vrijdag 11 januari 2013

I saw the sun, and a little swap


wel, het goede nieuws van gisteren was toch wel,
dat de zon scheen,
ik las dat het 3 weken aan één stuk bewolkt 
was geweest, dat was sinds 1951 niet meer voorgekomen,
(zou iemand dat in die tijd in een schriftje
hebben bijgehouden, vraag ik mij meteen af,
als ik dat lees,
zou hij er dan ook een wolkje bijgetekend hebben?)


maar goed , het was fijn, even de zon,
en nu word het koud,
hoewel ik meer aan de lente toe ben,
lijkt het mij beter dan dat grijze gesomber,
(ik hoop wel dat het nog de goede kant,
op zal gaan met dit bericht,
tot nu toe heb ik nog niet veel Zinvols gezegd ;)


van de week ruimde ik mijn wolmand op,
dat doe ik wel vaker,
het word altijd een enorme bende,
losse einden van bolletjes,
die met elkaar in de knoop raken,
half afgehaakte dingetjes,
restjes van kleine projectjes..


du ik wikkelde alle bolletjes weer op,
en legde alle losse Dingetjes apart,
daar maakte ik kleine slingertjes van,
(die grote gekleurde cirkels waren 
nog van mijn kerstballen-haken-idee)
ik reeg ze gewoon aan een draadje
(ik ben nogal een luie handwerkster)
en het blijft ook nog gewoon zitten...


 dat is leuk allemaal,
maar wat doe je er vervolgens mee,
ik bedacht me nu het weer vrijdag was,
en ik het Ruilen weer in ere ging herstellen
(de speldjes van vorige week
zijn allemaal verstuurd)
ik ze nu dus ter ruil aan wou bieden,
dus heb je zin om er eentje -ik heb er 4- te ontvangen,
laat dan een reactie achter,
misschien kan je me dan ook laten weten
welke je graag wil hebben...
(je hoeft me niet te laten weten wat je terug wil sturen,
ik vind de verrassing juist leuk)


-if you like to swap one of these crochet garlands,
(does'nt matter what you send me back,
please let me know which one you like, thank you)

rest mij nog jullie
alvast een heel kleurrijk weekend te wensen,
en doe een dasje om, het word koud ; )
-X-

40 opmerkingen:

  1. Leuk idee die slingers Ing. Ik zit eraan te denken om ooit, ooit, mijn losse onafgemaakte haakdingetjes allemaal aan elkaar vast te haken om zo een lekker rommelige sprei te maken, zoiets.

    En wat een geweldige zonnebrillen heb je liggen!

    (Ik doe niet mee aan de swap vanwege een eigen grote verzameling aan halfhaaksels)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, ik wil graag ruilen, die gekleurde cirkels vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er vrolijk uit, ik vind die met die bloemen het leukst, maar een andere is ok goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik doe mee met de ruil. Heb niet echt voorkeur. Hoewel ik de meest linkse ... Nee, het maakt me niet echt uit ;-) fijne vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze (net zoals iedereen voor mij) allemaal helemaal leuk maar als ik mag kiezen ga ik voor de slinger met het rode touwtje! Ik ben benieuwd.

    Groet,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik dacht, vier reacties, dan ben ik te laat :) Maar gelukkig wil de eerste mevrouw niet... Ik wel hoor. Hoe kom ik aan jouw adres en jij aan de mijne?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke slingers! Ik doe graag mee met de ruil! Ik vind de meest rechtse slinger erg mooi, maar de rest ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nog nooit een swap gedaan haha leuk dus.
    Ik vind ze allemaal mooi dus ..

    Tuurlijk stuur ik een verrassing terug.

