hoor, ik doe graag weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oei, een echte Daan-stempel...daarvoor wil ik ook vandaag een gokje wagen!

    xxfijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik doe zeker mee! Wat een prachtige brief voor Maantje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Daar doe ik graag aan mee! Wat een schat toch, die Maan. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik vind het ook leuk om weer mee te doen.
    leuke give-aways.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OOOh stempels, daar hou ik ook zo veel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Och die lieve Maantje....., ik was even in de veronderstelling dat ik het blog van Daan aan het lezen was. Maar toen las ik de woorden en met hoeveel gevoel de brief geschreven is....
    Ik heb nog nooit gereageerd, maar de kans om een stempel van Daan te krijgen, die laat ik niet schieten.
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie en lieve brief, voor Maantje. Ik zie je tekening ook al helemaal voor me! En een stempel die zou ik ook graag willen winnen. Fijne dag. Groetjes Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. lovely stamps and beautiful made with love baby. So cute

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een lieve en mooie woorden voor Maantje Piet.

    Ik doe ook hier heel graag weer aan mee want de stempels van Daan zijn zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een live brief, recht uit je hart en herkenbaar voor vele moeders!
    ook ik denk soms aan weemoed terug aan die kleine mensjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  41. live is natuurlijk lieve!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. lieve woorden...goede herinneringen..dat is zo
    fijn!
    groeten, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ingrid, je schrijft zo recht uit je hart en dat raakt me iedere keer weer. bijna iedere dag 'bezoek' ik je even, maar vandaag reageer ik voor de eerste keer. ik doe dan ook graag mee voor een stempel van daan.

    groet en tot morgen
    milly

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Vertrouwen op en in jezelf, onbevreesd de wereld in stappen (met een mooie Daan Rot stempel in de hand) dat zou een ieder gegeven moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ha ha ondanks de lange rij voor mij, ja ik doe ook mee! Ik stempel graag met liefde voort...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Juij! natuurlijk die ik weer mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Och wat prachtig toch onder woorden gebracht. Mijn boefjes zijn alledrie al uitgevlogen, het gaat echt zo snel. Stempelen is heerlijk creatief, overal je eigen stempel op drukken :) Ik doe graag mee met de prijsvraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. En nu zonder fouten proberen!
    Watn heerlijke feestweek hier op je blog Ingrid! Ik ben dol op stempels en doe graag mee met deze prachtige give away! Geniet van jullie dag... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat zeg je dat mooi, tranen in mijn ogen. Ik denk dat we Maantje allemaal in ons hart hebben gesloten.

    En natuurlijk doe ik mee, had ik al gezegd dat ik dol ben op giveaways ;)
    fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik doe graag mee om zo'n leuke stempel te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik denk idd dat we Maantje (bijna) allemaal wel "kennen", en ik kan me zo voorstellen dat ze later zal zijn hoe je ze beschrijft.
    En ik doe ook graag mee met deze give-away.
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik ben al heel lang fan van je blog, maar ik heb nog nooit gereageerd. bij deze waag ik een gokje voor die super stempels van Maandag daandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Stempels, oh geweldig. Daar doe ik héél graag voor mee. Kleine kans op winnen want al 57 mensen die meedoen! Maar nooit geschoten is altijd mis hè.
    Veel succes met je give away
    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Brok in m'n keel, wat ook een mooie rot-familie is dat he?! En Maantje-Piet spant wel de kroon inderdaad!

    Ik doe heel graag weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een mooi blogje!
    Ik heb sinds een week een nieuw klein neefje, Valentijn heet hij, en ik ben volkomen verliefd. Hij is mooi, schattig, lief, bijzonder, zacht, geurig, fijntjes... Alles waar tantes van smelten.
    Ik doe graag mee met deze give away voor zo'n toffe stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. He leuk ik doe zeker mee voor een leuke stempel
    Groet josien

