dinsdag 16 april 2013

A little dress-stress..




toen ik een jaar of 12 was
wilde ik graag mode-ontwerpster worden,
ik was dol op kleren, hoewel ik vooral Praktisch
moest dragen..
mijn droom waren zwarte lakschoenen 
met zo'n bandje over de wreef...nooit gekregen..
en hoewel ik dol ben op kleren
en mooie ontwerpen, is mijn garderobe
een rommelig samenraapsel van tweedehands
en af en toe wat nieuwe Dingetjes..


er is geen lijn in te ontdekken
ook heb ik nogal de neiging om net het verkeerde
aan te trekken...of er is Iets aan,
een vlek waarvan ik niet snap waar die vandaan komt,
een loshangende zoom..
nu had ik mij bedacht dat ik voor mijn feestje
eens helemaal strak tevoorschijn zou komen..


ik kreeg een Ongelofelijke aardig aanbod
van Hester en Marielle van de House of Dots
zij stuurden mij een fantastische jurk op..
maar helaas te groot
(op een ander moment had ik dat waarschijnlijk 
wel fijn gevonden, maar nu niet)
en niet kleiner leverbaar
de jurk zond ik terug..
en nu zit ik ineens met een soort jurken-stress..


nu heb ik echt een hekel aan winkelen
en al helemaal aan pashokjes
zeker als ze dan ook een spiegel hebben,
dat je je zelf van achter ziet..dat hoeft echt niet hoor
en dat TL licht, ineens ben je helemaal 
roze en vlekkerig...
terwijl je dacht dat je er eigenlijk best aardig uit zag..
en ik krijg helemaal de zenuwen als er dan zo'n 
winkeljuf zegt hij staat je ééénig..
(tuurlijk;)


bovendien vind ik het wel Even leuk
om me er mee bezig te houden (met kleren)
maar ik heb al snel mijn verzadigings punt bereikt,
zo ongeveer Nu..
en de kans is groot
dat ik Zondagochtend gewoon zomaar iets
uit mijn eigen rommelige collectie pak...

en oja,
 misschien leuk voor de Belgische lezers
op Vrijdag 26 april geef ik 2 workshops
in Kringwinkel WEB in Turnhout
van 2 DIY projecten uit mijn blog
(van 11 tot 12 uur en van 13.30 tot 14.30 uur)
Het is gratis en je kan je aanmelden via
MyriamL@webwerkt.be

wel...
ik wens jullie een Mooie dag
(al dan niet met een gezellig jurkje aan)
-X-

27 opmerkingen:

  1. Hahahaha je bent echt hilarisch! Jammer van de te grote jurk, fijn dat een L te groot is. Maar ik denk écht dat je gewoon moet aantrekken waar je je fijn invoelt, gewoon iets wat je al hebt dus, leuke broche erop, kettinkje en hopla, niets meer aan doen. Het gaat goedkomen! Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe vooral aan wat lekker zit en volg verder het advies van Syl!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow, die lakschoentjes wilde ik ook en kreeg ik ook niet! Zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik snap dat wel. Ik heb op de kunstacademie modevormgeving gestudeerd. Ik heb daarna gewerkt in een prachtige stofdrukkerij als ontwerpster en colorist. Een heerlijke tijd met bezoekjes aan Parijs, Lille en Como. Maar zoals vele drukkerijen hebben ze het niet gered en is de zaak failliet gegaan. Na een bijscholing ben ik in het onderwijs terecht gekomen. Ik verzorg ook mode lesjes, maar ik merk ook de kant van de mode die jij hierboven beschrijft. In de loop der jaren ben ik steeds 'groener' geworden en ben ik een voorstander van recyclen en consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook jurkenstress voor komende zondag, fraai is dat! ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie morgen, ja, ik herken het. In het dagelijks leven geen probleem maar o wee als 'het er op aan komt' (als je dochter trouwt bijvoorbeeld). Werkelijk niks is leuk genoeg. Ik hou niet van zwart en grijs, dus dan zie je dat alleen maar overal. Bij toeval loop ik wel eens tegen iets aan. De slechtste aankopen ooit gedaan met een vriendin, die dan zegt 'het staat je echt heel leuk' en dat doe je dan maar omdat je het maar al te graag wil geloven. Je begrijpt het wel: ik ga vaker alleen KIJKEN, want dat vind ik dan weer wel leuk. Wat een heel verhaal is het weer geworden. Verder komt het uiteindelijk allemaal wel goed.... maar o o o die stress vooraf. Kon je deze week maar overslaan en was het maar vast ZON-dag. Ik wens je een SUPER feestelijke dag toe met een warme Zeeuwse hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ook hier jurkenstress ivm een bruiloft. De postbode loopt zich suf met pakketjes, maar alles wordt afgekeurd ;-). Veel succes, komt goed en alvast een heelllll fijn feestje zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb gezien dat op de bovenstaande site ook een mooi trouwjurkje staat...