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iets ruilen, dat is veel fijner dan iets krijgen! ^^ Ik vind de effen cirkels het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid,
    Wat zijn je slingers mooi en vrolijk!
    Ik vind het leuk om mee te doen aan een swapje.
    Fijne vrolijk gekleurde dag gewenst,
    Naomi (van de Deventer tips ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een Ingthing slingerte in m'n klasje zou leuk zijn om de collectie aan te vullen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, ik doe ook weer graag mee!! Ik vind de slinger rechts heel erg mooi. Wat fijn dat het weer nu helderder is hè... Kou en een strak blauwe lucht, heerlijk! Geniet van een stralend weekend! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ingrid, heerlijk dat gister eindelijk weer eens de zon scheen. Ik heb er van genoten, lekker gewandeld met mijn kleine door het park! Ben toe aan het voorjaar, maar weet het...komend weekend wordt het koud... brr!
    Ik wordt vrolijk van je gehaakte slingers. Ik zou er graag eentje aan de schouw hangen, bij mijn hertekopje. Ik vind de tweede van links het leukst. Ik maak graag een vrolijke gevulde enveloppe ter ruil voor je klaar. Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk gedaan, je slingertjes geven al een beetje het lente-gevoel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ingrid, wat leuk zijn je slingertjes toch weer.Zou heel graag swappen ,heb het nog nooit gedaan maar lijkt me wel heel leuk om te doen!!Welke slinger maakt me niet uit ze zijn allemaal leuk,verras me maar.
    Groetjes Siegrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze leuk en vrolijk =)
    En ja, ik doe weer mee, ik hou wel van vrolijkheid in huis =D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg leuk om er slingers van te maken... maar ja om nou mee te doen met je ruil.... ik heb namelijk ook bollen in de knoop en heel veel cirkels waar ik ooit wat mee zou doen, zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige slingertjes weer! Al een heleboel mensen die willen swappen, maar ik zou het ook wel erg leuk vinden. Dat zou dan mijn eerste swap worden. Naja mijn kaartje terug is vandaag (eindelijk) op de post gegaan, dus eigenlijk is dat ook een soort van mini-swap. Ik vond dat toch wel leuk om te doen, dus durf een grotere swap wel aan. ;-) Alvast een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe graag weer mee :-)
    Voor de eerste helemaal links of de laatste helemaal rechts:-)
    Bedankt voor de krokodil...Leuk!
    Mijn envelop aan jou ligt waarschijnlijk morgen of maandag op je mat:-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend leuk! Maar, hoe doe je dat? swap je gewoon met de eerste 4 of stop je alle namen in een pot en teek je er 4? in dat laatste geval doe ik graag mee voor de linker slinger :) Heb een heerlik weekend Ingrid, enjoy the little things <3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superslingertje zijn het, tuuuurlijk wil ik er daar graag ééntje van, maakt niet uit dewelke. Met plezier stuur ik je een verrassing terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig! Ik doe heel graag mee voor de meest linker op de foto (met de rondjes met anderskleurige hartjes). Enne, als ik win, ga ik er niet weer mee op de foto hoor hihihihi! Krijg je leuke post terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook ik hou me aanbevolen voor zo'n vrolijk zelfgemaakt slingertje, over 2 weken is mijn verjaardag...zou hier leuk staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een vrolijke alingertjes. Ik kan niet kiezen dus laat me graag verrassen. Ik was ook blij met de zon. Zelfs vandaag weer even op deze feestelijke dag waarop mijn zoon zijn rijbewijs haalde. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goed idee, ik heb ook nog zoveel resthaaksel in de de haakmand liggen (dus ik laat ze lekker aan de andere dames)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Yep ik ruil graag mee. Ik vind het eerste slingertje helemaal leuk. Had eerlijk gezegd al wat in gedachten voor je toen ik OOk aan het opruimen was, zo van dat zou wel wat voor Ingrid kunnen zijn. Super komisch natuurlijk want we kennen elkaar alleen via je blog en de post.
    Kun je zien wat je met je blog voor vrolijkheid bereikt.
    Voor nu; fijn weekend en een warm dekentje!
    Groetjes,
    Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuke slingers. Goed idee om eens met de restjes en beginnetjes van mezelf te maken. Als je het leuk vind wil ik je wel eens zomaar iets zelfgemaakt opsturen. Gewoon omdat ik dat leuk vind Ü . Maar dan heb ik wel je adres nodig.. ( scrappen@xs4all.nl ) voor jou ook een fijn, misschien zonnig, weekend.
    Liefs, Melanie

    Nog even over het weer. Mijn vader houdt l jaren het weer bij. En dan tekend hij geen wolkjes, zou wel grappig zijn, maar beschrijft het weer. Een mooi naslag werk. En als hij op vakantie is, hou ik het voor hem bij. Dit jaar zal ik er stiekem wat kleine tekeningetjes bij maken. Van wolkjes en zonnetjes...hahahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou wel graag iets willen ruilen voor de derde slinger :-) fijn, zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oh hier word een mens toch helemaal blij van, van deze fijne kleurenparade....net zo blij als van de zon vandaag! :) ook voor mij zou dit mijn eerste swap worden, wat dan toch ook wel weer spannend zou zijn, want vind je het dan wel leuk wat ik dan zou opsturen...en wat stuur je op dan....maar een atelier tot de nok toe vol kleurrijke spullen hier, dus dat moet vast wel goed komen dan haha :) ik vind die slinger waar ze allemaal gezellig dicht tegen elkaar aanzitten de vrolijkste van het stel...
    groetjes Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. jeetje en ik maar denken dat ik de enige ben die altijd alles in de knoop heeft, ik lees nu dat dat gelukkig niet het geval is.
    succes met ruilen

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige slingers...en ik kan ook niet kiezen, ze zijn allemaal mooi. Dus ik doe graag mee met de swap!

    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet door had dat de zon zo lang niet door de wolken heen kon komen.
    Maar nu ziet het er wel een stuk vriendelijker uit buiten!!
    Het lijkt me heel leuk om met jou een ruiltje te doen!
    Mijn voorkeur gaat uit naar slinger een.
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Weten jullie misschien een goede bestemming voor diverse oude (vaak complete) jaargangen Burda's en handwerktijdschriften, vanaf jaren 50.
    Wat schrijf je toch leuk Ingrid!
    Groeten van Lucienne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heerlijk dat de zon weer even scheen! Ik lees je blog al een tijdje, maar heb nog nooit gereageerd. Ik vind alle dingen die je maakt erg leuk, het ziet er altijd zo vrolijk uit! Ik vind alle slingertjes even mooi. Ik heb ook al iets zelfgemaakts in gedachten om terug te sturen. Fijn weekend!
    Groetjes, Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh, wat een boel reacties! Ik zou er graag 1 ruilen, maar nu ik al die mensen hierboven zie, ga ik er zelf proberen te haken. Volgende keer ruil ik graag met je. Eliane

    BeantwoordenVerwijderen
  36. voor mij graag de meest rechtse, een beetje lente in huis!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie slingers! Die wil ik graag :). In mijn raamkozijn staat een mooie vaas met mooie takken, maar sinds de kerstversiering eruit is, staan ze heel kaal te zijn. Ze wachten op een nieuwe versiering, maar met drie kleine kinderen die elkaar afwisselen met ziek zijn, is het er nog niet van gekomen. (en met mijn haaktalent zal het sowieso een paar maanden duren eer dat ik zo'n slinger klaar heb) Maakt me niet uit welke!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh ja, doe mij die maar, wat er overblijft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw! Ja!!!! Als ze er nog zijn dan wil ik ook wel graag een slingertje...of 1 rondje vind ik ook al leuk!! Ik wil gaan haken en dan heb ik mooi een voorbeeldje!! Ik hoor het graag mocht ik de gelukkige zijn...!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zou graag het gebruikte garen weten. Prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)