vrijdag 4 januari 2013

Th.ing.s I found and a little swap..


het lijkt niet echt het goede kringloop-seizoen,
laat staan dat er enige sprake is van Kringloopgeluk,
op het moment ; )
de ene kringloopwinkel hier in de stad is dicht
vanwege de vakantie,
de andere is zo belachelijk duur,
dat ik net zo goed naar de Hema kan gaan,
wat ook best leuk kan zijn,
maar waar ik niet zo Blij van word,
als van het vinden van iets,
waarvan je niet wist dat je het zocht...


wel vond ik het vintage kinderjurkje,
en het doosje om zelf lampionnen te maken,
helemaal compleet,
zelfs met een opgedroogd tubetje lijm erin,
kijk daar springt mijn hart van op..
hoewel ik er verder geen enkele bestemming voor heb..


ook vond ik een hele pot,
met plastic broches,
(dat was dan wel een geval van kringloop-geluk)
vooral het gebakken eitje vind ik erg geestig,
ik vraag me wel meteen af,
wie er serieus met zo'n eitjes-speld op haar truitje liep..
omdat er verder zo weinig te vinden is,
(maar misschien is het bij jou anders)
leek het me een goed idee,
 om 3 van deze speldjes ter ruil  aan te bieden,


ik heb heel veel Dingetjes geruild via mijn blog,
maar de laatste tijd lijkt er niet echt veel animo meer voor,
ze komen uiteindelijk niet tot stand,
soms krijg ik niks terug
(maar misschien is dat vanwege de slechte postbezorging,
waar je zoveel over hoort)
enfin, ik ga gewoon stug volhouden,
en elke week weer eens iets ter ruil aanbieden,
dus heb je zin in een gekke, fijne of mooie broche,
laat me even weten, en ook welke..
(ben benieuwd of iemand zin heeft in een eitje : )

(if you like to swap a vintage broche by choice,
doesn't matter what you send me in return,
please let me know, thank you)

fijne dag
-X-

36 opmerkingen:

  1. Ik vind die zwaluw erg leuk, misschien helpt het om het voorjaar snel terug te hebben. Dit sombere vochtige weer vind ik vreselijk!!!! En je krijgt zeker iets terug hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig had ik woensdag wel een kringloopgelukje een geweldige leuke tas. Ik volg je blog sinds kort, na het lezen van de 101 woonideeen...en geniet volop. Ik wil wel ruilen voor de mooie rode druiven, maar waar maak ik jou blij mee? Groet Esther (Espiratie.blogspot en ganzert.blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen! Och, ik zwicht voor iedere broche, steeds weer. Zelfs bijna voor het eitje. Maar als ik zou mogen kiezen dan zou ik graag iets met je Ruilen tegen het Veertje! oei... x

    PS Ik roep het al tijden maar ik ga ook écht beginnen met zo'n leuke Ruilaanbieding eens in de zoveel tijd. Goed voornemen. #2013

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch nog een kringloopgeluk en hoe, leuk hoor die broches, maar van mijn kant even een blogbreak, dus reageer even niet op ruilen maar op het feit dat ik gisteren het blad 101 woonideeën kocht en jouw artikel las! Ik riep meteen, ik ken haar, ik ben een fan en volger van haar blog. Het bijzondere was, ik ving een glimp op van een foto van de pagina en zei meteen: Ingthings! Je hebt een herkenbare stijl, zo leuk! Fijne dag, X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die zwaluw is leuk! Voor ruilen ben ik wel in....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superschattige broches, vooral dat veertje en die zwaluw! Heb laatst een poedel-broche gescoord bij de kringloop. Daar kan ik echt blij van worden. Jammer he, dat sommige kringloopwinkels zo duur zijn nu het 'hip' is om te kringlopen... Ik vind het ruilen een leuk idee! Laat het nu even aan me voorbij gaan, weet niet zo goed waartegen ik het kan ruilen. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, dat eitje!
    Enorm geinig, maar niets voor mij.

    Het veertje daarentegen... Ik geef me op voor het veertje. Ik kan vast wel iets leuks verzinnen om het tegen te ruilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid,
    Ook mijn geluk met kringloopvondsten is de laatste tijd wat weg. Bij mij in de buurt zijn de winkels ook erg rommelig. Misschien komt het weer goed als de maand wat verder is en alle kerstspullen weer uit de winkel zijn verdwenen. ik wil graag wat met je ruilen. Heb nog heel veel vrolijke stofjes maar weet eigenlijk niet goed of je daar wat mee doet? Voor mij webshop krijg ik heel veel oude behangboeken en regelmatig zit daar ook een boek bij met stoffen. Ik hoor het wel.
    Fijne dag. Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga voor het gebakken ei. Helemaal geniaal en super origineel!

