maandag 8 april 2013

It was a beautiful day..


dus ik ging naar de markt,
de auto tot aan de nok toe volgeladen
en hoewel de dag mistig begon,
brak de zon door
toen we Amsterdam binnenreden..
waar Fem al stond te wachten,
op een prachtig plekje aan het water


dan eerst een uurtje of wat opbouwen,
(nadat we eerst koffie zijn gaan halen)
wat bij mij altijd een beetje chaotisch verloopt,
ik heb nog steeds geen logisch systeem
maar op de één of andere manier,
krijg ik uiteindelijk alles toch op de kraam..
(hoewel het wel altijd wat rommelig uitziet)


dus we kletsen (dat vooral)
met elkaar, met bekenden  die even langskwamen,
ik signeerde mijn eerste boek (ha)
en nog een paar 
(van mensen die het boek meenamen)
genoten van het zonnetje,
verkochten het één en ander..


dronken cappuccino's 
(steeds als er een bekende langskwam,
vroegen we zou je er misschien even een paar willen halen..?)
Guusje pakte van alles in
(in de door mij geniete zakjes)
we herschikten de spullen op de kraam..


Merel (dochter van Fem)
kwam aan het einde van de dag met haar vader,
langs om Fem op te halen
waarbij ze dit kraanvogeltje voor mij meenam,
zo lief en zo klein...
dat kan jij niet he, zei ze (nee dat is mij te klein)
dus dan kan ik al 2 dingen die jij niet kan,
piepkleine vogeltjes vouwen en fluiten 
(en nee, dat kan ik ook niet :)


kortom,
het was een prachtige dag
(onderweg naar huis, at ik nog een pizza in de auto met P
ik viel echt om van de honger)
zo'n onverwachte dag,
met een Gouden randje..

fijne maandag
-X-

19 opmerkingen:

  1. haha! ik zie het gouden randje het is er echt op de laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Las ik net dit nog op de FB van Iedereen Elke Dag Plezier:


    Ook zo'n lekker weekeinde achter de rug?
    "Don't cry because its over. Smile because it happened."
    Welke herinnering aan vandaag bezorgt je morgen een glimlach?
    Maak er iets moois van :-)


    Kan ik wel wat mee. Maakt de maandag (en alle andere dagen) ook tot een waardevolle dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een helemaal geweldige dag :) Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren was ik op de Streekmarkt in Utrecht. Ik zei tegen mij man: maar elke eerste zondag van de maand is het ook Sunday Market in Amsterdam... hoe gaan we dat nou doen? En hij zei: joh, we staan vroeg op, dan kan het allebei.

    En dat... is liefde ;-)
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, mijn bericht eindige ook zoiets, van gisteren op de markt, wat fijn he, die zon! Mooie kraam had je

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat soort dagen zijn de allermooiste....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heerlijk positief!
    en vandaag weer die zon ,
    genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was inderdaad een prachtig zonnige dag mijn eerste bezoek aan de Sun! day market.
    Ik heb het leuke rode gietertje/plantenspuitje van je gekocht en het geweldige appelkapstokje. Ik wilde je wel groeten hoor maar je stond zo gezellig te kletsen dus ik wilde me niet opdringen, haha.
    Misschien een volgende keer.
    Groetjes,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als er een schaap (of dagen met gouden randjes) over de dam is volgen er meer: count your blessings en de hartegroeten van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat blauwe kastje!! Dat heb ik precies zo in de kelder staan en ik zal het nooit weg doen! Zo'n 40 jaar geleden samen met mijn vader in een Rotterdamse speelgoedwinkel gekocht voor mijn barbiekleertjes. Mijn twee dochters hebben het ook gebruikt en zijn er inmiddels ook al weer te oud voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt als een fijne dag! Lief dat mini kraanvogeltje :) Geluk zit in de kleine dingen hè!
    Ik vind trouwens die donkergrijze tas op de foto erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het klinkt ook heel fijn! Ik zie het helemaal voor me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg!! zou graag eens langs komen, maar dan is zeeland toch altijd ver weg....
    De eerste foto geweldig die leren tasjes! helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt heerlijk, gezellig en geslaagd! Dus voor herhaling vatbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was zéker een lekker dagje! Gezellig en lekker druk ook op de markt. Natuurlijk heb ik je kraam even opgezocht; je had zulke leuke dingen bij je (meteen wat gekocht ja..) Volgende keer weer?
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It looks like a wonderful day I love your images x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie lederen tasjes. Verkoop je die ook?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)