vrijdag 29 juni 2012

Moody and Hurray


terwijl de lucht buiten grijs is
en loodzwaar van de nog niet gevallen regen,
zit ik hier voor of achter mijn laptop
het is maar hoe je het bekijkt,
een hoera-post te tikken,
en dat past eigenlijk niet
want zolang ik me kan herinneren
ben ik vroeg in de ochtend niet op mijn best,
sterker nog ik ben gewoon humeurig...


en niet aanspreekbaar,
je kan het wel proberen hoor,
maar het kan heel goed zijn 
dat het antwoord je niet bevalt..
dat trekt wel bij, 
ergens in de ochtend,
maar die eerste paar uur..ohoh
toen de kinderen nog klein waren,
zorgde ik altijd dat Alles klaarstond,
ontbijt, schooltassen, kleren, tot aan de schoenen toe,
ik moest het gewoon blind kunnen pakken,
want Gedoe in de ochtend,
ik kan het gewoon niet hebben...


gisterochtend zat ik op een telefoontje te wachten,
het lijkt wel of ik tegenwoordig,
het ene spannende verzoek na het andere krijg,
en terwijl ik hier zat te hummen,
bedacht ik me dat ik dan net zo goed,
even iets kon maken,
om mijzelf uit mijn humeur te trekken,
bedacht ik deze Hoera-dingetjes,
voor de markt van a.s Zondag


zo gemaakt van wat MT tape,
en wat touw,
Hurray
schreef ik op de kaartjes,
omdat er natuurlijk altijd wel wat te vieren is,
ook vroeg in de ochtend,
alleen is het dan vaak nog niet
tot mij gekomen..


en zo een beetje plakkend en knippend,
(en koffie drinkend)
liet ik een aantal redenen
om Hoera te zeggen
door mijn hoofd dwarrelen,
en dat zijn er best wel wat,
welbeschouwd...


toen ze klaar waren,
en er enkel nog de restjes op mijn tafel lagen,
beantwoorde ik het telefoontje,
waar ik dan uiteindelijk om moest lachen,
ochtendhumeur voorbij,
misschien moet ik elke dag beginnen,
met wat plakband, touw, 
en Hoera Kaartjes...!

Vrolijke-Hoera-Dag- gewenst
-x-

16 opmerkingen:

  1. Van knutselen word je vanzelf ook weer vrolijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HOERA, om 10.00 uur mijn laatste workshop voor dit seizoen op een basisschool hier in de buurt. Dan beginnen mijn 'hoera-dagen' VAKANTIE!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke slingertjes! Hoera het is al weer bijna weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee en wat een lieve slingertjes...begin de dag met een knip en plakwerkje, begin de dag met een lach...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je toch een leuk gek mens..... Die poppetjes met hun papieren jurkjes zijn weer zoooooo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou dat ook bij mijn ochtend humeur werken?! Ik ga het proberen... Hoera!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. terribly addicting, these tapes with all their wonderful pattern, aren't they? I wish you a colorful week-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke verhalen schrijf je altijd! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig slingertjes. Waar sta je zondag?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoera! Het werkt ook voor een middaghumeur...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoera! Om vrolijk te worden helpt knutselen en hoera-redenen altijd!
    Ik heb zin in de markt!
    Groetjes Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ikke ook... 's ochtends even niet bereikbaar! ;)
    Ik zie steeds meer leuke dingen van die MT voorbijkomen. Deze is ook leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HURRAY! (mag vandaag toch ook nog, toch?)
    Curieus naar al die mysteriuze leuke dingen onderweg of bezig bij jou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuke slinger en hoe kom je aan die leuke kaartjes onderaan????

    BeantwoordenVerwijderen
  15. AAh wat een boel tapjes, ik ben in love! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)