maandag 25 juni 2012

Where did That come from?


regelmatig krijg ik de vraag,
hoe kom je Erop,
dat weet ik niet precies,
op een gegeven moment zie ik het gewoon voor me..
ik ben altijd al een dromer geweest
fantaseerde altijd al de hele boel aan elkaar,
op mijn rapport stond wel eens:
Ingrid zou wat meer op de les moeten letten,
in plaats van naar buiten kijken..
(maar zeg nu zelf wat is er interessanter: de tafel van 5,
of een wolk die op een olifant lijkt?)


ik ben altijd naar buiten blijven kijken,
beetje voor me uitstarend,
en juist op dat soort momenten,
als je niet echt iets aan het bedenken bent,
schiet me van alles te binnen,
autorijden is ook zoiets,
je bent met iets heel anders bezig,
en ineens zie je het voor je,
terwijl als ik NU een idee moet hebben,
word ik compleet blanco...


vervolgens krijg ik dan regelmatig de vraag,
waarom ben ik daar niet opgekomen,
daar heb ik natuurlijk helemaal geen antwoord op,
ik kan wel zeggen wat bij mij helpt,
als ik in een Blanco-staat ben:
verzamel kleine dingetjes om je heen,
gewoon wat je mooi vind, plak ze op de muur,
zet ze neer,
bekijk boeken, met tekeningen, foto's,
mooie teksten,tijdschriften,
blogs, die je leuk vind..
staar naar de wolken, luister mooie muziek,


bedenk dat er geen regels zijn,
doe het precies zoals je wil,
probeer van alles uit,
en als het niet lukt, gewoon nog een keer,
teken, en zeg niet dat je dat niet kan,
als je een potlood vast kan houden, kan je tekenen,
het hoeft toch niet Mooi en af te zijn?
speel een beetje met je gedachten,
laat ze de vrije loop,
bekijk het ineens van een heel andere kant,
misschien zelfs met de logica van een kind..
neem jezelf en je gedachten niet te serieus,
bezie de Dingen met humor,


schrijf dingen op,
zie ze voor je,
hoe onlogisch ze ook lijken,
knip, vouw, plak, brei, haak, probeer,
begin gewoon ergens..
slaap er een nachtje over, 
en ga iets Totaal anders doen,
als het niet lukt,
en je zal zien,
op de meest onverwachte momenten,
schiet je Ineens iets te binnen...

(ik denk dat ik deze post maar uitprint,
en aan de muur plak,
voor het moment dat ik weer compleet vastzit,
misschien heb ik iets aan mijn eigen tips ; )

fijne maandag
-x-

15 opmerkingen:

  1. Hahahhaha. Dacht al, als ie voor mij past, moet dit voor jou ook een fijne raadgeving zijn.
    We weten het wel, maar ernaar doen.
    Doe je best, doe ik het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne maandag... en dank voor de tips, af en toe weet ik echt niet waar te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, de dag beginnen met zo'n inspirerend berichtje... Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat zelf ook wel, maar bedenk me dan altijd dat ik of wat ik maak helemaal niet hoef te voldoen aan andermans verwachtingen! En zo komen toch de leukste dingen tot stand.
    Dit weekend heb ik mijn keukenraam volgehangen met vrolijke bloemslingertjes. Niemand die ik ken doet dat (vriendin: wat heb je nou toch voor troep hangen!), maar ik vind ze eeenig! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JE HEB GELIJK!
    IK PRINT JE POST OOK MAAR UIT DENK IK!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahaha zalig... en die foto op't strand; mijn man vindt het o zo geweldig om mij af en toe zo te snappen en vindt het nog meer geweldig nu onze vrienden dat ook doen ;-))) Merci voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor deze wijze raad. Ik zal het ook maar uitprinten. En wie weet wat er dan uit voort gaat komen.
    Misschien word ik ooit wel net zo artistiek als jij. Haha, ooit..... (denk het toch niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk inspirerend stukje zo aan het begin van de week. Dank je wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een goed advies, ik ga het onthouden, voor als ik weer een keertje blanco ben
    fijne week x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een inspirerend stukje. Het zijn precies de dingen die altijd door mijn hoofd flitsen. Altijd wel een bezwaar/reden om iets NIET te doen. Altijd het gevoel dat ik het niet goed genoeg kan. Sinds ik een blog heb, probeer ik mijn ideeën juist WEL te doen en ik merk aan de reacties, dat het gewoon leuk is wat je maakt/bedenkt...
    Ook ik ga het even uitprinten ( en op mijn voorhoofd plakken! hahaha) Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owww, wat herkenbaar. Ik begin overal aan en dan leg ik het weer weg, om te overdenken of omdat ik even geen inspiratie meer heb... om ze pas een hele tijd later weer te vinden. Vergeten waar het lag maaaar uiteindelijk komt het af. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt verdulleme wel een Design-Mantra! #ghegheghe
    Ik mail je snel. x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie worden hoor!! En wat ben ik benieuwd naar die foto die je aan het maken bent op je knieen in het zand...haha! Geweldig! Fijne avond x Dinaz

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blanco....nee geen last van. Ik worstel met een ander probleem. Het probleem van te veel en nog meer. Het moeilijkste vind ik om dan de juiste keuzes te maken. Fijne maandag, van wat er nog van over is!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)