zaterdag 2 juni 2012

Untill Now (a 1000 messages)

tot Zover zijn we gekomen...

dit is mijn 1000ste blogbericht,
met ik heb geen idee hoeveel 1000ste foto's
toen ik 1000 dagen geleden,
mijn eerste bericht erop zette,
had ik natuurlijk geen idee 
dat het er Zoveel zouden worden,
als je me het gezegd had,
had ik je meteen gevraagd
maar Waarover dan?


zeg, waar gaat het Eigenlijk over,
zou mijn zoon Daan zeggen,
midden in een ingewikkeld gesprek,
en dan op zo'n toon
dat de zon onmiddellijk doorbreekt,
de Zwaarte meteen van de dingen af is..
want ik heb natuurlijk nogal de neiging,
teveel na te denken,
en dat probeer ik nu juist niet te doen,
als ik een blogebricht schrijf,
dit is hoe het gaat:


ik maak foto's, veel foto's,
vaak zomaar wat in me opkomt,
zonder daarbij een tekst te bedenken,
soms heb ik wel een richting,
maar ik ben nooit van te voren met woorden bezig,
als ik s'ochtends opsta,
(waarbij ik er natuurlijk altijd uitzie,
zoals deze mooie mevrouw-ha)
drink ik zwarte koffie, zet ik mijn laptop aan,
luister ik Altijd hetzelfde liedje 


upload wat foto's,
en bedenk ter plekke wat het gaat worden,
(afhankelijk van mijn humeur,
wat nogal wisselend kan zijn)
ik probeer er niet teveel gedachten aan te geven,
begin gewoon te typen,
en soms denk ik achteraf zelf,
oh, is Dit het geworden,
ik schrijf het in 1 keer,
ga er niet in zitten rommelen,
dan zou ik er niet meer uitkomen..


het tweede liedje is dan altijd dit
en als dat klaar is, klik ik op publiceren,
en zo honderden keren,
elke dag weer, 
het is een soort ritueel geworden,
waarbij alles de revue gepasseerd is,
en ik schreef over,
mijn nogal gevarieerde liefdesleven,
de ongelofelijke avonturen in het woud,
waarbij ik Roodkapje en Bambi zag,
onbedoelde verzamelingen,
eindeloos veel spullen,
wolken, wasknijpers, klompen,
de avonturen van Driewegen naar Hier,
mijn kinderen, origami-vogels..


haakpatronen, slordig in elkaar geplakte dingetjes,
waar niemand wat aan heeft,
maar wel Gezellig zijn,
ik gaf dingen weg, plaatste aarzelend
een eerste tekening, en vele volgden,
besloot te berichten over,
de minder zonnige kant der Dingen,
maar er waren ook vele onzin-berichten..
waarvan ik werkelijk niet meer zou
kunnen bedenken waar ze over gingen..


1000 blogberichten..
ik heb er hard voor gewerkt,
enorm veel tijd in gestoken,
lol aan beleefd, en bij tijden die hele blog verfoeid,
maar ik zou m niet willen missen,
met alles wat erbij hoort,
en mij heeft opgeleverd aan bijzondere contacten,
(met name dank Daarvoor!)
de herontdekking van het Plezier-van-het-maken,
de waardering daarvoor
(laatst kreeg ik een wel heel (Egostrelend) leuk
 verzoek via de mail,
omtrent mijn blog, zo spannend,
ik kan er helaas nog niet zoveel over zeggen-ha)
kortom:
(anders blijf ik praten)


ja, tot Zover ben ik gekomen...

50 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd! Ongelofelijk vind ik het elke keer weer dat je élke dag, 'weer of geen weer' met iets nieuws komt en allemaal leuk om te lezen. Heel inspirerend ook. Heerlijk dat je gewoon naar de volgende 1000 gaat. Mijn dag begint 9 van de 10 x met jouw blog. gezellige dag, liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte! Jouw blog lezen is één van de eerste dingen die ik `s ochtends na mijn werk doe. Fantastisch gewoon. Helemaal 100% ING-THINGS, helemaal blij-makend. Dank je wel. Voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hieperdepiep hoera met de 1000e!
    ik heb ze niet alle 1000 gelezen, maar het komt wel in de buurt :)

