dinsdag 8 januari 2013

Easy (the easiest) little flower


nu ik de foto's bij het bericht zet,
zie ik dat ik iets helemaal vergeten ben,
ik was eigenlijk aan het proberen 
sneeuwklokjes (soort van) te haken,
dat deed ik ook, 
maar dat ging zo lekker,
dat ik ook nog wat gekleurde haakte..


maar die vergat ik helemaal te fotograferen,
maar vooruit,
het licht is zo slecht
-licht kan op zich natuurlijk niet slecht zijn,
maar er er is Zo weinig licht-
dat ik dat nu ook niet even snel voor elkaar krijg..
dus daarom het patroontje:
van sneeuwklokjes, die daar niet echt op lijken,
en ook nog eens niet wit zijn..
of gewoon :





deze gaan zo snel,
daar haak je een hele bos van op 1 avond...


je kan ze ook afkanten,
en er een klein groen draadje door heen rijgen,
bij wijze van steeltje..
(ik knoopte gewoon de draadjes bij elkaar,
ik ben niet zo'n afkant-fan)


 aan een schuifspeldje vastzetten,
voor Feestelijk haar..


aan een kartonnen visite kaartje vastzetten,
of met wat tape op een pakje plakken
(daar ga ik die hele bos, 
maar voor gebruiken)


of rijg ze aan een draadje,
als slingertje,
ter Viering van het één of ander..
of
haak ze in het wit, 
haak een lichtgroen steeltje, zet het vast,
en je hebt een (soort van) sneeuwklokje (ha)
veel plezier ermee!
-X-

14 opmerkingen:

  1. Wat een schattige bloemetjes! Ik ben geen haakwonder, maar ga deze zeker proberen! Een fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh leuk zeg! Ik ga ze proberen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awww...wat een prachtige foto met dat eendje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief weer! Ook de kleurtjes zijn weer zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve bloemetjes! Dank je wel voor de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks het licht toch mooie foto's. Het wordt tijd dat de zon gaat schijnen.
    Leuke bloemetjes dank je wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk!! Jammer dat ik (nog) niet kan haken...1 ding tegelijk: eerst breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)