    Groet,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, er is al animo voor het eitje zie ik. Ik ben gevallen voor het ankertje. Zou je die met mij willen ruilen? Ik beloof dat er zeker wat terugkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt toch echt wel leuke dingen gevonden hoor! Dat doosje van die lampionnen is te leuk echt en die broches natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen spamfilter bij de snailmail, hoop ik toch?
    Vind de zwaluw geweldig, past helemaal bij mijn zwieren-zweven-zwaaien-2013, maar daar is al genoeg animo voor. Zal zelf op zoek gaan naar kringloopgeluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met een rood hoofd; ik ben één van die ruilers die een schop onder haar kont verdient!...hier liggen de spulletjes voor jou klaar om verpakt te worden en op te sturen...maar het ook écht doen, oh oh!

    xx fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oo het eitje is al gekozen...Ik was al in mijn kast gekropen om te zien of ik iets leuk voor je vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze swap laat ik even aan mij voorbij gaan.
    Wat een leuke letters zie ik op de achtergrond van de lampionnen-maak-doos...Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh... dat druivenbrochje is leuk... eindelijk een rood ipv een blauw druifje! ;-)
    Hier is het ook triest bij de kringloop... of heel duur... of gewoon niks leuks te vinden... maar... als je dan wel wat vind ben je er ook extra blij mee!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach jammer, het eitje is al genoemd. In ieder geval veel ruil-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk!! Ik wil graag meedoen... Heb nog nooit iets geswapt ;-) Allemaal nog nieuw voor mij. Ik heb ook vast wel iets leuks voor jou! Ik zou voor een krokodilletje gaan. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie wel iets in het veertje en ik kan vast wel iets leuks voor jou vinden in mijn (rommelige) huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooooooooh nou... dat is toch een heel geluk. Een grote bak broches! Ik vind het eitje geweldig! Die heb ik nog nooit eerder gezien. Hij doet me denken aan professor Lewin, die draagt tijdens zijn colleges ook ENORME broches. Dat doet hij om de aandacht van zijn studenten vast te houden. Hij droeg ook een keer een eitje. Kijk: http://web.mit.edu/hillel/www/events/debates/images2005/lewin.jpg

    Ik zou graag willen ruilen. Uiteraard tegen andere broches of tegen iets anders :)

    Liefs!
    Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Ingrid,

    Wat een mooie koopjes! Ik heb nog nooit meegedaan met een ruil via blogspot, maar ik zoek al tijden naar een zwaluw broche zoals op de foto. Dus ik zou die héél erg graag met je willen ruilen voor iets anders!
    Alvast een fijn weekend!

    Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Ingrid,
    Je vondsten zijn toch wel weer leuk hoor...
    Ik wil wel ruilen. Heb al iets heel leuks in gedachten. .... Ik kies niet verras me maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je vondsten wel leuk. Zelf heb ik gisteren 2 70-er jaren soepkommen gevonden..ook leuk :-) Het zijn geen tassen vol, wat ook weleens gebeurt, maar ben toch blij

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ow Wat een zaligheid! Een pot vol broches! Ben er dol op!! Lijkt me heel leuk een x mee te doen met een ruil! Kans is aanwezig dat je iets krijgt uit je eigen kringloopwinkeltjes, we vissen in dezelfde vijver ;) Het rode fruitje vind ik erg leuk... Misschien tot ruils... en zie http://aliceintheappletree.blogspot.nl/search?q=broches voor meer broches uit dezelfde kringloop vijver! ..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk! Vooral de vogeltjes, die wil ik wel graag ruilen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ai wat een moois! Die krokodillen, Jaa geweldig. De krokodil uit de kerstboom zit weer voor 50 weken in het plastic, is te kwetsbaar om te dragen dus ik zou wel een robuuster exemplaar willen....
    Groetjes van Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk hoe je toch iedere keer je schatten blogt! Word er altijd vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi hoi

    Toch heb je weer leuke vondsten gedaan. Ik doe graag een gooi naar de krokodillen broche. Ik zag laatst een foto , weet echt niet meer waar, waar die op een heel orginele manier werd gedragen. Ik heb al iets leuks voor je in gedachten. Ik blijf in de brochjes, ik maak een leuke vossenbroche voor je.
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  29. i would LOVE to swap a brooch! do you post to the US?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waahhhhhh! Dat ei is geweldig!!!
    Ik verzamel en draag gekke opvallende broches !!!
    En dit eitje zou ik zonder meer op mijn kekke hippe zomeroutfitje gooien!
    Bij warm weer een echt gebakken ei van maken?ha ha
    Mijn 2e keus Zou een krokodil zijn ....ook leuk :-)
    Nou ik hoop dat we wat kunnen ruilen binnenkort;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke broches! Een gebakken ei. hoe komen ze erbij. Ik zou het erg leuk vinden om de druiven te ruilen. Die past namelijk helemaal bij mijn tante die vrijwilliger is in een druivenkas.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk en inspirerend blog! Ik zal hier nog vaak gaan kijken. Ik wil ook wel ruilen hoor. Maakt niet uit wat, ik ben dol op post :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kreeg meteen een warm gevoel bij de broches omdat mijn moeder deze vroeger droeg.
    Ik zou jou graag een kringloop-leuk-dingetje van de belgische kringloop geven in ruil voor het veertje.
    Hier in België snuffel ik wekelijks en ze doen hier echt van alles weg, zo geweldig

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mijn reaktie is niet aan gekomen, waarschijnlijk op de verkeerde plek gezet? Maar geeft niet je ruiladresjes had je al gevonden zag ik. Ken je blog sinds kort via flow maar vind het geweldig! Hele leuke ideeen en je hebt al weer aan t haken gekregen, ook al was het iets wat nog afgemaakt moest worden, maar nu ligt het kant en klaar op de plek die ik ervoor bedacht had. gr.beppie uit enkhuizen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geen idee of je nog wilt ruilen Ingrid, maar ik wil graag ruilen. Het eitje is bij mij favoriet maar ik vind ze allemaal tof. (en ik stuur zeker iets terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)