donderdag 14 maart 2013

Things I found & a lovely cat


dus wij gingen gisteren op pad,
eerst naar Ede
(waar ik ongeveer 100 jaar geleden,
op de kleuterschool zat..)
de halve winkel was dicht om onduidelijke redenen,
wel vond ik (of eigenlijk Nelleke)
deze bijzondere gieter,
en dat was het dan zo ongeveer wel,
in die halve winkel..


wij reden door het Gelderse land,
de ene kringloop was net afgebrand (echt waar)
de andere Toch maar niet open op woensdag,
de volgende leek meer op 
een soort tweedehands Blokker..
maar ik vond toch nog
2 vintage jurkjes


de blauwe zou ik nog wel overwegen,
om aan te trekken,
de roze niet (ha)
je moet je beperkingen kennen...


onderweg werd er nog wat getwitterd,
met deze en gene,
en we werden uitgenodigd bij Marloes
voor een kopje koffie,
alwaar we Bijzonder hartelijk werden ontvangen,
ook door Mollie, werkelijk de allerliefste kat,
die ik eigenlijk al een beetje kende van haar blog...


we kletsten, wisselden ervaringen uit,
en Marloes vertelde verhalen,
oh...als er iemand verhalen kan vertellen...
kortom het was gezellig,
maar wij waren op expeditie, 
dus we bezochten nog een kringloop of 2,
wat ook niet zoveel opleverde..


dit hoofdje nam ik mee,
omdat Nelleke dacht dat ik het wel 
kwijt kon raken op de markt,
zelf vind ik het een beetje eng, zo'n half hoofd,
maar ach je weet het niet..


dit was dan wel een goede vondst
een Lotto spel wat ik nog niet kende..
en oja, 
marmer word hip of is het misschien al,
ik wist er niet van,
Nelleke zei het, en Marloes wist het ook al ; ))
 ik zou het ook nooit meenemen,
hip of niet, ik vind het gewoon niet mooi..


op de terug weg begon het werkelijk als een gek
te sneeuwen,
en toen ik thuis kwam was het Ineens kerst,
ja, het was een Bijzonder dag,
zo één met een gouden (wit) randje..

fijne dag
-X-

26 opmerkingen:

  1. Oooo, wat heerlijk!
    en in dat hoofd moet tuinkers, een mooie kapseltje voor het meisje :-)

    (en marmer?? ja, ik las het ook al her en der. Maar nee ...)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mocht je nog meer kringloopwinkels willen bezoeken in de Achterhoek. In Borculo is een leuke, die heet Bohero (met googlen vind je wel een adres) Wel even op de openingstijden letten. Ik ga zelf zo naar Groenlo toe, kijken of ze daar nog wat leuks hebben.

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, ik weet welke halve winkel je bedoeld (denk ik) Tot mijn 27ste woonde ik in Ede.

    Het roze jurkje is wel een leuke aanwinst voor je 'kleurtjes' Ik denk dat ik hem in de zomer met een leuk slippertje wel zou aantrekken ;-)


    Het hoofd vind ik ook iets engs hebben hoor. Die zie ik nog niet in mijn woonkamer staan

    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh, wat een schattige poessie!! Ben gék op katten!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wij deden in zo'n hoofd altijd zo'n kroosjesplant, met heel kleine groene blaadjes, kreeg het kind een bos met haar waar je "u" tegen zegt! groeten uit zonnig Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lottospel is gaaf! Heu... Marmer weer "in" pft.... Back to the eighties dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha de verhalen ja....van Opa die mooie klompen heeft! Geweldig. En inderdaad, Daan zegt het al slaapkamergeluk hoort in dat hoofd. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had ook een kerstgevoel gisteren, en aan de andere kant van het land geloofden ze me niet want daar straalde de zon.
    Dat is het loto spel dat ik als kind had, ik vond het altijd jammer als ik de heks in pot omdraaide.

    Wil iemand onze (roze) marmeren schouw hebben, wij willen er graag vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw seg, wat een vondst, dat blauwe kleedje! Dat deed ik direct aan, zo mooi en een geweldig model!

    En marmer? Daar doe ik ook niet aan mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat blauwe jurkje is echt mn droooomjurkje!! Zo'n gietertje heb ik ook gehad, maar ik gieterde steeds perongeluk alles onder als ik de plantenspuit gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat klinkt als een super geslaagde dag, ookal hebben jullie dan niet zoveel schatten gevonden. Het blauwe jurkje vind ik echt prachtig! En het nieuwe lotto spel is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat heerlijk zo'n rommelroute...en dan dat lotto...wouwiee heerlijk zo'n nieuws spel met al die fijne kleuren en tekeningen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een reuze gezellig kringloop-koffiedrinken-sneeuwstormavontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke spulletjes.
    Jammer van de kringloop Ede, er is inderdaad veel schade door brand.
    Ben je ook in Veenendaal geweest? Wij hebben hier ook *even tellen* 4 kringloopwinkels :).

    Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig die gieter is geweldig! En dat roze jurkje/stofje vind ik super. Ik ben gek op roze en op madeliefjes :). En dat lottospel is ook prachtig. Toch nog hele leuke kringloop vondsten. Ja ik zag net bij Nelleke het marmer...gruwel, nee daar ga ik me toch echt nooit meer aan begeven of ik moet een oude villa kunnen kopen met een marmeren vloer op de badkamer of zo dan wil ik het nog wel overwegen ;).
    Ik ben gisteren goed geslaagd in de kringloop in Brunssum, waar Lien (keetje van Lien) ook komt 6 dikke kinderboeken die wel 300% duurder waren geworden als normaal gesproken (van 0,25 naar 1 euro ;)) en twee memory spellen (een oudere en een jip en janneke :)). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh the blue dress is so pretty and so you

    BeantwoordenVerwijderen
  17. klinkt als een heerlijk, gezellig en geslaagde dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch heb je mooie dingen bij elkaar gevonden. En marmer? Dat wist ik niet ik mij er eens in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, ik ben dus echt marmerfan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat lottospel ken ik, dat hadden wij thuis toen ik klein was. Sommige plaatjes vond ik heel raar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aaah, op bezoek bij Marlous... dan was je vlakbij ^_~ tja, de kringloopwinkels hier in de buurt zijn niet echt geweldig... helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. love the pink dress!! and that cat is so sweet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)