zaterdag 20 april 2013

Half past seven in the morning..


kwart over zeven in de ochtend
de licht is knalblauw
de zon schijnt,
het is stil op straat 
zelfs de slagerswinkel is nog gesloten,
ik droomde vannacht over jurken
(het word uiteindelijk een vintage jaren 50 jurk
uit eigen collectie
ik moet er nog wel een beetje aan knutselen,
want de zoom hangt eruit..)
over Rotterdam, het strand
ik verlang bijzonder naar het strand..
het geluid van de golven en de leegte,
op de één of andere manier
ben ik compleet afgepeigerd
(ik zei tegen Fem, mijn benen lijken wel van vla, zo moe
volgens haar bestaat dat helemaal niet; vla-benen
maar ik heb ze toch..;)
en zou er wat voor over hebben
om eens een dagje naar de zee en de wolken te turen...


maar ik heb een feestje te organiseren..
dus ik vouwde bootjes en vogels
en schreef er bedankjes bij,
maakte ingewikkelde berekeningen over 
hoeveelheden taart en drinken
(ik vind het al snel ingewikkeld als het op 
rekenen aankomt, ik krijg vaak terstond
een blanco hoofd als het op cijfers aankomt..)
bestelde mijn eigen boeken..
kocht vorkjes, kopjes...dat soort dingen..


vandaag bakt P nog een paar taarten,
(en Fem de meeste)
zal ik alles nog eens natellen
waarschijnlijk toch nog een andere jurk proberen..;)
en ondertussen nadenken of ik nu wel of nier
naar Rotterdam wil verhuizen
en een beetje opzien tegen morgen
en alle beslissingen die genomen moeten worden...
 ik weet zeker dat het allemaal goedkomt
en dat ik het uiteindelijk allemaal
Reuzeleuk zal vinden...
maar nu is het half acht in de ochtend
de zon schijnt, de lucht is blauw
geen wolkje te zien,,en ik..
ik verzamel moed..
om aan de dag te beginnen..

stralende dag gewenst
-X-

21 opmerkingen:

  1. je bent er ook vroeg bij, en zoveel origami geplooid: wat een werk seg! De kraanvogeltjes brengen geluk, dus jou dag kan alvast niet meer stuk!!
    Veel plezier vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je voelt je net zo als ik! aan het weer ligt het niet, maar ik moet vandaag de lange reis naar Utrecht maken en daar zie ik altijd als een berg tegenop, als je er bent is het heerlijk, en dan de terugreis nog! Soms wou ik dat ik een vliegtuigje had, dat bij Midden-Zeeland zo opsteeg en landde in Utrecht! Fijne dag voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroege (kraan)vogel! Een beetje uitslapen doet wonderen hoor! (maar daar zit je hoofd waarschijnlijk te vol voor) Zoals Churchill al zei: Keep calm and carry on... en morgen zul je het zó naar je zin hebben met al die mensen die speciaal voor jou komen (en allemaal complimenten geven natuurlijk ha,ha)dat die moeheid in 1 klap weg is. Veel plezier en geniet er van!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Ingrid, je hebt al zóveel voorbereidingen gedaan die er geweldig uitzien!
    En denk maar zo, je bent niet de enige die het feestje van morgen
    spannend vindt.
    Er zijn vast genodigden bij die helemaal alleen van ver komen naar jouw feestje en daar dus 'niemand' kennen maar er wel ontzettend
    veel zin in hebben!

    Het komt echt goed, vang maar lekker veel zon vandaag
    Succes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het komt allemaal wel goed ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt wel goed , echt waar!!!! En ook de beslissing over Rotterdam komt goed.
    En je kunt altijd nog een veiligheidsspeld in de zoom van je jurk doen, niemand die er op letten zal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou nu eens een stunt zijn! een veiligheidsspeld!
      En dan als excuus zeggen,
      "hij komt van de Kringloop hoor"

      Verwijderen
  7. Rotterdam is leuk!! ;-) Er staat naast ons een mooi jarendertigappartement te koop, in een rustige, groene buurt, dicht bij het centrum. ;-)))))
    Geniet van de blauwe lucht en het weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je veel succes voor morgen!
    En probeer er vooral van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien moet je jezelf een dagje zee gunnen volgende week en even helemaal niets hoeven beslissen. Misschien waait de oplossing dan vanzelf wel binnen. Heel veel plezier ! Je hebt het verdient want het is een heerlijk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zet 'm op! Het wordt zeker een succes. En door jouw verlangen naar strand en zee, voel ik me zo dankbaar dat ik zo op de fiets kan springen naar het strand toe. Hopelijk vind ik snel de tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp die spanning wel hoor, maar volgens mij komt het helemaal goed! Fijn dat je een jurk gevonden hebt. Als je je er prettig in voelt, zou ik gewoon de zoom maken en er daarna niet te veel meer aan twijfelen. Succes met de keuze wel of niet naar Rotterdam te verhuizen. Straks als alle drukte achter de rug is, zou ik lekker gaan uitwaaien op het strand, dat heb je dan wel verdiend na al dat geregel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er bestaat dubbelzijdige tape voor kleding, ik dacht van dcm... heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb er al veel lovende dingen over gelezen... misschien kan je zo de zoom herstellen?

    Veel succes morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heidi uit Deventer20 april 2013 om 13:55

    Vla-benen bestaan echt wel hoor! Ik heb ze vaak genoeg ;-)....het fijne vind ik dat ze door leuke dingen doen vanzelf weer verdwijnen. Dus met jou gaat dat morgen vast helemaal goed komen, gezellig feestje met iedereen die speciaal voor jou naar Amsterdam reist.
    Heel veel plezier morgen en natuurlijk sterkte met het nemen van al je beslissingen. Maar ook daarvoor geldt: Het komt goed. Zo niet, dan toch!
    Geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. als ik niet kon slapen door alle gedachten die maar door mijn hoofd tolden zei mijn vader: "ga je maar voorstellen dat de hele wereld van vla gemaakt is". ik viel dan vanzelf in slaap. wellicht is er verband tussen dit gegeven en de vlabenen.
    ik ben zeer verheugd dat ik morgen in Fem's kielzog op je Boekenbal mag komen. ik zal mij gedragen!
    hartelijke groet
    Antoinet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello! I want to say thank you for all your lovely tutorials on the right. Thanks so much for sharing!

    Carol

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel plezier morgen .. je kunt het!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes met de laatste voorbereidingen! En geniet van die lekkere zonnestralen!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniet morgen, en maandag een dagje strand? Gewoon doen! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke foto`s bij je post,het komt allemaal goed en als het voorbij is,denk je vast,waar heb ik mij druk om gemaakt en ja vlabenen bestaan haha,ik heb ze ook,ook het rekenen is niets voor mij,ik wens je veel succes en vooral veel plezier,want je moet zelf ook genieten,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)