dinsdag 9 april 2013

I ♥ colorful useless things


nu had ik zelf helemaal geen tijd 
om Zondag even een rondje te lopen over de markt
dus ik kocht bijna niks,
wel bracht Fem dit jasje voor me mee,
het past perfect en ik vind het enig,
maar ik vraag me echt af,
of ik dit nog serieus aan kan doen,
op mijn leeftijd...


deze vraag deed mij meteen nadenken
over mijn smaak,
op de een of andere manier
val ik altijd als een blok
voor wat naieve -kleuterachtige nutteloze dingen,
misschien ben ik per ongeluk ergens blijven hangen
in mijn smaakontwikkeling..


ik word er gewoon blij van,
maar soms ben ik het ook helemaal zat
al die gekleurde Dingetjes,
dan begin als een gek op te ruimen
maar op de één of nadere manier
sluipen ze steeds weer naar binnen
zowel in mijn huis als in mijn kledingkast
(hoewel ik een sterke voorkeur lijk te hebben
voor grijze, ietwat zorgelijke vestjes..:)


maar goed ik had dus niet zoveel tijd
(ik sta geloof ik weer in de babbel-stand)
dus ik kocht wat gezellige spullen bij Jolanda,
die vlak naast mij stond,
dus dat winkelt nogal makkelijk..
zoals dit setje haaknaalden,
nog nooit eerder gezien
en eigenlijk zonde om af te breken..
wel gebruikte ik het voor een opdracht voor de Mollie Makes
(ha, dus ik had het echt Nodig;))


en deze zwemtas,
ik kon met tot half zes inhouden..
wat moet ik nu met een zwemtas
(ik hou niet eens van zwemmen)
maar toen hij er bij het opruimen nog hing,
kocht ik hem toch
ik denk dat ie het geweldig doet 
bij het groene jasje...denk je niet?

fijne kleurrijke dag
-X-

31 opmerkingen:

  1. Wauw...heerlijke kleur groen van je nieuwe jas...gewoon aandoen...mensen denken toch wel..(zeg ik heel stoer..vanmorgen heel lang voor de spiegel staan dralen met mijn knalgroene maillot, blauwe rokje en rode truitje;)
    Ik vind het juist zo leuk.....die smaakstand van je!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk kun je dat jasje aan, lekker vrolijk :-)
    De kip is ook geweldig. Als jij ergens bent blijven hangen, dan ik ook. Die fijne nutteloze dingetjes zijn eigenlijk gewoon mijn speelgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk juist dat jasje, je doet alsof je 80 bent haha! Ik zeg jasje aan, blauwe tas erbij, leuke sjaal om en voila, helemaal leuk. En ik ben groot fan van totaal nutteloze dingen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ..ik denk dat we ongeveer even oud zijn en net als jij ben ik gek op kleur, kijk maar eens op mijn site www.tassentoos.nl. Qua kleding matchen we ook, ik vind je jas geweldig! En je boek heb ik van mijn kleuterklas gekregen voor mijn verjaardag, het heeft een ereplekje in mijn bonte verzamelingkastje..dus, ik ben blij met van die gelijkgestemde zielen..en ik geniet dagelijks van je blogsels..groetjes, aline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die groene jas is helemaal top! En dan de blauwe tas erbij: colour blocking rocks! Gewoon doen waar je zin in hebt. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. IK las ergens, toen ik in Ned was, in een oude Flow geloof ik, dat je als oude dame juist gekleurde kleding moet dragen. Met grijs en zwart zie je er nog eens oud uit ook . Dus ik heb toen meteen een prachtig stoer leren jasje gekocht in een prachtig zalm/oranje. En ik ben 66 jaar sinds een paar weken..... Dus , moraal van dit verhaal: lekker dat groene jasje aandoen met zo'n mooie bloemensjaal van je erbij ......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tenzij je achterin de 80 bet, zou ik het jasje gewoon aan doen. (Maar ik ben enigszins bevooroordeeld, want ik droeg gisteren een maillot in dezelfde kleur. :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooo, is het een zwemtas! Ik heb afgelopen zondag z´n broer gekocht!
    :-)
    Groet van Tjielp (zwart jasje, maar ook met van die nutteloze ruitjes die je nooit ziet binnenin)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hé wat leuk. Ik heb zo'n setje blauwe haaknaalden. Alleen is de 2,5 haak niet meer heel. Mijn oma gebruikte die en ze zitten nu als een grote pen op elkaar geklikt. Ik kreeg ze van mijn moeder bij de rest van de breipennen en haaknaalden.
    Ze haken best lekker moet ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ook achterin de 80 kan dit jasje prima. zo lang je je haar niet in 2 pippi staartjes draagt, is er weinig wat 'niet kan' op bepaalde leeftijd wat mij betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat jasje is geweldig, als jij het niet meer wilt, breng het bij mij! het zal je prachtig staan en het past ook bij je! Je moet gewoon aandoen wat je zelf mooi vindt! groeten, Anneke uit Zeeland (lekker, vanmiddag weer Dorcas!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarom zou je dat jasje niet kunnen dragen? Zolang het bij je past qua uitstraling kan dat altijd!
    Ik moest lachen om die 'zorgelijke vestjes' :-)

    Groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij is groen helemaal 'in' dit seizoen. Leuk met dat blokje. Ik volg je blog al een tijdje en je stijl van kinderlijke dingen spreekt mij juist zo aan. Zelf ben ik ook gek op kinderboeken met mooie plaatjes, roze, popjes etc. Super blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bij dit liedje en clipje moet ik altijd aan jou denken . Is het niet heerlijk ? : http://youtu.be/UyPkCBNXK28

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een schitterend compliment! Met hartegroet van Tantejo

      Verwijderen
  15. Die zwemtas heft ook een zorgelijk, grijs vestje op.
    "hé, een zorgelijke dame met een speelse zwemtas".

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tuurlijk kan die jas, gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh, kleuter blijven , herkenbaar! ik lees zelfs nog graag kinderboeken en ik drink wel wijn maar dan witte zoete en alles met kleur 'steekt mijn ogen uit'. en ik ben dus ook al 34!
    gaat nooit over, vrees ik (geen vrees hoor, niet echt) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen idee hoe oud je bent, maar die jas is goed voor alle leeftijden! Zelf heb ik afgelopen zomer in dezelfde kleur een lang leren exemplaar gekocht... en telkens als ik 'm draag word ik er vrolijk van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou, die dilemma heb ik ook! draag ik niet al te felle kleuren voor mijn leeftijd? koop ik niet teveel kidie kidie spulletjes? maar gewoon doen! kijk maar naar de mooie oudere dames van http://advancedstyle.blogspot.nl :-). ze zijn de beste voorbeelden dat het kan:-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Volgende keer mag Fem ook voor mij shoppen :-)
    En gewoon aandoen hoor, moet kunnen toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou zeggen, pas hem aan, maak een foto en dan laten wij onze gedachten er nog even over gaan :P. Nou ja, je hebt hem nu al dus doe hem maar gewoon lekker aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. die blauwe jas waar de zwemtas aan hangt is ook prachtig en hahaha jij denkt veel te veel na gekkie wat kan jou het nou schelen waarom je bepaalde dingen mooi vindt ? je houdt ervan of niet PUNT. Dat is wat jou jou maakt
    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het jasje en de tas erg mooi. Helemaal goed toch, klaar voor de lente. En verder niet over nadenken, sommige keuzes moet je op gevoel maken ;) Lekker van genieten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het groene jasje leuk! Maar die blauwe vind ik eerlijk gezegd nog veeeeeel mooier! Of zou dat komen door die zwemtas die eraan hangt? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. the green jacket is a dream but I like the light blue one also

    BeantwoordenVerwijderen
  26. zo grappig om al die neuzen dezelfde kant op te zien staan, geschreven neuzen dan wel....

    Over het kleuteren....toch heerlijk om je innerlijke kleuter aandacht te geven als die daar om vraagt ( of jengelt...ha!)?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind het een gaaf jasje, wilde dat ik de moed had om zulke mooie kleuren aan te trekken. Gewoon doen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou de 'zwemtas' ook meegenomen hebben, hij is erg leuk!
    Groetjes, josine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik word 40 dit jaar en ik begin ook soms te denken:"Kan dit wel?". Maar eigenlijk vind ik dat er teveel grijze muizen zijn en dat kleur altijd kan, op welke leeftijd dan ook. Dus trek lekker aan en kleur de dag van een ieder die je tegen komt. We zouden je toch ook niet met zoveel volgen als je een kleurloos iemand was die het kind niet nog een stukje in zich draagt. Geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)