donderdag 18 april 2013

Ing in the city?


een week of wat geleden zette ik
 een berichtje op Twitter,
met de vraag of iemand Toevallig iets te huur
wist ergens richting de kust..
(het blijft trekken, de krijsende meeuwen..)
een leuk woonbootje of zoiets..
ik dacht ik gooi eens een balletje op
daar kwamen best wat reacties op
de meeste had ik niks aan
en ik voerde wat gesprekken met deze en gene
(sommige echt hilarisch..
maar het leverde uiteindelijk weinig op)


ook was er een twéétje van iemand
die wel iets wist in Rotterdam,
geen bootje maar een huis..
het hart van P ging sneller kloppen
hij komt uit die buurt
en wil al jaren terug naar Rotterdam
dus zaterdag gingen we kijken, door de ramen,
liepen in de buurt, en ik sprak iemand aan
in de buurt..(zij vond het allemaal reuze leuk daar..)
maar och hemel,zo'n grote stad
al die mensen, verkeer, drukte...
ik heb moeite het beeld van mezelf, daar
met mijn roze boodschappentasje voor me te zien...


mijn droom is natuurlijk een huisje buiten
met kippen en waslijnen,
maar dat staat niet zomaar te huur
(ik kan het niet vinden, in ieder geval)
op de één of andere manier
vind ik het ook wel een Avontuur,
eens in een gote stad wonen
en zie ik vele voordelen
(alle voorzieningen, cultuuraanbod, 
vlak bij de kust...Zeeland maar een uurtje weg,
en P blij...een blije man is altijd goed..)


dus vanmiddag gaan we kijken,
binnen dan..
en zal ik een beslissing moeten nemen,
ik heb er geen moeite mee
Zutphen achter me te laten
maar ohoh
(en dan wil ik er nog helemaal niet aan denken
dat ik de hele Zooi hier moet inpakken..;)

fijne dag
(en mocht je vanmiddag een vrouw in Rotterdam
zien rondlopen met een vraagteken boven haar hoofd
zwaai even, dat ben ik namelijk..)

fijne dag
-X-

41 opmerkingen:

  1. Ohhh liefje toch, in Zuid Afrika zeggen ze; alles zal reg kom...
    Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihi ik stel me je voor met dat vraagteken boven je hoofd...
    Succes, wat je ook beslist!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. smile, wat een leuk berichtje weer, veel geluk en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kom gewoon hier, naar het oosten. daar staan zulke huisjes regelmatig te huur.lekker bij een boer op het erf.
    succes en verdwaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah, daar kun je gek van worden,
    doe ik hier wel goed aan,
    en dit en dat...
    spannende keuzes! Volg je hart is dan het enige advies wat telt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rotterdam is een heerlijke stad, roze boodschappentassen genoeg en oranje en groene...Gaat ervoor zal ik zègge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja lieve Ingrid...die kust met die meeuwen...
    Ik krijg die na 12 jaar nog niet uit mijn gedachten...zucht...

    Succes vanmiddag! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En Rotterdam is veeel dichter bij zee dan Zutphen...... Maar eerlijk gezegd zou ik er niet willen wonen maar ja ik kan makkelijk praten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat spannend ! En leuk natuurlijk..Wie weet ? Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een keus is dat zeg... lastig. Die zee is natuurlijk wel een stuk dichterbij in Rotterdam!
    Goed nadenken, niks overhaasten en vooral je hart volgen.
    Sterkte met knopen doorhakken (en met inpakken als het doorgaat :))

