woensdag 16 januari 2013

DIY little envelopes with a message...♥


nu het buiten zo koud is,
en Zutphen er uit ziet als een goedkope kerstkaart
(gisteravond maakte wij een wandeling 
door een sprookjesachtige witte binnenstad,
waarbij we niemand tegenkwamen,
blijkbaar heeft iedereen het koud...)
is het echt knutselen-aan-de keukentafel-weer,
ik maakte 7 envelopjes,
met kleine Opbeurende Berichtjes,
één voor elke dag van de week
die je aan iemand kan sturen...

(nu ik de foto's in het bericht plaats 
zie ik dat het er wel een Beetje rommelig uitziet,
maar vooruit,
 eigenlijk is het heel simpel..)


je kan ook kleine envelopjes kopen,
en ze versieren met het één of nader


maak vervolgens voor elke dag een klein berichtje,
een quote, een wens,
een liefdesverklaring (ha) 
een klein kadootje, wat je leuk vind:


ik knipte de rondjes 
met mijn nieuwe kleuter-kartel-schaar ; )
maar je kan ook kant en klare sluitstickers gebruiken,
of een stukje tape..



en klaar,
ik hoop dat je enigszins wijs kunt worden,
uit de aanwijzingen,
veel Knutsel plezier,
en hou het warm!
-X-

31 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk en lief idee!
    Geknipt en geplakt in mijn documentje 'blog-ideeën'. Nu nog echt knippen en plakken ;-)
    Hele fijne dag vandaag!
    En wat heerlijk dat jullie sneeuw hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee! mooi gedaan en rommelig is gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve envelopjes! Wat heb je dat weer origineel gedaan. Je bent een kanjer, Ingrid! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk kadootje om te krijgen, heel inspirerend Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd wel van gezellige chaos! (vind het er juist heel mooi uitzien).

    Lief, creatief idee! Ga het niet alleen onthouden, maar vandaag nog uitvoeren. Dank je wel voor de how to.

    Fijne woensdag en warme groetjes,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. They are so lovely,Ingrid, such a great thing to do! full of uplift which we soo need at this time of year Emmax

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! Ik zit nu ziekjes thuis, dus misschien is dit wel een leuke bezigheid voor vanmiddag! Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een warm mooi idee, ben al een weekje aan het bedenken hoe ik een dierbare vriendin kan verrassen! Ga er vanmiddag meteen aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij willen we weer vrolijke post ontvangen, ik heb op mijn blog ook al iets over geschreven en leuke reacties op gekregen. Het is toch leuk dat er iets moois voor jou in de brievenbus ligt. Dit ziet er ook weer fijn uit. Lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, goeiemorgen: ik weet al iemand of twee, drie, en ga AAN DE SLAG. Met warme hartegroet, Tantjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De foto's zien er juist heel gezellig uit hoor! Je kunt deze envelopjes ook maken van bladzijdes uit oude boeken of een kaart uit een atlas. Dat geeft ook een bijzonder effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er gezellig uit. Ben dol op dit soort inspiratie, een kartelschaar bijv zou ik ook wel veel moois mee kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Ingrid,
    Volg je blog nu sinds december en krijg er iedere keer weer inspiratie van om weer aan het freubelen te gaan :).
    Bedankt daarvoor!
    En kan me overigens voorstellen dat Zutphen er prachtig uitziet met deze sneeuw, ben er toevallig pas geweest, wat een mooie stad!

    Fijne dag!
    Groet,
    Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig leuk idee voor een lief gebaar! 't Zijn dan wel kleine envelopjes maar het cadeau is groots. Ik ga 'm onthouden.

    Liefs, Pauline

    www.beejplien.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb je artikel gelezen in 101 woonideeen. leuk hoor. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo aan de keuken tafel in het zonnetje is het inderdaad heerlijk. En wat heb je weer voor leuks verzonnen. :-). Hier word ik echt helemaal blij van. En kan je iemand ook heel blij mee maken.... dank je wel voor al je leuke en inspirerende ideeën :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief idee! En supermooi gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. om ze te maken én om ze te krijgen: allebei superleuk!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezelligheid! Leuk idee!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een super ideetje en super dat je het met me deelt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dit is dus een van de allerleukste dingen die ik op je blog heb gezien...
    en ik heb al hééééél veel leuke dingen gevonden op je blog...
    dank je wel, Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hartstikke leuk dit Ingrid! Thanks! Eens denken wie ik hier een plezier mee zal gaan doen... super idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wat een ontzettend leuk idee! Ik wist vandaag precies voor wie ik dit wilde maken. Het was ontzettend leuk om te doen en het is prachtig geworden! Bedankt voor al je inspiratie. Ik volg je sinds je gast blogger bent geweest bij Flow, en wat ben ik daar blij mee! Je hebt me zelfs aan het haken gekregen. En wat leg je alles op een leuke manier uit. Zo blij met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja zie je de perfecte oplossing voor je overgebleven boekjes! Hihihi.
    Leuke tip, ga hem onthouden! Thanks :). Groetjes van Susan die afgelopen week enveloppen heeft gemaakt van stripboek pagina's

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooooh Ingrid, iemand heeft mijn boek voor me geschreven .....
    Begrijp niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, ongelooflijk!
    Ben dus totaal, volledig en compleet tot over mijn oren verliefd op je boek. Dank voor zoiets prachtigs!
    Lieve groeten, Fanne (fannature)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)