woensdag 27 juni 2012

Tape, crochet and a question...


een paar dagen geleden,
las ik op (zeg je dat zo?) Twitter,
ik denk dat Maureen het twitterde,
maar helemaal zekere weten doe ik het niet,
ik lees zoveel op/via (?) Twitter,
dat de Hema nu ook MT tape verkoopt,
of iets wat er op lijkt,
nu moest ik daar toch even zijn, en inderdaad,
natuurlijk lang niet zoveel fijne prints,
als bijvoorbeeld bij Vlinders in je buik of Martine,
of een van alle andere papier-web-shops,
maar een fijne aanvulling,
voor mijn immer groeiende collectie is het wel,
ik dacht ik laat het alle niet-twitteraars 
en andere tape-verslaafden even weten...


maar dat terzijde,
want eigenlijk is dit een haak-post,
nu mijn hoofd compleet omloopt,
en de ideeën over elkaar heen buitelen,
ben ik maar weer eens gaan haken,
om de gedachten te ordenen,
en een beetje wezenloos de steken tellen
(heerlijk)
ik maakte een variant op de 
makkelijkste bloemenslinger,
zo doe je het,
mocht je er zin in hebben:




een soort van mini confettislinger
of ketting, wat je wil,
het is werkelijk erg eenvoudig,
misschien wat bolletjes mee in de koffer,
en lekker haken voor de tent,
of in de tent als het regent?


heb ik nog een vraagje,
zouden jullie mij kunnen laten weten,
welk Maak-het-zelf projectje van mij,
te zien in de zijlijn van mijn blog
en via mijn Pinterest pagina
jullie leuk vinden,
en misschien zelfs een suggestie voor een nieuw?
daar zou ik erg mee geholpen zijn,
voor een Dingetje waar ik mee bezig ben..
alvast bedankt,
ik zal deze slinger verloten onder de mensen die reageren,
en natuurlijk zal ik de Losse eindjes,
dan nog even afwerken...

fijne dag
-xxx-

34 opmerkingen:

  1. ooo, en ik heb nog een Hema-kadokaart.... Helemaal blij met deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, dat is moeilijk, ik vind alles leuk! Maar de gevouwen windmolentjes zijn wel favoriet!
    Gr. Mariël

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even over de Hema tape, van behang kreeg ik die niet zo goed verwijderd. Dus ben daar voorzichtig mee.
    Verder vind ik je papier knutsels t leukst maar dat komt omdat ik niet kan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het envelopjes-harmonika-kleineweggeefdingetjes-personalgift-diyje.
    Ben gek op papier (wie niet??)vind ik erg leuk. Al het andere trouwens ook.
    Groetjes,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind vooral de DIY easy crochet flower garland (die roze) leuk en ook die met die groene blaadjes.Jammer dat ik ze zelf niet kan haken. Dat zou ik leuk vinden, als je een filmpje op je blog zou zetten en voordoet hoe je die maakt! Zo heb ik de granny squares ook geleerd. Ik snap niets van patronen namelijk. Goed idee?
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn favorieten, de appeltjes en de sterren-(boom). Nu ga ik even kijken op je pinterest en misschien wel het een en ander repinnen. Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn favorieten zijn de appeltjes, de easy chrochet flower garland en de klavertjes vier. Deze patronen ga ik namelijk uitprinten en haken in de vakantie...ze zijn zo leuk om mee te sturen met een kaart voor een verjaardag o.i.d. Heel handig dus om een voorraadje van te hebben / haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn favoriet is wel de DIY little personal gift.
    Leuk om zo iets weg tegeven. Verder een leuk blog.

    Groet, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de bloemslinger het leukst en heb er al meerdere gemaakt in allerlei zelfbedachte varianten. Ik word er altijd blij van :)
    De appeltjes staan op mijn lijstje-van-nog-te-maken.

    Over ideetjes...ik zou wel een zelfmaakidee willen zien voor in de tuin. Haakwerk is lief, maar het verkleurd wel in de zon. heb jij misschien een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De slinger! Zeker weten. Daar werd ik destijds zo vrolijk van. En op de tweede plaats komt voor mij de appelbloesem.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De appelbloesem en de appeltjes, Van de slingers: de crochet flower garland

