dinsdag 30 april 2013

Apples of Orange



nu denk ik nooit zoveel na over 
het Koninklijk huis,
maar vanochtend was ik vroeg wakker
en probeerde me zo voor te stellen
hoe het deze ochtend zou gaan bij Alexander en Maxima,
zouden ze er Zin in hebben,
of zou Maxima stiekem liever naar de vrijmarkt gaan
en wil één van de prinsesjes
haar jurk wel helemaal niet aan 
omdat ze hem gewoon stom vind
en veel liever spelletjes gaat doen,
net als haar vriendinnetjes in het dorp?


zouden ze met z'n allen 
aan het ontbijt zitten 
met een boterham met hagelslag,
 de dag nog eens doorspreken,
misschien wel een beetje zenuwachtig zijn..
zet m op..tegen elkaar zeggen
en het komt wel goed...
ik benijd ze niet
zo'n leven waarin alles wat je doet
onder een vergrootglas word bekeken..

en terwijl ik dit schrijf
dwalen mijn gedachten al af...
zal ik toch niet ergens anders naar een vrijmarkt zal gaan
nu er hier in de stad geen is..
want Koninginnedag staat voor mij 
synoniem aan lekker schatgraven 
in de rommel van anderen
en denk ik eigenlijk nooit na
over de Koninklijke familie..


maar vanochtend even wel..
behalve aan Alexander en Maxima
dacht ik ook nog aan de (nog even) Koningin
ik hoop dat ze na vandaag
eens fijn kan bijkomen
in een rood-wit-blauwe caravan
ergens op een grasveldje onder een appelboom
(met appeltjes van Oranje natuurlijk)
en
 ik wens ze allemaal het beste
op deze dag..
en alle andere dagen hierna!

feestelijke dag allemaal!
-X-

9 opmerkingen:

  1. Ik zie Bea al helemaal zitten bij de appelboom en haar rood wit blauwe caravan!
    Fijne Kroningsdag, en misschien toch nog een beetje schatgraven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grinnik, ik zit me hier bij een kop thee hetzelfde af te vragen. Ik ben niet zo Koningshuis-achtig, maar ben gek op historische gebeurtenissen. De meeste landen kennen geen troonswisseling, dus hoppa! Vraag me idd af hoe zij er nu bij zitten, wel zenuwachtig denk ik.
    Groetjes!!

    PS. Ik zag gisteren dat er al aardig wat geboden is op je stoffen. Verkoop je ook weleens losse stoffen (via MP ofzo??), want qua hele stapel stoffen vis ik achter het net geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, moet toch erg lachen om je berichtje, las het voor aan manlief die ook moest lachen. Zie Bea al helemaal zitten... hihi...

    Wij zitten hier (in de VS) nog een beetje in dubio of we wakker zullen blijven en gaan kijken of dat we toch maar gaan slapen... Het is natuurlijk ook wel weer heel bijzonder, een troonswisseling!!

    Wie weet wordt je wel herkend op de vrijmarkt ;-) Die vrijmarkt mis ik nu wel....

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is hier een leuke kleine camping vlakbij, kan ze ook nog een kano huren ...
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Raar hoor, koning worden! Ik dacht daar ook over vanmorgen, hoe je wakker wordt en je je ineens realiseerd: 'Hé, vanmiddag ben ik koning!' Nou ja, ik had mijn agenda toch nog leeg op deze dinsdag... kroonprins zijn is ook leuk, maar goh, als het toch kan dan is koning ook wel geinig. Maak ik meteen van mijn Max koningin en van Amaliaatje kroonprinses :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gezellige dag toegewensd en was hier maar een vrij markt dan wist ik wat ik zou gaan doen;)
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht ook na over hoe Beatrix morgen wakker zal worden. Haar eerste dag zonder strak keurslijf. Zal ze een lekker pyamadag inplannen? En zich op de dag stiekem een beetje schuldig voelen dat haar zoon zich nu in het strakkere keurslijf moet hijsen voor een lange periode?

    Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi, gisteren jouw boek gekocht, vandaag de koerier al aan de deur maar ooooooooooooooooooooooo zo jammer ik was er niet, nog 2 daagjes wachten :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)