    Fijne dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh jeetje, hoe snel kan dat ineens gaan hè?! Wil je anders niet vlakbij Rotterdam wonen ipv ín die stad? Bijvoorbeeld Numansdorp? Winkeltjes genoeg, een haven en toch niet te stads? Ben daar v/d zomer een paar dagen geweest... Veel succes in ieder geval!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhww Zutphen ruilen voor Rotterdam !
    Ik wist het wel ,ik bleef wonen totdat ik mn huis met kippen en waslijn vond .
    Ik kom vaak in Rotterdam ,mn broer woont er ,,maar ik vind het er vreselijk ..Amsterdam heeft HET wel .Succes met je besluit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alle voors en tegens tegen elkaar wegstrepen van wat je hebt en wat je kunt krijgen en zien hoe de balans uitvalt. Je gevoel ook vooral mee laten spreken ;)
    Succes, jullie komen er vast wel uit!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och hemel, wij zitten momenteel met een soortgelijke twist stad - platteland maar we hebben nog 1 -2 jaar twijfeltijd ... good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. doe maar..
    dan woon je dichter bij mij, altijd makkelijk als je nog eens spulletjes gaat verkopen.
    veel meer markten waar je een kraam kan huren..
    vrouwen met roze tasjes vallen in Rotterdam echt niet op ..
    lekker dichtbij vanalles..
    leukere verhalen om te schrijven (rotterdamse kringloop )..
    kortom
    komt helemaal goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend!!!! Heel veel succes! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Spannend! Maar wel heel leuk! Rotterdam is (mits je in de juiste wijk woont haha) een heerlijke stad om te wonen! Succes vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaa, Rotterdam is leuk! Ik kom er regelmatig, twee van mijn zonen studeren daar, misschien dat je daar ook een sunday market kan opzetten? Kom ik langs! Pas was ik op een zondag in Delfshaven, zo rustig en stil daar, leek wel een dorp! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Succes met de beslissing.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou dat is me ook een stap... Rotterdam is nou niet een klein stadje maar een mega City.. Ik wens je veel wijsheid toe...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Succes met de beslissing. de zon schijnt er in ieder geval! en remember: home is where the heart is


    gr lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Spannend zeg. Succes met de beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend spannend!! Heel veel succes vanmiddag, maar ook veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het gaat bij mij al kriebelen als ik je verhaal lees. Verhuizen geeft zoveel nieuwe kansen en mogelijkheden, gewoon weer een nieuw stukje leven. Ik krijg er zelf ook zin in want ik woon alweer vier jaar in dit huis, bijna te lang. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen, succes met de beslissing.
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Succes en remember....Home is where the heart is!
    Liefs Theetje..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje wat spannend zeg!! Succes en waai niet weg vandaag....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel veel plezier met kijken en met het nemen van deze beslissing. En je moet maar zo denken, je kunt altijd weer verhuizen als het toch niks is. Of je kunt met iemand in R'dam een poos een huis ruil doen om te gaan proef wonen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Spannend zeg. Ik ben nooit in Rotterdam geweest en om wat voor reden dan ook zou ik er ook nooit heen gaan. Het trekt me gewoon niet. Zou daarentegen wel graag in Amsterdam willen wonen.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oh that sounds good...we could have tea .
    You could sit in my garden , talk to my cats
    and bake cake in my kitchen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oeh, van Zutphen naar Rotjeknor.... dat zal wel even wennen zijn!! Ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb je niet gezien met vraagteken vandaag dus het is gelukt?! Heerlijk hoor in Rotterdam, alles bij de hand en ook zo in de natuur of op het strand. Succes, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja maar... ik woon 6 km. van Zutphen af en het is hier zo mooi ;)) Nee hoor, ik snap je best. Nu moet je er alleen zelf nog uitkomen. Spannend hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb je - denk ik - gezien met dat vraagteken.... Rotterdam is best leuk toch? ech wel, niet dan... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. spannend! Ik kan me dat gevoel wel voorstellen dat die meeuwen en/of zeeuwen lokken. Ik als geboren 'helderse jutter',wil ook altijd de zee binnen bereik hebben. Zeker op zo'n dag met veel wind,wil ik de zee graag even zien...En aan een stad zitten ook erg veel leuke kanten..
    lieve haarlemse groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een spannende ontwikkelingen! Ik ben benieuwd of dit verhaal een staartje gaat krijgen... persoonlijk vind ik Arnhem groot genoeg stadsgewijs, maar als ik dan toch naar een echte stad zou moeten dan lijkt R'dam mij een prima keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Owww wat leuk zulke ontwikkelingen!
    Ennuh... ik ga er van uit dat je dan voorlopig ook niet meer in hoeft te pakken daarna ;-) Zeker als je terug gaat naar de kust <3

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh nu zie ik pas waarom Rotterdam in beeld is! Wauw! Wij wonen sinds een paar maanden in een heerlijke buurt, een beetje dorps haast, maar toch met de voordelen van de stad. Ik kan je Rotterdam dus van harte aanraden! En wij rijden regelmatig naar een zalig rustig strandplekje....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een kop koffie wilt kun je hier altijd aanwaaien uiteraard!!

      Verwijderen
  38. Ik ben onlangs van een dorp naar de stad verhuisd. Ik had dezelfde twijfels als jij. Maar nu ik in de stad woon,vind ik het heerlijk. Je kan de drukte opzoeken, maar ook zeker de rust!
    Succes met je keuze! Maak 'm met je hart!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)