woensdag 23 januari 2013

It's a beautiful day & the shoe of Barbie


de laatste tijd zit ik wat te somberen,
ik krijg de niet helpende gedachten (ha)
maar niet uit mijn hoofd
nu laat ik die hier voor wat ze zijn,
want als ze mij al niet helpen,
laat staan jullie...
dus ik probeer de Schoonheid van alle dag te zien
(dat schijnt ook te helpen, naar mooie dingen kijken..)
zoals de late middagzon,
op een beeldje in de kamer


of de rare metalen flamingo in de tuin,
(die ik al jaren heb, ik weet ook niet waarom)
wat dan ook meteen zo ongeveer de enige vogel,
zou zijn geweest bij de vogeltelling,
van afgelopen weekend, geen vogel te zien hier,
ik ben benieuwd of hij ergens op een lijst was gekomen
...Roestige flamingo: 1...


op straat vond ik deze Barbieschoen,
een hele charmante schoen mag ik wel zeggen,
ik moest meteen aan de Barbie denken
met één koude voet,
hoewel ze nooit echt warm geweest kunnen zijn
met dit modelletje,
een complete Onzin-gedachte natuurlijk,
maar liever onzin dan niet helpend...


waar ik ook blij van word,
is alle leuke post, kaartjes,
ruilkadootjes en Zomaar-voor-de-aardigheid,
het snailmail kaartje kreeg ik van Claudia,
het Party hard kaartje van Marlous,
(misschien moet ik het eens proberen, ha)
om te bedanken dat ik iets leverde aan Oh Marie Magazine,
het stofje en de appelring kreeg ik van Maartje
misschien beter bekend als Miss Silly old Suitcase



bij de kringloop,
niets is zulke goede afleiding als,
het Zoeken naar verloren gegane zaken
vond ik een stapel stofjes,
daar sprong mijn hart wel even van op
zo vaak vind je geen leuke oude stoffen meer,
en een tuniekje met een mooie print,
het leek nogal een klein maatje,
maar ik paste er Zo in...


deze sokjes passen niet,
ik had ze best willen hebben,
ik nam ze mee, omdat ze zo mooi gebreid zijn,
samengebonden met een klein draadje,
dat vind ik dan weer zo lief,
mocht iemand er bijpassende voetjes voor weten,
laat dan een reactie achter dan stuur ik ze op..

Ook wil ik graag iedereen bedanken,
voor de Blije gezichten van de give-away van maandag,
ik gun werkelijk Iedereen een kadootje..
maar zoveel waren er niet..
Willen Ellebel, Baukje, Jeetjejanita, Eva Maria
en Yvon Schenkels hun adres mailen,
zorg ik dat het in orde komt..

zie, 
Moois Genoeg,
als je maar goed rond je heen kijkt,
misschien moet ik vandaag gewoon besluiten,
dat het een prachtige dag is..

bij deze 
ik wens je een Prachtige dag
-X-

26 opmerkingen:

  1. Jaa die sokjes met een draadje :) de oma die voor mijn shop de MINI SOCKS breit doet dat ook altijd, zo schattig! Jij ook een prachtige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de dag ineens van somber naar prachtig is opgeschoven. Hier ook een somber begin, na slecht geslapen, net even opgeruimd - zie mijn blog - en na jouw opbeurend bericht, ga ik zo fijn in de flow lezen en kijken wat voor leuke extras erin zitten. Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh hier loopt nog een dametje met kleine voetjes rond... die past er zo in!

    Wat een mooie sokjes trouwens, ze doen me een beetje aan de zakjes snoep denken die ik als kind op speciale dagen al eens kocht in het buurtwinkeltje.

    Ik wens je nog veel 'helpende' gedachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sokjes zijn zo schattig!
    En de illustratie die je maakte van het Barbieschoentje en de oude kaart deed me helemaal glimlachen, zo leuk ... Je maakt de vrolijkste dinge, hopelijk gaat je somberheid snel weg, ik wens het je van harte!
    En oh ja, ik mail je dadelijk mijn adres :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat maak je er toch altijd weer leuke foto's van, dat barbieschoentje...die combo...superr!
    Gefeliciteerd aan diegenen die geselecteerd zijn hihihi gelukkig valt hier ook met de regelmaat van de klok leuke post op de deurmat, wat is het toch fijn om in blogland te zijn! Warme groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi ingthinger!
    Mijn Zaza past die sokjes wel, mag ik jou dan een leuk kaartje of briefje met inhoud terug sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij noemen het rode gedachten. En net als in het verkeer is geldt rood als de verbodskleur! Alleen inhet verkeer en bij de niet helpende gedachtes. Voor de rest worden we blij van rood! De spullen die je hebt gevonden zijn erg leuk!Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je zulke leuke vondsten bent tegengekomen en dat je zoveel leuke post hebt ontvangen. De foto's zien er weer erg gezellig uit! Ik hoop dat het zien van al deze vrolijke dingen helpt je gedachten te verzetten en wens je ook een prachtige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ...ik zag vanmorgen een manke barbie voorbij lopen...ze was haar schoen aan 't zoeken...en
    sjagerijnig dat ze was joh!...nou ik zei nog
    "maar het wordt een mooie dag"...maar ze wilde het niet horen...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soms zijn de kleine dingen even de grote dingen... Da's goed voor een mens

