vrijdag 19 april 2013

One big colorful adventure...



tot een jaar of 2 geleden,
had ik een geregeld leven,
alles was (leek...) duidelijk,
de dagen verliepen in een vast ritme,
de ene dag was meestal inwisselbaar
voor de andere..
de kleur van de dagen mag je best grijs noemen,
misschien zelfs saai
(hoewel zich natuurlijk van alles achter mijn rug gebeurde
maar daar had ik geen weet van..)


de afgelopen 2 jaar
zijn een explosie van kleuren,
er gebeurd Zoveel,
dat ik soms zelfs met stijgende verbazing
kijk naar mijn leven
ik weet niet hoe vaak ik de laatste jaren
gezegd heb...wie had Dat nu ooit gedacht..
verhuizingen, mijn blog, het boek, in bladen
nieuwe mensen, de liefde...


en nu het hele Rotterdam plan,
het huis was fantastisch, ik kan niet anders zeggen,
er vlogen zelfs meeuwen overheen,
en wij onderzoeken dit weekend,
of het allemaal reëel en mogelijk is
zo'n beetje tussendoor het organiseren en houden
van het feestje


ik weet nog niet hoe het uitpakt,
maar ik ben wel in de verleiding
(en zeg nu zelf, dit is toch een fijn uitzicht
zo midden in de stad)
om Verder op Avontuur te gaan,
want dat is mijn leven geworden..
één Groot kleurrijk avontuur
maar soms.... heel soms
verlang ik wel eens even 
naar de saaie Grijze dagen van toen..

fijne dag
-X-

23 opmerkingen:

  1. Ik ben eens een gaan teruglezen want wat had ik gemist en oh wist helemaal niet dat je P pas zo kort kende hihi, maar ja wat ken ik je hè? Zolang volg ik je nog niet ;).
    Wat fijn dat het huis fantastisch was, dat is het allerbelangrijkste vind ik en dan komt de rest...
    Maar als het goed voelt en een natuurlijk gevolg is van je grote avontuur, zeg ik vooral doen als het natuurlijk financieel en zo allemaal kan.

    Dingen gebeuren in je leven met een reden, je leven is op z'n kop gezet en je bent geen grijze muis meer en zul je natuurlijk ook nooit geweest zijn. Wees maar lekker jezelf, volg je gevoel, dan komt het allemaal goed.

    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend ! Een huis kopen is een heel avontuur, succes met denken. In Zutphen zijn trouwens ook meeuwen haha.

    Ik probeer zondag nog te komen, met mijn oudste, hoop dat ik het ga redden. Dan weet je dat alvast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt wel spannend hoor, het is wel een fijn uitzicht inderdaad en die meeuw... haha die vliegen hier ook (heel veel) rond en laten zo af en toe eens wat vallen (noem het de natuur). Als iets goed is, is het goed, nu het financiële plaatje nog, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid, ondertussen weet je dat het leven je gebeurt terwijl je andere plannen maakt. Mijn motto blijft "alles komt altijd goed, hoe dan ook". Daarvoor moet je soms door hele diepe dalen en donkere bossen (zonder Roodkapje en met boze wolf). En die dalen en bossen hebben je uiteindelijk hierheen geleid, het kleurige leven dat je nu leeft. En of dat nou Zutphen of Rotterdam is, samen met P. en al je dierbaren, zul je altijd je plekje vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gaat een leuke en drukke tijd tegemoet. Natuurlijk verlang je dan soms naar grijze dagen. Die kan je zelf pakken. Maar ik durf te wedden dat als je zo'n grijze dag hebt dan vind je die niet leuk. Je hebt dan waarschijnlijk een erg onrustig gevoel en dan verlang je smart terug naar de dagen zoals die nu zijn. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooi uitzicht en je mag vast wel op dat grasveldje aan de overkant van het water even gaan zitten. En misschien groeien er in die kas wel tomaten . Wat heerlijk toch dat het leven je nog zoveel te bieden heeft na die moeilijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan het leven toch bijzonder zijn soms. Heerlijk dat elke nieuwe dag een mooie verrassing kan mee brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een spannende plannen! Leuk! Veel plezier met Uitdokteren tussen de feesten en partijen door :)