    prachtig die muziek van xavier rudd hè, sinds mijn trip naar Australië vind ik hem ook superdepuper! ben je zelf wel eens daar geweest?
    Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tillykke!! Zo inspirerend jouw blog!
    groetjes uit Denemarken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tekst, gefeliciteerd met deze mijlpaal en dat je aan de komende 1000 posts maar nog meer plezier gaat beleven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yeah 1000 blog posts!!! Helemaal leuk en vooral zo doorgaan... ik blijf genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En alle met heel veel plezier gelezen. Lieve Ingrid, heel erg bedankt voor je fijne berichten. Zoals het voor jou een ritueel is te schrijven is het voor mij een ritueel dit te lezen. Ik genoot van je haakwerkjes en gezellige foto's en leefde met je mee tijdens moeilijke periodes. Gefeliciteerd met je 1000 berichten! En dank je wel. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GEFELICITEERD!!!! 1000 posts is echt een mega opgave. Bedankt voor je dagelijkse berichtjes, ga zo door! Fijn weekend!!! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd met je 1000ste!
    En dat er nog maar veel mogen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd, jouw blog lezen is een feestje! Dus op naar de volgende 1000

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat! Je bezorgt ons ook erg veel plezier aan je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb een idee, (voor mij persoonlijk is dit de leukste blog die ik ken) en ik wil je daarvoor bedanken...ik vermoed dat er nog bloggers zijn die dit willen doen en die mogen dan een berichtje sturen naar emmelluna@hotmail.com. Dan kan ik jullie uitleggen wat de bedoeling is... ...niet aarzelen, nu effe doen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieieieieve ingrid,
    petje af, 100 blogberichten, soms herkenbaar, soms ironisch, dan weer opgewekt, maar t leest alsof je een vriendinnetje bent, ge-fe-li-ci-teerd!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel voor je mooie blog iedere dag! grote X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whoop whoop, 1000 blogberichten!!! 1000 super fijne posts!! Super gefeliciteerd en evenveel (of zelfs nóg meer) pezier bij de volgende 1000!! You know you can do it! Ben trouwens heel nieuwsgierig waar die ego strelende mail over ging....Spannend!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met deze prachtige mijlpaal en alle mooie dingen die het jou heeft opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig!!! Het eerste wat ik s'morgens doe na het lezen van mijn mail is kijken of jij er al een blog op hebt staan. Dan lees en kijk ik en krijg ik weer inspiratie voor de dag en dat is een heerlijk gevoel!! Dank daar voor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeker nog 1000 erbij hoor Ingrid!
    Ik geniet zo van jouw prachtige blog!
    Gefeliciteerd en een dikke kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal super!! 1000 berichtjes vol met inspiratie, wijsheid (ja echt wel!!), vrolijkheid & gulheid!!
    Gefeliciteerd!!!
    Op naar de volgende 1000!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ingrid,

    Tranen met tuiten, toen ik het eerste liedje luisterde. Nu voelde ik me al de hele ochtend wat melancholisch. Na de boodschappen maakte ik koffie voor mezelf, geen zwarte zoals jij drinkt maar cappuccino. Laptop open en m'n dagelijkse blogjes langs. Inmiddels probeer ik mezelf weer een beetje bij elkaar te rapen maar wat ik zeggen wilde; dank je wel voor je berichtjes, iedere dag weer! En gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal! Ik reageer niet altijd maar weet dat ik ze met ontzettend veel plezier lees en ernaar uitkijk.

    Liefs,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk hoor en gefeliciteerd. Ik lees je verhalen elke dag met veel plezier. het is 'het gewone leven van alledag' bij jou maar bij zoveel anderen ook!!!!! dat is denk ik je succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heey ingird,
    Super de puper gefeliciteerd met je 1000 bericht, ik lees altijd met heeel veeel plezier je blog, en dat zal ik ook nog wel een poosje blijven doen ;)
    Ik geniet van je verhalen foto's uitleggen over sommige dingen (zoals je zelfgemaakte boekjes bijvoorbeeld, heb er gisteren een gemaakt, als je hem wilt zien hij staat zo op mijn blog)
    Dus lekker zo door gaan!

