woensdag 28 november 2012

Thrifting (and thinking) at my own attic...


nu ik dat zo leuk heb bedacht,
een paar maanden geleden al,
om een winkeltje-voor-een-weekend te organiseren,
moet ik natuurlijk wel..
oh nee, dat zou dan moeten (ha) zijn Wil,
ik natuurlijk wel aan het werk...


dus bedacht ik mij dat ik maar eens,
op zolder zou gaan zoeken,
naar kerstspullen, die ik zou kunnen verkopen,
behalve de lelijke kerstman,
vond ik die niet...


wel kwam ik een hele stapel dozen tegen,
die ik ooit in Driewegen inpakte,
en daarna nooit meer in keek,
er zaten spullen in die ik Helemaal vergeten was,
en waarvan ik nu niet begrijp,
waarom ik vond dat ik ze nodig had..


de gekste dingen pakte ik (blijkbaar) in,
 Bambi-hoofden,
Mariabeelden, een plastic filmprojector,
en ga zo maar voort,
 terwijl ik bijvoorbeeld al mijn servies
en dat was nogal wat, weggaf,
wat ik nog steeds een beetje jammer vind,


dus ik speelde een beetje
rommelmarkt op zolder,
met mijn eigen spullen,
sommige dingen herinnerde ik me nog wel,
van andere dacht ik, hoe kom je daar nu aan?
(aankleedpopje??)


en on willekeurig dacht ik even 
(niet te lang ) terug aan Toen,
toen ik daar 6 weken lang alleen het huis ontmantelde,
en al die onzin in dozen pakte...


maar er nu op terugkijkend
 pakte ik Precies de goede dingen in,
want toen vond ik het blijkbaar nodig,
en hoewel ik tijdens het inpakken dacht,
dat het nooit meer goed zou komen,
weet ik nu tijdens het uitpakken,
dat het goed is,
meer dan Goed...

stralende dag gewenst 
(ondanks het grijze weer)
-x-

22 opmerkingen:

  1. MEER dan goed. daarom deel je altijd je altijd zoveel uit. wat fijn dat je dit nu zo kan schrijven.
    geniet verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het nu is zoals het is en dat je bent waar je bent :)

    Liefs en fijne dag,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel fijn om naar te kijken hoor al die spulletjes! Een heel fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij heb ik van dezelfde serie van de kaarsenstandaard een eierdopje! ook zoiets wat gewoon maar staat te staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat het leven nu is zoals het is. gefeliciteerd ermee hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het winkeltje wordt vast een succes en ik ga proberen langs te komen!
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij ook een stralende dag!!!
    Ik zie hier een zonnetje tevoorschijn piepen!
    Heeeeel voorzichtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die projector, geweldig! Doet ie t nog?
    Voor jou ook een stralende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kitsch zie ik, onzindingen ? welnee ingthings ! Het is maar net welke bril je op zet soms vind ik alles onzin en ineens worden diezelfde dingen weer belangrijk ! Ik weet niet of je in de buurt woont want ik zou graag willen komen shoppen bij je ! Ik heb ook van die 'dozen'en ik zet het vaak op marktplaats. Jij opent een doos wanneer jij er aan toe bent. Fijn te lezen dat het nu beter gaat ! xx Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt toch echt de gekste dingetjes, dat aankleedpopje is toch zalig!!?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi! Verkoop je ook wat spullen online voor je lezers die niet naar de verkoop kunnen komen? Mocht je die bambi verkopen, ben ik alvast heel erg geïnteresseerd! Laat je me dan iets weten? marionaussems@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke spullen. Jammer dat ik niet naar je winkeltje kan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je het tóch hebt bewaard, is toch geweldig ! oh dat hertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige spullen! En dat servies was vast heel zwaar, had je onmogelijk mee kunnen nemen!
    Hier staat het zonnetje stralend aan de hemel! Daar hopelijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. grappig. heb je een grote zolder dan? ik zou niet weten waar ik alles kwijt moet. gelukkig brengen wij zelf ook weer veel weg naar de kringloop ;)
    Dat mariabeeldje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super leuke spullen! Volgens mij ziet jouw huis er heel vrolijk en kleurrijk uit!
    Veel plezier met het winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. IK BEN VERLIEFD! Op het hertenkopje :-)
    Is hij te koop?
    Lieve groetjes,
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I want to go up to your attic...such sweet finds. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een toffe spulletjes. En dat aankleedpopje..... ooooooo, zo jaloers......
    Mag ik iets heel brutaals vragen? Volgens mij heb ik nog een lapje van jou 'tegoed' (herfstlapje dat ik een tijdje geleden bij je won). Zou je dat willen ruilen voor dit aankleedpopje????
    Sorry als je het te brutaal vindt.
    Groetjes, Ria. (aka aankleedpopje)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)