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Home is where the heart is.......Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kom uit Rotterdam en ik kan alleen maar zeggen dat Rotterdam heel veel te bieden heeft. Het is niet alleen maar een drukke stad, er zijn ook veel rustige plekken en veel water waar je heerlijk kunt zitten en buiten kunt lopen.
    Ook op cultureel gebied is er enorm veel te beleven. Nog meer goed nieuws: Vanuit Rotterdam zijn er zooooveel kringloopwinkels gemakkelijk te bereiken, je zult het er vast naar je zin hebben :-)
    Laat het avontuur maar komen en heb vertrouwen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is een hele kunst
    om de balans te vinden tussen het grijze en kleurrijke.
    leuk zo'n verhuizing ,succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jah.. die grijze dagen zijn voorspelbaar en veilig...
    maar ach wie weet na de verhuizing.. als dat eenmaal klaar is.. dan zullen ze best wel weer afwisselen. :-)
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spannend allemaal, wel leuk! IJsselmeeuwen zijn toch hele andere meeuwen, dus ik snap het wel (al mis ik juist de IJsselmeeuwen, maar dat is weer een ander verhaal) Succes met alles!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het enige wat ik eigenlijk alleen maar kan zeggen. Geniet ervan.... je weet zelf uit ervaring zoals ik het een beetje begrijp dat het ook zo weer anders kan zijn. Dan heb je dit toch maar mooi meegenomen en gehad. Volg je gevoel en je hart!Succes alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi,
    Ik volg je ook nog maar sinds kort (ben een groentje in de blogwereld), maar ik herken mezelf in jouw verhaal. Ik had ook een grijs geroutineerd leventje van hollen en lopen, tot 3 jaar geleden het licht uitging en ik in blinde furie mijn job heb opgezegd. Crazy. De eerste maanden werden nog donkerder, kon niet anders ... maar de zon is doorgebroken. Ik ben beginnen studeren als gek, allemaal creatieve toestanden en zoals je zegt, ik heb nu ook een regenboogleven. Ik doe in dit leven de dingen die ik graag doe. En soms denk ik ook terug aan die grijze dagen met hun vast stramien, met financiële zekerheid, maar dat duurt nooit lang. Alles gebeurt met een reden. Succes met je verhuisplannen. Rotterdam ... als Belgische zou ik er zo voor tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een fijne feest zondag! ziet er veel belovend uit..Rotterdam. Heel veel succes met de beslissingen. En leuk dat je leven er zo gekleurd uit ziet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haaa was je in Rdam?! ik heb je niet gezien, met dat vraagteken boven je hoofd ;)
    Deze nog gezien? http://leinblogt.blogspot.nl/2013/03/project-bloom-spread-spring.html

    Groetjes, Lein

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Doe wat goed voelt! En dan komt er over een tijdje vanzelf wel weer een Grijze dag...
    Kan je daarna weer genieten van je keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Grijze dagen zijn soms wel veilig, net als grijze kleren. Dan hoef je niet na te denken of alles wel bij elkaar past. Maar je wordt er meestal niet vrolijker van. Geniet van alle kleuren in je (nieuwe) leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk dat je na een week grijs weer serieus terugverlangd naar de kleurexplosie, maar 't is nou eenmaal zo dat het nooit eens rustig schijnt te kunnen regenen... het komt altijd met stortbuien! (niet zo'n fraaie vertaling, maar wel waar ;))
    Benieuwd of het Rotterdam avontuur doorgaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom maar deze kant op hoor, je bent van harte welkom. Rotterdam en vooral omstreken is best leuk, al zeg ik het zelf ;-)Je boek wordt goed verkocht en je blog gelezen...
    fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)