donderdag 31 januari 2013

Books, books and a thank you (again)


jeetje, allereerst dat
bedankt voor de ongelofelijk vele reacties op de give-away,
wat een compliment voor de geefsters.. 
en om de vragen over mijn bezoek aan Antwerpen
te beantwoorden,
ik denk dat we er uit zijn
na een uur of 4 pittig maar prettig onderhandelen,
er moesten dingen uit, andere er weer in
(nee..die niet..vind ik niet leuk, jaaa juist wel)
bladzijden geteld (koffie gedronken) en weer opnieuw
maar de vormgeefster gaat weer aan de slag,
volgende week krijg ik de Soort van definitieve versie
en dan moet ik nog wat dingen verbeteren
(lees fouten op handgeschreven stukken
overnieuw schrijven...ohoh)
en dan...
(nee, een boek is toch wat anders dan een blog, haha)


nu ik dan toch helemaal een 
boeken-week heb,
maakte ik er zelf ook nog maar een paar
deze verzon ik niet zelf
(maar dit is dan mijn versie ; ))
hoewel ik niet meer weet waar ik het ooit zag
het is echt heel simpel,
je hebt alleen een velletje papier nodig
dat vouw en knip je dan zo:


hoe groter het vel papier
hoe groter de bladzijden,
je moet wel beginnen te vouwen,
zoals je hierboven ziet, anders kom je niet goed uit
(dan kan je de bladzijden niet goed omslaan)
gewoon proberen...


je kan er een kartonnen kaftje omdoen
(bijvoorbeeld een ansichtkaart)
of één van stevig papier
wat je dubbel vouwt en  net zo groot knipt
als het papier.
Je kan het in elkaar plakken of naaien met naald en draad
zoals hier onder staat uitgelegd
dat is nogal een gewrik,
dus pas op voor je vingers


wel, veel plezier ermee,

willen de volgende mensen hun adres mailen,
stuur ik het door naar de geefsters van de give-away:
Mriek, MaaikeH, Lisa en Marcelle
dank jullie wel
(en volgende week heb ik er weer ééntje 
een give-away dan, geen boek..)

fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee.....moet ik ook eens proberen!
    Bedankt voor de verhelderende uitleg....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee en op deze regenachtige dag alle tijd om het uit te proberen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er gemakkelijk uit, maar wat een prachtig resultaat! Dat ga ik zeker ook proberen. Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè zelf boekjes maken.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben benieuwd hoe het wordt hoor...je boek bedoel ik dan ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Dank voor de duidelijke foto ook van het vast naaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Heb laatst van mijn zusje een mini-cursus boekbinden gehad. Superleuk om te doen! Een fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee! Ik moet eens meer boekjes gaan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het zo goed ging in Antwerpen.
    Houd de moed er in, nog even door zetten. Nog een paar dingen opnieuw en dan ....

    En dat boekje vouwen, ik zag 'm al eens voorbij komen op Pinterest maar kon er weinig van maken. Maar met jouw foto uitleg ga ik toch maar eens met Meis aan de slag om ons eigen boekje te maken.

    Dank je wel, Pauline
    www.beejplien.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij gebruikt altijd van dat mooie gekleurde touw, mag ik vragen waar je dat koopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben zo benieuwd naar je boek!
    Dit mini boekje maken lijkt me ook leuk, ik ga t eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh wat spannend toch dat hele proces van jouw boek!! Deze miniboekjes zijn ook leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow! Ik kan niet wachten tot je boek uit komt! In de tussentijd ga ik dan maar zelf boekjes maken... jeetje, wat een leuk ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige kaft die eerste foto. Ja ik heb het ook al eens ergens gezien zelf zo'n boekje vouwen, maar waar...
    Dankjewel nog voor het organiseren van de leuke give away en gefeliciteerd aan de winnaressen!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh zie ik nou echt mijn naam staan in het rijtje van mensen die de give away hebben gewonnen?! Joepie, wat leuk! Dat is nou eens een leuke afsluiting van een drukke dag werken en een ziek kind die al 3 x heeft overgegeven (sorry)

    Groetjes lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh, mijn naam staat er ook bij! wat leuk :-)Ik word er helemaal blij van

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)