vrijdag 25 januari 2013

Pakster No. 7 and a little swap


een tijdje geleden, liet ik 3 tekeningen zien hier,
die ik maakte voor het blad Groter groeien
die niet meer geplaatst werden 
omdat het blad ophoud te bestaan,
ik maakte er al eens eerder één voor ze, vorige zomer al
maar de plaatsing werd steeds uitgesteld,
nu zag ik het blad van de week in de winkel
en ik keek er even in,
en zag daar mijn tekening 
zo gek, je naam te zien...
(ik denk dat ze vanwege de schrik van het
stoppen van het blad,
vergeten zijn er mij er één op te sturen, snap ik)


dat heeft verder niks met deze ruil-post te maken
maar ik vond het zo leuk dat ik het even wilde melden,
vrijdag is een beetje de ruil-dag geworden
ik heb er plezier in
en stuur pakjes overal naar toe...
soms lijk ik wel :

dit papiertje vond ik in een doosje
met geborduurde zakdoekjes,
je zal maar de hele dag zakdoeken
hebben moet inpakken,
en dan nummer 7 worden genoemd
ik zie haar meteen voor me,
met een bloemetjes jurk aan,
in de zakdoeken fabriek ergens in de jaren 50
ik vind eigenlijk dat ze alsnog een naam moet krijgen
Coby, misschien of Mientje, wat denk jij?

(het word wel weer een 
van de hak op de tak bericht zo..:)


deze week heb ik 3 lapjes ter Ruil
ze zijn alle 3 ongeveer 80 bij 50 centimeter,
nr. 1 is gebruikt, met hier en daar een plekje
maar wel heel Lief
de andere 2 zijn ongebruikt
dus als je zin hebt in een klein maar Gezellig lapje
laat dan even een reactie achter

-if you lik to swap one of these vintage fabrics
(50/80 cm) please let me know,
which one you like,
doesn't matter what you send me in return,
thank you-

graag zou ik de oorbellen van vorige week ruilen met
Dionne, Maud Boelaars en Miss Moustache,
als jullie je adres willen mailen,
(ik zal aan Pakster nummer 5 vragen
of ze het in orde wil maken, ha)

fijne dag
-X-

45 opmerkingen:

  1. oohh wow, ik kijk al langer mee met je ruiloproepjes en nu staat er echt iets bij wat ik heel erg super zou vinden om te ruilen! lapje #2 daar kan ik zeer zeker wat mee ;-) en nu maar duimen dat ik het word

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe weer eens mee voor de gein. Ga ik eens wat leuks verzinnen om te ruilen :-)
    Lapje 2 en 3 zingen me toe!!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze heette vast Coby! Ik heb onlangs nog wat gewonnen maar ik doe gewoon weer mee hoor en dan ook voor lapje twee. En dat van de hak op de tak maaakt jouw berichten juist zo leuk. Gewoon praatje pot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf van die tekening! Tuurlijk moet je dat even laten zien hier!
    Enne... ik vind Mien wel een goede naam voor de inpakster....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ruil graag een lapje met jou! Pakster nr. 8 staat al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, het lijkt me echt een Mien.. of Bea misschien?
    Stofje nr. 1 lijkt me heel leuk om te ruilen. Ik heb sinds kort een naaimachine en, na een paar proeflapjes en oefeningen, kan ik niet wachten om iets leuks te maken van een lief, schattig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super dat je tekening geplaatst is, op een gegeven moment dachten ze bij Groter groeien blijkbaar toch nog aan je!
    Zelf houd ik erg van lijnenspel en grafisch werken, nr 2 zou ik heel graag willen hebben, daar kan ik zo veel andere leuke werken uit maken. Ik zou hem heel, heel, heel, heel, heel graag willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ze heette vast Cobie ofzo... zo heette mijn moeder ook, maar dan weer niet in een zakdoekenfabriek. Vind het wel heel raar dat je geen exemplaar van dat blad hebt ontvangen trouwens, ook al stoppen ze er dan mee, het is mooi wél jouw tekening ha!
    Oh die lapjes zijn te leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat ze marjanneke heet..... Die lapjes zijn erg leuk. Ik wil wel mee doen met de ruil :-) Fijn dat ze toch je tekeningen hebben geplaatst ze zijn echt heel leuk. Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vroeger had ik een jurkje van stofje nr 1.... zou het niet fantastisch zijn als ik die nu zou winnen.... dan maak ik er een tasje van voor een breiwerkje in te doen... :-)))

    Ben al aan het bedenken wat voor moois ik jou als ruiltje zou sturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lapje 1 heeft mijn hartje zojuist gestolen :-) Ik kom hier nog niet zo heel lang, maar zou wel heel graag deze swap met je willen doen. In ruil terug misschien een ander lapje uit mijn lappenmandje of andere fijne verrassingsdingetjes?

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hi! I would be happy to swap 2 or 3 if nobody else has asked for them...i can't actually read what the other comments say so i don't know ...i love the way you photograph things on your blog...happy friday...trixi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die inpakster heet denk ik Grietje of Iet...

    De tulpjes zijn heel lief, dus ik maak er graag kans op. Dan ben ik Pakster nr.9 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mag ik ruilen voor lapje 2! Ik doe een gok, maar wat wil je er graag voor retour? Als ik een van de gelukkige ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil ook wel iets ruilen met je, een verrassing haakwerkje?
    O, en die inpakster nr 7 heette denk Marietje!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lapje 1 is leuk!!! En 2 ook en 3 ook...ik kan niet kiezen! Help! ;-)Ze zouden allemaal een leuk kussenhoesje kunnen worden!
    Groetjes
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. moet bijzonder leuk zijn om je eigen tekening gepubliceerd te zien, bravo!
    dat confituurstofje (2) is waanzinnig vrolijk - mag ik meedoen met de swap?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nrtje 2 zou heel mooi staan in mijn nieuwe keuken in het nieuwe huis, het is nl een rode keuken...