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeiemorgen, wat zijn de 'mooier dan ik dacht' kraanvogelslingers mooi en vrolijk. Gisteren vlogen ze in de bus (toen ik even in de kringloopwinkel was)- (voor nog meer geluk). Ik kan het zelf nog niet (het vouwen) dus ik wil er nog twee bestellen. Eén voor mijn dochter en één voor mijn schoondochter. En verder genieten van deze prachtige zonovergoten mooie winterdag. Met warme groet van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij de vogeltelling zag ik zondag maar 1 merel, die was wel goed zijn buikje aan het rondeten maar al zijn vriendjes hadden zich verstopt. De enige die nog langs kwam was de kip van de buren, maar die stond niet op de lijst. t Is toch ook een vogel he, knap niet waarom die gediscrimineerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoihoi, heel herkenbaar die somberheid helaas.
    Maar inderdaad bloggen en lieve post helpt!! En kringlopen en bakken en knutselen :)

    Wat een lieve post heb je gekregen.
    Enne..misschien is Barbie wel Assepoester geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doe voor het eerst een gooi naar een van je give away en gelijk BINGO! Leuk, leuk, leuk. Ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd hoor!!
    Jij ook een hele prachtige dag toegewenst!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ingrid,
    als je je weer eens wat somber voelt wil ik je met alle plezier trakteren op een lekkere cappuccino met iets erbij bij de Driekant... Lekker dicht bij de kringloopwinkel!
    Laat maar weten wanneer! Mijn contactgegevens kun je vinden op www.burobinnenkant.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms heb je van die dagen. Misschien helpt dit een beetje:
    http://www.youtube.com/watch?v=iyqCo5_pWYc
    :-)
    Groet van Tjielp

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Getsie vervelend dat je wat somber bent, en dat terwijl je omgeven bent met , volgens mij, een heerlijk huis vol vrolijke spulletjes! :-) wat een mooie stofjes heb je gevonden! Een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik weet wat je bedoelt: de laatste tijd somber ik ook maar een beetje voor me uit. Het kan niet het jaargetijde zijn, tenminste bij mij, aangezien ik van kou en sneeuw hou! Jouw roestige flamingo liet me dan even lachen, hij is super grappig, vooral met dat voetspoor. en die barbieschoen vind ik gewoon mooi,,, dat beeld is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat leuk dat ik heb gewonnen !!!!En ik roep altijd dat ik noooooooit wat win.
    Ik ging vanmorgen even de soldes doen, dat is hier nog een echt spektakel Het begint altijd op woensdag en 's morgens om acht uur hoor je dan op de radio dat de SOLDES zijn begonnen. Bij de Cultura Stonden allerlei manden met echt van alles en nog wat voor 70 % korting, van leuke babyknoopjes tot en met leuke schriften en scrapbladen(wat dat ook moge zijn maar er stonden hele leuke etiketten op) Ik ging met een arm vol naar huis, vol heerlijkheden die ik niet echt nodig had maar waar ik wel blij van wordt en dan nog de giveaway gewonnen! Ik stuur je een mail

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is absoluut niet mijn favo tijd van het jaar, het is elke keer een worsteling om januari en februari door te komen *zucht* tegen maart begin ik doorgaans pas weer een beetje op te leven. Er valt mijns inziens best iets te zeggen voor een winterslaap ;) Gelukkig gebeuren er ook dingen waar ik warm van word... een lief woord, een mooi plaatje of zomaar onverwacht een cadeautje krijgen, zoals een blij gezichtje dat ik tegenkwam op jouw altijd opbeurende blog en dat zomaar bij me komt wonen! Hoe leuk is dat?! Dankjewel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het Barbieschoentje is een oudje. Dit soort schoentjes werd in de zestiger jaren gemaakt. We grappig dat je zo'n schoentje op de straat vind, daar droomt volgens mij elke verzamelaar van ;-) Nog liever een paar natuurlijk.
    groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zat ook dit weekend klaar met mijn dochter voor de vogeltelling. Maar oh oh ze hadden geen slechter weekend kunnen uitkiezen. Ijs en ijs koud. Dus geen vogel die langs wilde komen voor brood en vetbollen. 1 merel die 5 X kwam en die door dochter 5 X geturfd werd.

    Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ons Frederieke heeft nog kleine voetjes... ze is vandaag 8 weken geworden :) en voor de gehaakte sloefjes die je eens gemaakt hebt voor onze Pepijn zijn haar kleine voetjes nog net té klein.

    Ik tel ook echt af naar de lente, kan ik met m'n dochter gaan wandelen en de zwangerschapskilootjes gaan aanpakken ;)

    Groetjes
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik word blij van dit blogje. (dat wilde IK ff kwijt. :))

    Oh enneh, wat een prachtige vondst qua stofjes bij de kringloop! Die zijn prachtig en als nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Juist! Niet helpende gedachten zijn de moeite niet waard. Het helpt mij ook altijd om dan extreem te gaan letten op wat dus WEL fijn, mooi en lief is :) Maak er een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik moet even kwijt dat ik helemaal blij wordt van de geweldige schoen op prachtige kaart, ik zie Barbie er bijna over heen wandelen. Ik word er helemaal vrolijk van! Dank je wel.
    Groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)