dinsdag 28 mei 2013

Just go!



om heel eerlijk te zijn,
zie ik als een berg op tegen de hele verhuizing..
het idee om weer alles in te moeten pakken
(de 3de keer in 2 jaar tijd)
verlamd mij enigszins..
dus ik ben zomaar ergens begonnen
(als je niet weet waar je moet beginnen
lijkt Ergens mij de beste optie..)


ook het hele Rotterdam idee
boezemt mij wat angst in..
ik heb zo ongeveer mijn halve leven in dorpen gewoond,
waar niet eens een bakker was..
hier in Zutphen woon ik wel midden in de stad
maar Rotterdam is wel heel iets anders
en ik heb geen idee of ik daar kan aarden..
dus om mijzelf te motiveren
hing ik een plattegrond van het huis op,
het is een bijzonder leuk huis vind ik
met een geweldige woonkeuken
met afwasmachine (die had ik nog nooit -ha)


blader ik door woonbladen 
om ideeën op te doen
ik ben voornemens het nu echt helemaal af te maken
en in te richten
(hier in Zutphen heb ik er nooit veel moeite
voor gedaan, ik heb altijd het idee gehad 
dat het tijdelijk was..)


haalde ik kleurenkaartjes voor de muren,
ik wil graag weer een gele wand ergens,
nu heb ik heel veel vragen gehad over het kleurnummer
van mijn gele wand nu..
dat heb ik nooit genoteerd, geen seconde aan gedacht
nu vond ik het wel jammer want ik lijk zelf
de goede kleur niet meer te kunnen vinden..


zocht al het oude behang wat ik heb
bij elkaar, misschien ergens een wandje behangen,
en zo gaandeweg krijg ik er wel zin in
(in het inricht-gedeelte dan..
het hele inpak gedoe niet..)
en Rotterdam...ik geef het gewoon een jaar
het is tenslotte een huurhuis
en P beloofde mij al, mocht ik echt niet kunnen wennen
dat we daarna een jaar 
in een caravan gaan wonen (haha, sure!)
en misschien moet ik gewoon Doen,
er niet teveel over nadenken
en het zien als een

fijne dag
-X-

33 opmerkingen:

  1. O jee, ik leef met je mee! Niet nadenken inderdaad, gewoon doen nu.
    Succes!
    Saskia aka Knoopjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon maar beginnen met pakken en af en toe ook alle leuke dingen zoals kleuren en behangpapier door je handen laten gaan. Daar kan ik zelf zo enthousiast van worden. Ik word het al als ik jouw verhuisverhalen lees, ik krijg ook zin om weer te verkassen. Verhuizen betekent weer een nieuw avontuur, altijd leuk! En vergeet niet, je doet het niet alleen maar samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes! En Rotterdam is lekker dicht bij Breda.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt goed want je bent al begonnen, rustig aan dan breekt het lijntje niet, en Rotterdam, meid je aard vanzelf, ik kom uit het westen en zit nu in de polder, waar jij bent maak je je thuis!
    Veel plezier met verhuizen,topsport!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeeee sterkte...ek het al baie verhuis, nie altyd daarna uitgesien, maar nietmein word dit dan 'n avontuur. Vertel ons van Rotterdam as jul uitgepak het :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon maar doen , dat lijkt me het beste. Maar ik snap je onrust en verlamming wel hoor. je hebt de afgelopen twee jaar ook wel het een en ander meegemaakt!!!!!!! Dat gaat toch niet in je kouwe kleren zitten (dat zei wijlen mijn vader altijd!) Misschien moet je gewoon accepteren dat je daar nog erg moe van bent. je rent ook maar steeds door, weer een markt en dan een boek en dan weer een markt. Het helpt mij altijd als ik denk te snappen waarom ik me voel zoals ik me voel. Op het moment dat ik het snap kan ik het beter accepteren en dan voel ik me meteen beter. Wat leuk trouwens een grote woonkeuken dat heb ik altijd willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had het verhuisplan even gemist.
    Maar leuk juist verhuizen.
    T is wel even een klusje inderdaad maar het ruimt zo heerlijk op.
    En allemaal nieuwe ruimtes om in te richten, heerlijk.
    Succes!
    (en ik was laatst in Rotterdam, ik dacht in eerste instantie dat het niet zo mijn stad was maar oh wat heb ik me daar in vergist)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. deze mooie kans, ik ben jaloers, gewoon helemaal omarmen. Nee verhuizen is niet leuk en stressvol, maar het inrichten van een nieuw huis, van een huis een thuis maken, nieuwe dingen ontdekken: heerlijk! En het mooie is, het is een huurhuis, dus als het echt niet voegt, kunnen jullie altijd naar die caravan op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. komt goed, als jullie maar samen zijn! je zult zien dat je straks zegt hed ik veel eerder moeten doen dat rotterdam. Goed dat je alvast begonnen bent! groetjes maike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met dat inrichten komt het wel goed, inpakken is vreselijk vooral als je niets weg kan doen en allemaal maar meer leuks ziet wat je juist wilt.. Uitpakken is daarin tegen wel weer leuk alles een nieuwe plek geven..

