donderdag 28 juni 2012

Message from the past...


laatst las ik ergens een berichtje,
over een 50 jaar te laat bezorgde liefdesbrief,
aan een Amerikaanse man
met het bericht dat de schrijfster Vonnie,
1000 meer van hem hield als eerst
(ik vraag me dan meteen af wat er gebeurde
tussen Eerst en Toen)
de brief kwam uiteindelijk bij de man terecht,
en ze bleken al jaren getrouwd te zijn,
(en ze leefden nog lang en gelukkig, ach)


zo prachtig,
een bericht verloren gegaan in de tijd,
waar zou de brief geweest zijn al die tijd,
per ongeluk verzeild geraakt in een laatje,
van een stoffig postkantoor,
en toen de hele boel werd afgebroken ,
om plaats te maken voor een supermarkt,
tevoorschijn gekomen,
en door een romantische ziel
 alsnog in een brievenbus gegooid?


ik had het gezicht van de man wel eens willen zien,
toen hij het lieve berichtje las,
zou hij zijn vrouw met hernieuwde belangstelling
hebben bekeken,
 zijn hart zijn gesmolten?


ach ja, ik ben dol op Post,
en ik heb meteen weer zin om wat te versturen,
geen liefdesbrief,
die kan ik gewoon op het nachtkastje zetten,
(of in het laatje leggen)
maar gewoon wat kaartjes,
dus heb je zin om een kaartje van mij te krijgen,
ik zal er 5 versturen,
laat dan even een reactie achter,
en stiekem hoop ik natuurlijk,
dat het kwijtraakt,
en over een jaar of 50 bezorgd word,
een bericht Verloren gegaan in de tijd...

25 opmerkingen:

  1. Dat zou ik wel leuk vinden: om over 50 jaar post van je te krijgen ;-)
    Nee, mocht je mij post gaan sturen dan hoop ik erop dat het snel in mijn brievenpost valt! Kan ik er nu lekker al vrolijk van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zeg ik geen nee tegen. Zelf ben ik ook gek op post. En als ik een kaartje van jou krijg, stuur ik je ook een gezellig kaartje terug. En daar hoef je geen 50 jaar op te wachten ;)
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk Ingrid, ik heb wel zin in post !
    En 50 jaar dat haal ik niet eens meer, dus ietsje eerder mag ook wel .....
    Ben benieuwd.
    Liefs en een fijne donderdag
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag!!! Natuurlijk wil ik post ontvangen van jou!
    Maar waarschijnlijk woon ik over 50 jaar ergens anders, dus verstuur hem maar gewoon gelijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grinnik. Ik heb zelf mijn hele studietijd als postbode gewerkt (zalig, de hele dag buiten wandelen, beetje praatjes aanknopen etc) en ik kan je minstens 50 manieren vertellen waarop zo'n brief toch niet bezorgd raakt en geloof me, daar is niets romantisch aan. Sorry. ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Post! Elke dag kijk ik er naar uit. Helaas, in deze internet-tijd zijn er nog weinig kaartjes bij. Heel graag ontvang ik er dus een van je. En er een terugsturen doe ik ook! Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, ik doe niets anders als kaartjes sturen! Post krijgen blijft toch bijzonder en het is fijn als het met de hand geschreven berichtje speciaal voor de ontvangen! Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tuurlijk heb ik zin in post! Ik kreeg vorige week nog een verjaardagskaartje uit Tanzania. Die gaan eigenlijk ook verloren in de tijd, want je weet nooit of ze er een week of 3 maanden over doen. En meestal is de envelop zo ver vergaan en stuk dat het kaartje er nog net in blijft hangen. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Post op de mat vinden is altijd leuk! (Oké, meestal dan, rekeningen uitgezonderd)
    En uiteraard stuur ik een kaartje terug, ik heb nog een schoenendoos vol mooie, veel al oude kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb heel goede ervaringen met kaartjes van jou. Dus ja graag! Dan krijg jij ook een van mij, eentje met de zee erop ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier heb ik ook een flinke soft spot voor hoor. Is ook zo romantisch! :D Lijkt me gezellig om (over 50 jaar wellicht) een kaartje van jou te ontvangen! :D Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,leuk post! Ik heb twee kaarten rekken die nog niet helemaal gevuld zijn dus een kaartje is natuurlijk welkom. Los van de kaartenrekken lijkt het me leuk om te lezen wat je dan zoal schrijft.
    groetjes,
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk leuk leuk!!!
    Ik ben helemaal gek van post/ kaarten en alles wat er bij hoort... Ik zou graag een kaartje krijgen maar heb ook laatst hele mooie vintage kaarten gekocht en ik denk dat er wel een mooie voor jou bij zit... die je dan pas over jaren krijgt want wie weet wordt dit wel het 'verloren' kaartje;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Postcrossing.com al bekend bij jullie? Groeten Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk een kaartje. Voor mijn dochter, ze vind het zo leuk om kaartjes te krijgen. Vaak is het post voor ons, soms voor haar. Ze vraagt dan zo lief; wie zn naam staat er op? Papa, mama of Paisley? Ze is pas 4, maar houd net als mama van vintage :D
    Dat postcrossing lijkt me ook wel wat, post uit andere landen krijgen en er naar versturen. Maar is niet zo persoonlijk, je weet immers niet aan wie je stuurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb pas een 50 jaar oud kaartje mogen ontvangen van jou, omdat het gericht was aan mijn tante. Ze is nu dementerend, dus ze heeft geen idee waar het over gaat, maar toen ze de kaart zag, zei ze: Lassie!! En ze lachte :)
    Ik vond het fantastisch! Je hebt haar echt blij gemaakt :D

    Ik zou jou graag een kaartje sturen, maar je adres stond niet op de envelop..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vond het al zo fijn om eens van jou post te ontvangen dus ik laat graag de eer aan 5 nieuwe mensen maar...ik stuur jou zeker een vakantiekaartje ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O leuk post, ik krijg niet zo vaak meer blije post, alleen rekeningen en reclame.Helemaal leuk om post van iemand met zo een goede smaak te ontvangen.
    Fijne dag
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn dochtertje moet tijdens de vakantie wat oefenen met lezen. En een kaartje is natuurlijk veel uitnodigender dan een boekje lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohja! Dat lijkt me heel gezellig :) Gister ging er een gedachte door m'n hoofd van post naar jouw sturen, wat een toeval! Haha! Als je je adres wilt mailen heel graag (heb je mn e-mailadres nog?), dan ga ik daad bij woord voegen!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joepie, ik heb vandaag al fijne post van je mogen ontvangen!
    Ik ga de mooie slinger bewaren voor mijn nieuwe huisje (dat zal nu toch echt niet lang meer duren,mag ik hopen)
    Jij ook een fijne zomer en met je pakketje!
    Ik vond het tof om met je te ruilen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer, iemand (Sandra) was me al voor, maar als je kaartjes wilt ontvangen dan kan ik je postcrossing.com echt aanraden. Harstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt me super om een kaartje van je te ontvangen! Ik wordt zo blij van post in de vorm van persoonlijke geschreven brieven en kaartjes... alleen jammer dat die niet zo vaak op de deurmat vallen....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jaaa, van jou wil ik graag een kaartje ontvangen !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ach.........., ik ben vast te laat voor een kaartje. X

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)