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Deze give away kan ik toch echt niet voorbij laten gaan... Graag doe ik mee voor een mooie stempel van Daan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Maantje vind ik ook erg ontroerend...lees altijd met veel plezier de blogjes van MaandagDaandag....Ik doe dan ook graag mee voor zo'n leuke stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Tja, ik doe 'gewoon' maar weer mee, zo'n leuke stempel, wie wil dat nou niet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat een lieve brief / blogbericht! Ik doe graag weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik ben dol op stempels, dus ik doe graag mee!
    groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Je hebt ons aangemoedigd om "hebberig" te zijn, dus ik doe ook alweer mee!
    Ik heb al even in het winkeltje gekeken. Leuk hoor die stemples. Daar zou ik er zeker wel eentje van willen gebruiken.
    Groetjes van Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. mooie tekst!

    ik doe ook graag mee voor een stempel!
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een prachtig gedicht! En ik doe graag mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Mooi, mooi! En tja, ik waag ook maar eens een kansje, wat een feest hier! :-)

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hoi, ik zie Maantje regelmatig op het schoolplein en mijn hart heeft ze ook al lang gestolen. Enne zo'n prachtstempel van Daan die wil ik ook wel winnen :)
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Yep, nu ga ik ook graag meedoen. Ik vind het prachtige stempels en ik ben gek op mooie pakketjes maken voor iedereen dus de stempel zou bij mij helemaal op het goede adres zijn!
    Grappig om te zien wat je bij mensen los weet te maken Ingrid!
    Groetjes, Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Je zegt dat we ons niet moeten inhouden en hebberig mogen zijn, geen moeite, want het zijn leuke spulletjes waar je wel hebberig van wordt. Maar toch voel ik me bezwaard... och toch. Ik doe wel weer graag mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wat een lief briefje. Ik doe graag mee voor de stempel. Ik ga zo eens in haar shopje kijken wat voor moois ze allemaal maakt. Want het zier er heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Wat een lief verhaal... en ondanks de 78 reacties én het feit dat Heidi ( mijn blog-maatje ) ook al gereageerd heeft, doe ik ook maar een poging...
    Groetjes, Chrissie van Wit en Bont

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Weer een erg leuke giveaway!!!!
    Graag doen ik ook mee voor de stempel.
    Groetjes

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  73. wat kun je toch mooi schrijven
    en Daan maakt zulke mooie stempels (en kindjes ;-)), doe graag mee

    hilsen
    suzi

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Leuk! Ik doe graag mee hoor! gr Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Wat schrijf je een mooie brief voor Maantje. Lief hoor!
    En Daan, maakt hele mooie stempels.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ontroerend zo mooi als je schrijft. Een prachtige brief voor een prachtig meisje! Graag doe ik (voor het eerst) mee aan je giveaway. Liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Stempels zijn leuk...ik doe mee!
    (en wat n liefs schreef je daar voor Maantje..)
    Groet, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  78. ben niet eerder op je blog geweest, maar zag de link via daan. ik ben geraakt en erg ontroerd door je mooie schrijfsel over en voor maantje piet. wat prachtig. en hoe bijzonder is het dat het zo kan gaan in blogland? dat je elkaar misschien niet eens echt kent, maar wel zulke gevoelens kunt krijgen door het lezen en zien van iemands blog. daar is het onder andere om te doen toch denk ik? ik vind het prachtig.
    doe graag mee om kans te maken op zo'n mooie stempel van daan!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Wauw, daar doe ik graag aan mee, zo'n 'Made with love' stempel zou heerlijk zijn om op labels te stempelen en deze aan mijn zelfgemaakte cadeautjes te hangen!

    Veel liefs,

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Wat een mooie brief was dat!!
    En een stempel van daan Kan ik laten schieten natuurlijk, ik doe dus graag mee!

    ps: Ik heb je strikjes gemaakt en op mijn blog gezet, misschien vind je het leuk om te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Smelt, wat mooi! Ook ik ding vandaag graag weer mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ingrid, wat 'n fijne vrouw ben je toch: je kan zo heerlijk schrijven met 'n groot, warm hart. Als ik jouw berichtjes lees, krijg ik soms zin om je een virtuele knuffel te geven. Gewoon omdat je zo'n bijzondere warmte uitstraalt in je berichten.
    En ja, ook ik wil hebberig zijn (als ik dat hier zo neerschrijf, lijkt dat hebberige plots zo griezelig eng...), om een kans te wagen voor een stempel.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. What a really cute letter, xxx and adorable stamps

    BeantwoordenVerwijderen
  84. ontroerd door je woorden en tekening voor maantje piet!
    en ja, ik doe graag mee met de give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Moooi! Ik doe natuurlijk mee!