    En Rotterdam, ik als zeeuws meisje altijd iets te zeuren over de 'rotterdamse' mentaliteit houd van Rotterdam.. Heerlijk om er rond te lopen, in de drukte of juist in de rustige oude straatjes.. Lekker zitten bij hotel New York en over het water uit kijken..
    Nieuwe adresjes zoeken en vinden, ik kom je wel helpen hoor..

    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat inpakken lijkt me vreselijk maar te wonen in Rotterdam PRACHTIG !Ik als echte rotterdammer kan het weten ;)Nu woon ik alweer wat jaartjes net buiten de stad maar zou zo willen ruilen. Altijd wat te zien altijd wat te doen! Ode aan rooterdam ..luister het liedje van Frederique Spigt - rotterdam.
    Heel veel succes met inpakken en veel plezier in de grote stad !Groetjes Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rotterdam is fijn! Turkse bakker om de hoek, De toko is 5 minuten fietsen vandaan. Iedereen is buiten met mooi weer, barbecuen rookpluimen in parken. Leuke eetplekjes en een goede ijssalon! . In welke buurt ga je wonen? Ik woon tussen Crooswijk en Kralingen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Ingrid, je hebt al zóveel bereikt en gedaan, dit kun je
    ook en het komt vast goed.
    En dan een mooi Zeeuws-Rotterdams dialect gaan praten en
    je bent er ;-)