    Conny lijkt me ook een goede naam voor mevrouw nr 7, of Fanny...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat briefje, met pakster nr 7.... geweldig om te vinden! Ik vind stofje 2 helemaal leuk! Zou het graag willen gebruiken om over een dekseltje te doen van een zelfgemaakt jammetje . Een mooie dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pakster nr 7...ik denk toch dat het een Carla was ;)
    Ik doe graag mee voor lapje nr 1.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mientje, dat was vast haar naam!
    En thuis had ze roodwit geblokte gordijntjes hangen. :)
    Bedankt voor je blog van gister, was precies wat ik nodig had.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lapje twee is echt helemaal geweldig! Ik zie het al helemaal voor me als het sloopje om mijn kleine reis-kussen.
    geniet van deze zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat leuk dat je met me wilt ruilen. Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben gek op leuke stofjes, wil graag ruilen!
    Fijne besneeuwde dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lapje nummer 3 met die vrolijke tulpjes vind ik erg mooi. Het doet me vast aan de lente denken.
    Waar ik het voor wil ruilen... dat blijft nog even een verrassing, tenzij je een wens hebt natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo, Ik zag dat pakster 5 mijn post al in orde heeft gemaakt. Leuk! Ik vind de lapjes schitterend, maar de praktijk leert dat ik er niets mee doe, dus ik laat het graag voor een liefhebber. Met zonnige Zeeuwse groet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  27. stofje nr 1 vind ik wel héél leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, Ik wil graag wat met je ruilen voor lapje 2. Daar word je meteen vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie vintage stofjes! Ik zou heel graag met je willen ruilen voor stofje nr 2 .
    Je kan altijd is een kijkje nemen op mijn blog voor wat je graag zou willen ruilen. Of ik geef je een lapje van mijn stofkes :-)
    groetjes madame Volt

    Als je interesse hebt mag je me altijd mailen: sophievolt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. whoehoe, ruilen :) ga eventjes mijn adresje mailen. :) Bij de stofjes doe ik even niet mee.
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Elsje vind ik wel leuk :) Maar Mientje ook!
    En lapje 3 wil ik wel, ik kan niet naaien maar ik gebruik lapjes al mini tafelkleedjes, ook goed he!
    Fijn weekend,
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Via Zaanse Zolder kom ik op je blog,nieuwsgierig naar het ruilen,wat een superleuk idee,misschien eens wat voor mij over een poosje,ik ben net begonnen met snail mailen,dus haha 1 ding tegelijk,ik zie allemaal leuke haakwerkjes aan de zijkant van je blog,ik neem aan dat je dit allemaal zelf maakt,echt gaaf,helaas pfff ben ik daar niet goed in,veel pogingen gewaagd,maar goed je kunt niet alles hebben,ik ga je volgen,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goed begin van het weekend, superleuk!!
    Nu je mailadres opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik zou best wel eens pakster 2 willen zijn, lekker anoniem een beetje zakdoekjes inpakken... en daar gewoon tevreden mee zijn. pakster 1 lijkt me een beetje teveel verantwoordelijkheid, maar pakster 7 vind ik dan weer een beetje triest. ik denk trouwens dat ze Marijke heet en keurig om 6 uur het eten op tafel heeft staan voor man en 7 kinderen, maar stiekempjes droomt over ridders in glanzende wapenrusting die haar zakdoekje oppakken en voor haar ten strijde trekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super leuk je tekening in het blad! Fijn dat deze in ieder geval nog wel geplaatst is en gelukkig dat je op tijd zag dat hij geplaatst was, anders had je dat leuke moment gewoon gemist. Ik zou graag iets willen ruilen voor lapje 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lapje twee hoort gewoon in mijn keuken.
    Alle assecoires zijn daar rood\wit :)
    Maar is voor het ruilen.
    Moet ik even wat zoeken voor je, blijft een verassing dan.
    En die inpakster, die heet Mien.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geen zorgen over het bewijsexemplaar, zolang de factuur maar wordt betaald! (Kan je daarna makkelijk een eigen blaadje kopen voor 't archief). Zorgt P's economisch inzicht ervoor dat je een beetje degelijke tarieven hanteert?

    Ik denk Cora of Trees. Prima quizvraag zo voor de vrijdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een naaimachine gekocht. Ik moet van nul beginnen maar verheug me er op.
    Lapje 2 zou dan ook erg leuk zijn

    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. zo'n leuk idee! lapje nummer 3 lijkt me wel wat, doet me aan de lente denken en aan Nederland, dankzij die tulpjes. Ik heb wel wat leuks dat ik met je kan ruilen... maar wat, dat verklap ik lekker niet :)
    Inez, ineseda.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk dat er toch nog een tekening afgedrukt is in het tijdschrift! Ik zag trouwens dat je ook in de Mollie Makes Home komt te staan. Ik neem aan dat het om een eerder artikel gaat (wat ook in de NL versie heeft gestaan). groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige tekening! En leuk dat ie er toch nog instaat ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lapje nummer twee lijkt me super. Leuk om pannenlappen van te maken voor in mijn keuken.
    O, ja voor als je het nog niet wist; die pakster heette Beitske.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. De oorbellen (en de andere leuke dingetjes) zijn super. Heb ze al gedragen! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)