maandag 19 november 2012

Slow Sunday


gisteren was het echt zo'n Zondag,
zoals je een winter-zondag voorstelt,
het was grijs buiten,
de verwarming aan,
(ik wou dat ik kon zeggen houtkachel,
maar ach je kunt niet alles....)
zo'n dag waarop alles een beetje
in slow motion lijkt te gaan,
bij mij helemaal want
ik had een knallende pijn in mijn hoofd
(dat stel je je er dan weer niet bij voor)


mijn concentratie boog is dan Nul,
ik kan wel iets bedenken,
maar er vervolgens wappert de gedachte
een beetje door mijn hoofd,
en dan ben ik het weer helemaal kwijt
(want dan denk ik weer oh, die kop!)
zo zette ik de verkeerde foto bij mijn blogbericht,
ik babbelde wat over 
voorbijsnellende mensen
(en  de bretels van P)
en deze foto had ik daarbij in gedachten
(die dan vervolgens weg gewapperd waren)


dus ik hing een beetje rond,
vouwde een kraanvogeltje van mijn nieuwe origami papier
(waarbij ik echt even na moest denken
hoe het ook alweer ging,
en na ééntje vond ik het ook wel 
weer leuk geweest..)
bladerde wat in oude tijdschriften,
op zoek naar niets in het bijzonder,
waarbij ik deze Vissen rok tegenkwam,
(ik dacht dat ik de Enige gone-fishing rok
die er is, vond in Istanbul
(dat is dus niet zo..)


ik bewonderde mijn nieuwe papiertjes,
die ik kocht in Amsterdam,
en bedacht wat ik daar allemaal,
van zou Kunnen maken,
maar veel verder dan dat kwam ik ook niet...


ik haakte nog wat
uit een instructie boekje voor kinderen,
uit de jaren 50,
dat zou niet zo moeilijk moeten zijn,
maar met mijn hoofd van gisteren,
moest P zelfs nog uitleggen,
waarom ik er niet uitkwam met het patroon,
(het was heel simpel, maar ik zag het Gewoon niet)
van de week zal ik het op mijn blog zetten,
kortom het was een Echte Slome Zondag,
geen enkele punt op de I gezet,
dus dat ga ik dan Vandaag maar eens doen!

fijne dag-x-

10 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk papiertje van dat kraanvogeltje. waar kocht je dat? ik zou er graag traktaties mee maken...
    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie papiertjes heb je gekocht in Amsterdam. Ik hoop dat je hoofdpijn vandaag weg is. Niets is vervelender dan zo'n bonkend zeurend hoofd.
    Succes met de puntjes op de i

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig papier heb je gekocht! Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop inderdaad dat je hoofdpijn weer over is... weet er alles van helaas ;o( Succes vandaag met alles wat gisteren niet gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoofdpijn, ik kan er over meepraten. Komt bij mij ook altijd op een dag dat er niets hoeft. Succes vandaag en hier geef ik je alvast wat puntjes........................................................................................................................................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kon je je even alleen in Amsterdam wanen met je vorige 'lichten'(bretels op z'n Achterhoeks)-foto, is dat met deze foto het tegenovergestelde. Heb je wel op een mooie manier veel mensen, anoniem, gevangen.
    Oe hoofdpijn, dan ben ik altijd blij dat de dag voorbij is, terwijl ie normaal niet lang genoeg kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He bah! Hoofdpijn is zo naar! Hoop dat je je nu weer fit genoeg voelt om de puntjes op de I te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat het weer beter met je gaat. Maar een dag zonder puntjes op de i is helemaal niet erg toch??
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ach gosssie, hoop dat het nu iets beter met je gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige papiertjes! Als je hoofdpijn weg is, kom je vast en zeker op geweldige ideeën :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)