      Verwijderen
  8. Oh! zo fijn, er zijn er meer met deze voor de meeste vrouwen onherkenbare trekken. Voor mij zo'n herkenbare tekst. Fijn!
    Ik wens je gewoon een nieuwe opgestuurde passende jurk.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. King Louie is een fijn merkje!!
    http://www.kinglouie.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar! Alleen hangen hier genoeg jurkjes in de kast..... maar omdat ik zo van lekker eten hou past de helft niet goed meer. Nu is er dus de afvalstress. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helaas heel herkenbaar! Maar ik sluit me helemaal bij Syl aan. Gewoon iets uit de kast waar je je fijn in voelt en afgemaakt met leuke accessoires.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O hemel zo herkenbaar!!! Succes met de jurkenstress. En wat super dat je in mijn stadje komt. Ik schrijf me zo dadelijk al in. Joehoe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh gatsie nu weet ik opeens ook niet wat ik aan moet trekken zondag ;-) tot dan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mocht je toch iets nieuws willen en tijd overhebben deze week :-) dan zou je eens kunnen kijken bij De Freule in Oldenzaal. Een winkel met alleen maar jurkjes en rokjes en een eigenaresse die gewoon eerlijk advies geeft. (En dat ze ook Esther heet is louter toeval.) Ze verkoopt ook online trouwens. Echt een aanrader, ook in geval en ter voorkoming van jurkenstress ... Ik wens je in ieder geval nu alvast heel veel plezier zondag!

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eigenlijk moet je natuurlijk je mooiste jurk van de kringloop aantrekken.... dat past het beste bij je boek.. maar het is ook wel een gelegenheid om je zelf te verwennen natuurlijk :)

    Succes! Groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi. Ik heb gisteren een topjurkje gekocht bij de Sissy Boy. Het model heet Lace :) Hij kleed ook nog eens heel mooi af, topmodelletje! Ook online te bestellen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ik maar denken dat ik een van de weinigen was die winkelen maar vermoeiend vind ;) Niet dus (gelukkig)! Succes alvast zondag, het gaat vast allemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap dus echt niet dat die winkels pashokjes hebben met een superspot van bovenaf op je gericht. Inderdaad... alle hobbels, bobbels, putjes en vlekken worden super uitvergroot...zucht...geen wonder dat je dan maar niets koopt. Om moedeloos van te worden.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ja, lekker herkenbaar... ik krijg altijd een complex van die pashokjes... Liever pas ik thuis en breng ik terug als het niet goed is. Maar ja, da's ook best ingewikkeld, níet?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Was er in de kringloopwinkel geen leuke jurk te vinden die past? Past helemaal in de stijl van je boek! En vintagelook is helemaal in nu! Maar het belangrijkste is nog dat je je thuis voelt in de kleren die je draagt, en dat straal je dan ook uit zodat het echt niet meer uitmaakt! Als je maar stralend voor de dag komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh jammer, dan sta ik nog vr de klas...anders was ik daar. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aah in turnhout, dat is vlakbij. kMoet naar de les en nu heb ik plots heel veel zin om te brossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De allernieuwste kledingzaken hebben de onhebbelijke gewoonte van helemaal geen spiegels meer in de pashokjes te voorzien, maar alleen maar erbuiten. Om die reden ben je verplicht om naar jezelf komen te kijken buiten het hokje in een gigantische spiegel waar de hele zaak meekijkt, en er meteen een hele smalle winkeljuf op gigantisch hoge hakken die er superslank uitziet langsgelopen komt, je meewarig bekijkt en dan poeslief zegt: zal ik het voor u in een grotere maat gaan zoeken?
    Neeneeneen, geef mij dan maar een goede oude spiegel, binnen in het hok, ik beslis liever zelf.!!!!


    Veel plezier en succes in Turnhout!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ah! Nu vergeet ik nog waarvoor ik in eerste instantie naar je blog kwam.

    Omdat ik je "garenkaartjesidee" in Libelle had gezien heb ik er een paar zelf gemaakt en er een blogpost over geschreven (wel met verwijzing naar jouw blog en je boek).

    Kijk maar:
    logspot.be/2013/04/garenkaartjes-naar-een-idee-van.html

    Kringloopgeluk staat nummer één op de lijst van mijn aan te kopen boeken. Ziet er schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oeps, ik zie hierboven dat er een stuk van de URL is weggevallen.

    Opnieuw dus:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/04/garenkaartjes-naar-een-idee-van.html

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zeg ook luister naar Syl je weet vast en zeker iets leuks kringloperigs uit je kast te trekken. Of ben je misschien gisteren stiekem geslaagd in Rotterdam of komt P met een mooie doos met strik aan met een geweldig leuk jurkje uit de winkel van Esther ;). Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)