zondag 18 november 2012

So we went to Amsterdam..


dus wij gingen naar Amsterdam,
een beetje aan de late kant,
het was tenslotte zaterdagochtend,
en onze vrije dag...
(hoewel het ons wel vaker overkomt,
dat we ergens naar toe gaan,
en dan Ineens zeggen, is het nu al Zo laat?)
het was koud en guur,
(ik vrees dat ik dat tot ongeveer Maart ga zeggen)
maar het was een heerlijke dag,
en na de appeltaart 
vlakbij de Noordermarkt
(met heel veel slagroom)
ging ik even langs bij Anna,
waar ik een heleboel prachtig papier kocht,


vervolgens gingen wij op zoek naar de 
winkel van Jane, (en gevonden)
zij was er zelf niet, 
maar wij werden bijzonder hartelijk ontvangen
door haar dochter Nina,
en terwijl P een kopje koffie dronk,
bekeek ik alle schatten...


het ziet er geweldig uit,
en mocht je eens in de gelegenheid zijn,
zou ik zeker beide winkels eens bezoeken..
(en proberen niet Te veel te kopen...)
door al dat gewinkel, en 
eigenlijk voornamelijk door al dat geklets (van mij),
kwamen wij veel te laat bij het
Stedelijk Museum aan..


waar bovendien nog een Enorme rij stond,
na een lichte aarzeling besloten wij,
er een andere keer naar toe te gaan,
om een en ander in alle rust te bekijken,
en er niet in een uurtje door heen te rennen..
dus besloten wij koffie te gaan drinken
en keken naar de mensen die zich voorbij haasten,
in de gure namiddag
(als je goed kijkt, zie je het witte overhemd,
dat P speciaal aantrok, voor ons dagje uit,
omdat ik het zo leuk vind staan,
met feestelijk detail: de bretels )


tot slot vielen we onverwacht binnen 
bij mijn broer, om te zien,
of wij nog een hapje van het een of ander,
mee konden eten, dat kon,
een bijzonder lekker en gezellig hapje,
en meer dan tevreden togen wij naar huis,
en vandaag is het Zondag,
en ga ik toch nog even,
wat Punten op de I zetten...

fijne dag-x-

15 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuke winkels , ik moet nodig eens een dagje naar Amsterdam. En ja hoor, ik heb P zijn witte overhemd gezien met de bretels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed verstopt, maar P toch gevonden.
    Vier jaar lang iedere week naar Amsterdam geweest voor een opleiding, en sinds mijn afstuderen infebruari nog maar een keer weer. Dank je voor dit, en hah, voel dat ik heel snel weer even moet gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was er gister ook heel even, gewoon omdat het kan, van die onverwachte bezoekjes geniet ik dan toch het meest.

    Succes met de punten op de I.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn dit weekendje naar Amsterdam geweest. Het grote avontuur is idd een leuke winkel. We kwamen er langs en ik dacht meteen aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps! Een rij bij het Stedelijk? ik denk dat ik nog maar even wacht met er naar toe gaan...
    Ondanks het weer toch een lekker dagje zo te horen. Fijne puntjes-op-de-i-zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die foto van stukje etalage van Jane met madame met rok is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk leuk Amsterdam met je lief! En die bretels zijn super! Heb een mooie zondag!
    Groetjes,
    Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tips, dank je wel. Ik kan er gemakkelijk eens langs, als Amsterdambewoner, maar ik wist van het bestaan van deze prachtshopjes nog niet af. Dus nogmaals dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed van jullie dat jullie niet in de rij zijn gaan staan en lekker op het gemakkie hebben genoten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat klinkt dat heeeerlijk relax, ik word er zelf rustig van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat ziet dat winkeltje er leuk uit! =D
    En het klinkt als een heerlijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! Amsterdam blijft een inspirerende Stad. Bedankt voor je nieuwe tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt dat we even mee mochten kijken op je dagje uit. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas komen niet vaak in Amsterdam (woon in Zuid-Limburg), wel in de omgeving (we gaan 1 keer per jaar op vakantie naar Bergen). We waren een paar jaar gelden in Amsterdam, naar de Hortus. Erg mooi! Daarna de koopgoot afgelopen, dat was geen goed idee. Er zijn zoveel leuke winkeltjes in Amsterdam, waarom zou je dan de Kalverstraat bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)