    -Maureen-

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Een hele mooie brief!

    Ik doe graag mee voor een stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik hou van mooie teksten van grote mensen voor kleine kindjes. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Wat een mooie stempels! Heb toevallig deze week een stempel gekocht bij Moosmade, dus dit is een buitenkansje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Jeemig Ingrid, het is elke dag al een feest je blog te lezen, maar deze give away actie week is een geweldig idee! En benieuwd naar je mooie verhaal en benieuwd naar wat voor leuks er als give away te vinden is :)
    Ik doe graag weer mee! Wát een leuke stempels! :)

    Zonnige groet Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Zo een dag later, mag je dan ook nog meedoen?! Man, de slakjes en die handgemaakt stempels zijn echt kei sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Oeh een echte Maandag Daandag stempel! Die zou ik ook wel graag willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Ik lees ook graag op het MaandagDaandag blog, Heel Graag doe ik mee voor zo'n stempel, ik vind ze super.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ik doe gewoon weer mee, voor de stempel, wie niet waagt, wie niet wint toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Wat een onwijs ontroerende tekst Ingrid! (en herkenbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Mooie woorden voor een mooi kind, ik doe ook nog graag mee voor een echte Daanstempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Heel herkenbaar je blogbericht, ik volg ook met veel plezier het blog van Daan. En heb hierdoor ook weer de muziek van haar man Jan herontdekt! En zo'n leuke stempel wil ik natuurlijk wel winnen....

    Groeten van Annette Troost

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Sorry maar ik kan me niet langer inhouden en doe mee.
    Volg het blog van Daan Rot met veel plezier en probeer zelf af en toe ook een stempel in elkaar te draaien maar zo mooi......
    Weet niet of het veel zin heeft zooooooveel reacties..

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Die lieve maantje piet, ze moest eens weten ... Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Kan ik nog meedoen? Ik vind ze prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Woehoe Count Me In voor zo'n mooie stempel!
    En los van de winactie... je zette me aan het denken. Want ja, wat leven kinderen nog in het hier en nu. En kon ik ook maar even terug. Morgen meteen doen. Ik ga mijn jongste volgen. Zonder na te denken. Zonder internet. Nouja. Dat probeer ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Schaamrood inmiddels op mijn kaken na zoveel reacties ineens...

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Maantje is vast heel speciaal :))

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Ge-wel-dige give away alweer! Wat een marathon. Ik vraag me alleen af: is het een give away marathon of een mooie verhalen marathon? Je komt voor beide in aanmerking! Super hoor! Ik heb je ook gelinkt op mijn blog (krijg je misschien nóg meer reacties...)
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Wat een geweldige blogpost is dit! Heerlijk om te lezen. Ik doe heel graag mee voor zo'n leuke stempel....

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Ik ben op je blog gekomen via een retweet, wat een leuke actie zeg, ik doe mee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  106. OOOh een stempel van Daan die zou ik wel willen winnen. Ach en die Maantje Piet zo'n droppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Wat een prachtig geschreven blog! En jaaaah, een stempel, daar ding ik graag naar mee, als stempelfan!! Nu nog duimen dat ik tussen de 120 reacties op ga vallen ;-) Maar wie m ook gaat krijgen, er gaat vast iemand heel gelukkig mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Met veel plezier volg ik ook Daan's blog, je post is du voor mij heel herkenbaar. En natuurlijk wil ik ook wel zo'n leuke stempel winnen!

    Annette Troost

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Ben dol op zelfgemaakte stempels, ik doe mee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Gooi vandaag nog even mijn hengeltje uit voor die prachtige stempels van Moosmade. En ga gelijk haar blog eens bekijken. Als die net zo gezellig is als die van jou, dan vermaak ik me daar prima ;).

    Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Ik ben vooral fan van zelfontworpen stempels dus waag ik mijn kans; Je weet maar nooit!
    Heel tof project trouwens jouw week give away

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Ik wil graag die stempels winnen hoor. Al die leuke blogs en winkeltjes moet ik echt op mijn gemak eens gaan bekijken maar eerst mijn tas uitpakken en vroeg naar bed en morgen is er weeer een dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)