    Succes en liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herken je verhaal helemaal! Ik sta voor hetzelfde probleem. Ik moet zelfs de helft weg doen, omdat er twee gezinnen in een gaan... Maar het opnieuw inrichten geeft mij heel veel energie!! Dat is zo leuk! En in het ergste geval, laat je het gewoon door vrienden/verhuizers. Knutsel jij iets moois in elkaar voor ze :-) Ik geniet erg van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Komt goed, een voor een babystapjes nemen;-)
    Even een kleuradvies; let op met klakkeloos dezelfde kleur in het nieuwe huis nemen, ieder huis is anders; lichtinval e.d.(Ik spreek uit ervaring!) Dus bekijk in het nieuwe huis de nieuwe situatie, wie weet kom je op een hele andere kleur uit! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou verhuizen is altijd wat,je blijkt meer te hebben als je denkt om in te pakken,ppfff,succes met alles,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een ander leven in een grote stad als Rotterdam, maar je zult wel wennen. Ik heb het, als Rotterdamse, al eerder gezegd: je gaat het er geweldig vinden! Zoveel te doen en te beleven en de mooiste plekjes altijd dichtbij huis. het komt goed, hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik begrijp goed dat je het spannend vindt, maar inderdaad gewoon beginnen met inpakken en je merkt straks vanzelf of het je bevalt in Rotterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dus je gaat toch het leuke Zutphen verlaten ,met de mooie pandjes en de goeie kringloops in de buurt voor Rotterdam .
    Mijn broer woont er en ik vind het zelf geen fijne stad ,,mijn mening he .Ik hou van Amsterdam ,,de oude panden ,de hippe winkels .Zutphen vind ik als Apeldoornse altijd heerlijk .
    Ik hoop dat je je draai gaat vinden daar .Van Zeeland naar Zutphen en dan Rotterdam ,oehhh ,een uitdaging hoor .
    Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. verhuizen is ook loslaten (misschien wel een van de moeilijkste dingen die er is...)
    Hold on to the Good
    Love
    Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Rotterdam is wel een leuke stad. Denk wel stuuuk groter dan Zutphen (ik ben een grote-stads meisje ;)) en een beetje onpersoonlijk. Maar een heerlijke grote markt, en er wordt veel georganiseerd!
    Ennuhh...WAT EEN SUUUUPER MOOIE BEHANGETJES!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Poeh, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet... de verhuizing en het settelen. Maar geef het de tijd! Ik woon hier nu twee jaar en het plezier begint te komen ;-)
    ...enne Rotterdam is moooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Spannend allemaal en dan nog al dat werk!! Ik heb geen idee van Rotterdam.
    Succes met inpakken! Wel weer een mooie kans om alles uit te zoeken en weer overzichtelijk op te ruimen in je nieuwe huis (dat lijkt mij het grote voordeel van verhuizen).
    Mooi plattegrond! Ziet er goed uit!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel veel plezier en succes!! Gewoon positief denken en de lol ervan inzien. Voordat je het weet is de verhuizing voorbij en heb je een heel leuk nieuw huis die helemaal eigen kan maken! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een leuke behangetjes en heerlijke kleuren heb je al uitgezocht! ik weet precies hoe je je voelt: constant verhuizen en elke keer een tijdelijk gevoel hebben. ook nu woon ik weer in een 'tijdelijk' huis (denk niet dat we hier langer dan 2 a 3 jaar gaan wonen). maar toch, voel ik me hier thuis door mijn eigen behangetje en knutsels aan de muur en op tafel. Succes met inpakken en je verheugen op je nieuwe huis, want met jou creativtiet maak je er snel je eigen huisje van!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Thinking about your new home is definitely a good way to get inspiration for packing. I've never really decorated, our old house didn't have closets, so I was always just trying to find space for everything. I love our new home and I want to make it really nice.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. jah.. verhuizen is ook mijn hobby niet .
    Als je binnen geen last hebt van de stadse drukte denk ik dat je wel kan wennen en het als heel gemakkelijk ervaart dat alles zo dichtbij is.
    succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. rotterdam is een stadje.. de middenkern.. met daar omheen allemaal voormalige dorpjes geplakt.. dus ligt het er aan in welke wijk je gaat wonen in rotterdam!
    ik ben geboren in overschie.. das een landelijk boeren wijk en woon nu in het zuidelijkste puntje van charlois.. dus op de fiets zit ik binnen 10 minuten in de rhoonse grienden.. of in de lawaaierige stad en 1 x per week fiets ik naar mijn ma.. dwars door de stad.. maar altijd langs water en dus langs mooie waterkanten. bruggetjes, bootjes en eendjes!!!
    en heel oude huisjes heb je ook in rotterdam hoor.. alleen NIET in het weggebombardeerde nu winkelgedeelte.. maar in overschie staan huizen vanaf 1400 en hier in charlois vanaf 1600..het is maar net wat je WIL zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk, dan kom je bij ons in de buurt wonen!
    Succes met verhuizen!! Rotterdam is een erg leuke stad! Groetjes, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou het hele inpakken, overhuizen en weer uitpakken zag ik ook elke keer weer tegenop en dat zal ik wss ook blijven doen haha. Maar wat een heerlijk gevoel als je dan in je nieuwe huisje zit en het klaar is :D

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Accidentally found your blog, read, I like, I remain a regular reader to read your news and see interesting pictures!
    And I also now home repairs and I also choose what color we will have wall. We decided not to glue the paper wall, and applied to the walls of liquid wall (something like plaster) and paint zakolerovanoy paint. The living room is very warm and cozy looks peachy tone.
    And I change the old furniture a new one. Watching designer albums and a lot of paint itself.
    My name is Katherine, I'm from Russia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ken het gevoel. Hier staat ons huis te koop en we zijn op zoek naar iets anders, maar de hele bende moet mee verhuizen. Niet alleen spullen , maar ook de kinderen. En dat gaat niet van een leien dakje. Véél emotie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een werk, alles inpakken voor een verhuis. Ideaal moment voor een grote kuis en start van een nieuw avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)