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De easy crochet flower! Simpel en leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De appeltjes en appelbloesem. Maar ook je slingers vind ik fantastisch en je sterren.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de appeltjes ook ontzettend zoet, dus dat is denk ik mijn favo!!! Hele fijne (haak) dag gewenst. Ik ga denk ik maar eens iets met stof doen zo! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vind het altijd helemaal top om die simpele bloemetjes-slinger te haken! één van mijn favorieten!
    en die tapejes...had ze laatst ook toevallig gezien bij de hema. leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi de bloemen slinger is super leuk en natuurlijk de easy crochet shawl.ik heb ze alletwee al een paar keer gemaakt groet josien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, lastig kiezen! Maar ik ga voor de papieren zelfmaakdingetjes. Het boekje, DIY little personal gift, de appel! Maar mijn keuze wordt wel een klein beetje beinvloed door het feit dat ik nog niet haak ;-) Fijne dag! Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind je papieren ideeetjes wel leuk en als leukste het ´gift´boekje ...misschien omdat ik zelf ook heel wat haak en toch graag iets nieuws omtrent papier zie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Ingrid, ik merk dat ik het blijst (schrijf je dat zo?) word van je papieren maaksels. vooral het papieren appeltje vind ik zo schattig! en het boekje!
    succes met je "dingetje"....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ingrid, zo jammer dat ik niet kan haken van wege mijn reuma, zo'n slinger helemaal te gek! Ik ben gek op je kleurrijke haakwerk de bloemetjes, appeltjes geweldig!!!! Maar de papieren enveloppe, heb ik zelf ook al tig keer gemaakt door jou voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga voor de papieren appel! die vind ik echt supermooi en een leuke manier om iets moois te maken met mooi papier

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Och Ingrid wat ben jij toch telkens zo inspiratievol...ik lees dagelijks je blog maar ben nog helemaal niet bijgelezen zenne ;-))) Ik vind de visjes op Pinterest echt super (bestaat daar een handleiding van?), net als de paper labels, maar ook jouw bon voyage slingers, en eigenlijk al jouw papierwerk ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pff lastig hoor, ik heb niet 1 favoriet, de gehaakte hartjes, bolletjes, bloementjes en haasjes vind ik heel leuk (o en de appeltjes ook trouwens)
    maar de papieren diy vind ik ook heel fijn om te maken zoals die molentjes en die paper circles.
    dus aan mij heb je niks ha ha ha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Pff..het mooiste kiezen:Je tekeningen zijn echt het aller,aller mooist!Helaas die staan er niet bij.De gehaakte bloemen van je post op 15 juni zijn ook hèèl mooi,naar de afbeelding kijken maakt me al vrolijk.
    (en de slinger die ik nu kan winnen ook)
    Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hOi, alles is even leuk, mijn favoriete zijn de appeltjes en op pinterest de visjes (en bon voyage kaartjes, ik heb iets met kaarten en kofffers eu reizen dus). Vond destijds je aardbeien ook superleuk misschien leuk voor andere om die op de zijlijn te plaatsen, of wil je een heel nieuw ideetje hebben ik zou wel een beschrijving willen hebben voor een crochet koffer-tag (dat lijkt me heel gezellig om dat aan mijn koffer te hebben hangen :-))
    groetjes Suzi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Idd alles is leuk. Heb wel een voorkeur voor de haakdingetjes. De appeltjes vind ik geniaal gevonden. De papieren cirkel heb ik ook al eens met de jongste en haar vriendinnetje gemaakt. Kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Eigenlijk is alles leuk, je hebt zoveel verschillende vrolijke ideetjes, de bloesem bloemetjes heb ik bij je besteld en ik vind erg leuk, maar de appeltjes vind ik een topper, vooral omdat ik voordat ik jou blog las niet kon haken en nu na de uitleg van jouw appeltjes helemaal trots op mezelf ben want de appeltjes lukten! Heb je als een hartjes les gegeven of oranje goud visles?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk he die tape van de hema, had 't ook gespot! Maar MT blijft mn favoriet :)
    Vind je DIY allemaal super! Maar omdat haken nog niet mn specialiteit is (lees nog steeds niet in de vingers ;) ga ik voor de paperballs! Heb ze gemaakt en maak er inmiddels leuke slingertjes van (van oude kringloopboekjes :)

    Succes met je Dingetje!
    Zonnige groet, Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mijn favoriet is het boekje' little personal gift '
    Nieuwe suggesties aanbrengen is niet éénvoudig:
    papieren doosjes maken, vouwen , versieren ,origineel vullen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind de appeltjes erg mooi, vooral ook door het gaatje in het midden. Ben erg benieuwd hoe peren eruit zouden zien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hee Ingrid, je tekeningen zijn favo, wat een talent ! En van je haaksels vind ik de kleine tasjes zo lief ! Ik ben nieuwsgierig naar tekeningen (kaarten?) met zoete kindjes en gehaakte babyslofjes in pastel maar ook in stoere kleuren.
    Ik geniet van je blog, dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De appeltjes en tasjes zijn mijn favoriet, eigenlijk zijn al je zelfmaak projecten favoriet. Je legt het altijd zo duidelijk uit, bedankt daarvoor.Wat ik nog zou willen zien? mischien leuke ideetjes met die tape.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  33. De appeltjes, de tasjes, de garland of het lam. Alle vier even mooi en lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ikzelf ben grote fan van de bloemetjesslinger ! ik haakte er al een paar en 't is werkelijk wondermooi om een feestje nét die extra "touch" te geven ! En voor een vriendin,die het heel erg verdient, heb ik al eens een klavertje vier op een clutch kado gedaan! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)