woensdag 21 november 2012

Paper birds (while waiting) and a little thing for your key


terwijl ik gisterochtend,
hier op Sara van de uitgeverij zat te wachten,
(nadat ik eerst alle stapels, in de kast had gepropt,
en het voor het Zicht had opgeruimd)
vouwde ik vogels, 
ik had ineens weer de slag te pakken,
ik doe graag iets met mijn handen,
als ik enigszins rusteloos ben..
ook zette ik nog een kleine zelfmaker in elkaar,
uit het boekje Breien en haken voor de U.L.O school
uit 1951.
het is misschien een beetje tutterig,
maar vooruit:




het is het handwerkje waar ik van de week niet uitkwam,
ik had het knoopsgat maar aan 1 kant gehaakt,
en snapte gewoon niet hoe het moest
met de knoop...
P kwam uiteindelijk met de geweldige gedachte,
dat het knoopsgat aan beide zijde moest..
enfin..
veel plezier ermee,
en een Fijne dag..
-x-

12 opmerkingen:

  1. lovely crochet and colours on a chilly grey morning, you always make me smile! thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken kan ik niet maar dat is toch een grappig ding zo! Maat of het ook voor een hele sleutelbos werkt van tegenwoordig???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappig handig tutterig ding! Als je je telefoon en sleutels in hetzelfde vak van je tas bewaart (zoals ik), kunnen je sleutels ook niet meer op je display krassen!
    Groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk kraanvogeltjes vouwen...bijna net zo ontspannend als haken!

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk, je kraanvogels. misschien had je t gezien op mijn blog, maar Kanako, het Japanse meisje wat deze dagen bij ons logeert kwam met fantastisch origami papier hier en leerde het onze dochters. aangezien we het niet konden onthouden, mochten we het filmen (zie mijn blog). lief he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha zalig! Knoopsgaten aan 2 kanten voorzien, seg ;-)Mooi in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig al die kraanvogeltjes bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Ingrid! Even een 'zet-hem-op-ik-juich-voor-jou' berichtje: het gezegde is niet voor niets dat de laatste loodjes zwaar zijn. Dat klopt namelijk vrijwel altijd, zo ook nu met je boek, anders bestond er geen gezegde over die rottige laatste loodjes. Maar oh wee, die voldoening als het AF is!! Je bent er bijnaaaa! Zet 'm op! Juich, juich!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Trek de knoop naar achteren? Je bent niet de enige die 'm niet snapt :-(
    Wel een lief dingetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)