woensdag 7 november 2012

The Gone Fishing skirt from Istanbul (and lots of poor kittens)


nadat wij net in het hotel waren aangekomen,
besloten we een rondje te wandelen,
dus staken wij het Taksim plein over
(dat klinkt makkelijker dan het is,
het is een soort verkeers-hel,
waar iedereen kriskras door elkaar loopt
 en rijdt..luid toeterend,
P.sleurde mij meestal gewoon mee..)
en liepen wij een bijzonder gezellig buurtje in,
met veel kleine winkeltjes, cafeetjes,
en overal katten, echt overal,
bij elk miauwend baby-katje,
riep ik Ah, nee dat is Zielig, 
ik hoop dat iemand ze eten geeft 
(als ik daar nog aan denk...oh oh..)


wij aten linzensoep, dronken thee
(ik drink thuis nooit thee, maar hier..heerlijk)
en dwaalden verder,
op een hoekje in een kelder was een piepklein
vintage kleding winkeltje,
waar ik deze rok zag hangen,
mijn hart sprong op,
een Gone Fishing rok, echt geweldig,
ik draalde wat rond, maar kocht m niet,
waar ik later natuurlijk spijt van kreeg,
ik bleef maar aan die rok denken,
maar ik had geen idee meer waar het winkeltje was..


op de laatste avond zei P, laten we de rok zoeken,
dus wij staken het Taksim plein over (help!)
liepen het gezellige buurtje in,
stonden stil bij elke Arme kat,
dronken thee,
probeerden te bedenken bij elk kruispunt,
of we nu links of rechts waren gegaan,
de vorige keer..
en daar ineens...het winkeltje,
ze waren net aan het sluiten, maar de rok hing er nog,
 ik kocht hem,
hij zit onder de vlekken, 
en moet nodig wat liefde en aandacht hebben,
maar ik het de Enige-Echte-Gone-Fishing-Rok! 

19 opmerkingen:

  1. Wat een gave rok!
    Zo echt jou...

    Veel plezier ermee!!! Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben eigenlijk wel benieuwd wat je plan er mee is (als je dat al hebt). Ga je de rok dragen of vermaken tot iets anders? Weet dat je niet reageert op vragen maar misschien lees ik het in een volgend blogbericht ;-) Mooie en bijzondere stof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. reageer ik toch een keer, nu ik hier nog zo een beetje wakker zit te worden, ik denk niet dat ik m ga dragen, hoewel hij wel past, ik vind het zonde om m te verknippen, want met zoveel aandacht gemaakt, dus ik hang m gewoon op!

      Verwijderen
  3. Die P weet wat anders de rest van je leven in je hoofd zou blijven hangen. Vergat gisteren nog te reageren op het zweven en de wolkjes. Terwijl het 1 van mijn 'Six impossible things before breakfast is'. Zweef, zwier, zwaai met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die rok mooi, ik zou hem wel gaan dragen .... Hoewel ik te klein van stuk ben voor zo'n randenrok. Maar hij is zo mooi!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat P. jou dwars over zo'n eng plein sleurt op jacht naar de rok!! En wat een goeie gone-fishing-rok! Super!
    xoxxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige rok! Die hing er denk ik gewoon op jou te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke rok!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een Ingrid rok! Maar mijn hoofd blijft vooral hangen bij het beeld wat ik kreeg toen je over die poesjes begon.. Ik zou dat ook zo hebben. Arme 'dingskes'. Fijne woensdag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch, zo'n vondsten, ik word er zelf content van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig echt! (behalve die katjes :()

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toffe vondst. Wat een geluk dat ze nog net open waren.
    En die katten daar.... tja, dat is zo in een andere wereld dan de onze. Daar zijn wel meer dingen niet zo prettig, ook al zie je die misschien niet zo duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige vondst!
    Ik zou er een wandkleed van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een pareltje! En wat een mooi verhaal :) Doet mij denken aan een rok die ik ooit op de sundaymarket zag bij een kraampje even verder dan die van jou... Een rok met palmbomen en een strand tafereeltje... niet meegenomen en hij blijft ook maar in m'n hoofd hangen. Ben in ieder geval blij dat jij je rok wel hebt gevonden!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige rok! Ik zou hem zo aantrekken! En wedden dat je daar heel veel leuke reacties op ga krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super cool! Echt een rok voor jou, en wel een keertje dragen hoor ;)En een goed verhaal, toch fijn dat je hem weer gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)