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 1000 berichten! Van harte gefeliciteerd! Ik lees nog niet zo lang mee, maar kom ondertussen elke dag trouw even langs, want you brighten up my day! Ga vooral door met je vele inspirerende, herkenbare en mooie berichtjes! Ze zijn voor mij elke dag even een klein feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. GEFELICITEERD, een dikke proficiat is op zijn plaats!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joechei, nog 1000 berichten erbij! (als het u belieft ;)) Gefeliciteerd met je 1000ste bericht, wat een mijlpaal. Ik geniet ook elke dag van je vrolijke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi dat is heel wat zeg... 1000 wat goed. Maar net als wat ik hierboven ook lees is het gewoon ,zo gewoon te leuk om je berichten te zien en te lezen,Gefeliciteerd ga lekker verder, wij zullen er blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat zijn er een hele boel, gefeliciteerd! je hebt een ontzettende doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van harte met deze mijlpaal! Ik vond het mooi om te zien hoe je floreert bij doen wat je gevoel je ingeeft! Nog vele jaren en fijne blog berichten erbij gewenst. Lieve groet van Linda (ik moet je nog even mailen wat betreft het kaartje sturen, komt goed)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Respect! En je hebt ook altijd zulke leuke verhalen! Op naar de volgende 1000; dat is voor mij nog 903 te gaan... Bloggroentje hé? En toch al een give away op m'n blog (hint)! Succes en veel plezier!

    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hip hooray for your 1000th post!and many more I hope to cheer my days! Emmax

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hiep hiep hiep , hoera!!! Doe zo verder ennne, nog veel plezier! Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel heel heel heel heel hartelijk gefeliciteerd met je 1000ste bericht! Dank je wel voor alles wat je met ons wilde delen. Ik voel me een bevoorrecht mens, dat ik het steeds mocht komen lezen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. het is een heel jobke ...maar fijn dat jij het leuk vindt en wij er dan op onze buert weer van genieten en met een kop vol ook onze dag weer inkleuren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Van harte gefeliciteerd met je 1000e blogbericht. Ik lees ze elke dag met plezier en geniet van je mooie foto's, verzamelingen, haak- en knutselwerken. En leef met je mee als het eens wat minder gaat. Ik hoop nog lang van je blog te gnieten, maar nu eerst maar een stukje appeltaart :)
    liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gefeliciteerd met je 1000 bericht. Ik vier toevallig mijn 100ste berichtje. Zal ik je ooit inhalen :-) denk het niet.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De zon schijnt vandaag voor jou! Duizend berichten waarin jij je blog lezers meeneemt naar mooie overdenkingen, eerlijke en open overpeinzingen en waarin je velen enthousiast maakt om te gaan knutselen! Drie maal hoezee!
    Een mooi voorbeeld van dromen, durven, doen!
    Fijn om je elke dag zo even te mogen ontmoeten.

    Groetjes, Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van harte gefeliciteerd met je 1000ste bericht! Ik geniet erg van je blog dus kijk uit naar alle berichten die volgen.
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoeraaaa! Gefeliciteerd en dankjewel!
    Zonnige groet! Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Proficiat met de eerste 1000, dat er nog vele mogen volgen!!!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Echt zo geweldig!!! Amai 1000, ik heb nog wat lees- en genietwerk voor de boeg! Euh misschien uitbrengen in boekvorm?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Happy 1000th post! I love your use of colour, and the little arrangements you make. Thanks for the crochet and craft instructions and for brightening up my day!
    Eloise

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik ben nog maar pas op je blog beland en sta dus nog 999 blogberichten achter maar ik zie nu al dat ik me hier best ga amuseren. Doe zo verder! En een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel veel dikke kussen en ga uiteraard vooral zo door!!! Veel liefs Hans, Guusje & Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Bedankt Ingrid, dat je elke dag de moeite neemt.. Ik ben er blij mee!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooie post :)

    Proficiat met dit mooie jubileum!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Gefeliciteerd met je 1000ste, wat veel, maar altijd weer leuk om te lezen en te kijken. Dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Op naar de volgende 1000!
    GEFELICITEERD! :))))
    Je maakt elke dag mensen blij lieve Ingrid, mij ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Van harte gefeliciteerd Ingrid, ik hoop nog lang van je te mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)